Gå til innhold

Nå vil Samsung ha Bixby inn i alle smartdingsene dine – til og med kjøleskapet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mer og mer lydovervåking? Dette går feil vei, og Samsung kan potensiellt bli søkkrike ved å selge til etterretningsorganisasjoner og andre interessenter?

 

Veldig mange glemmer mobilen på stuebordet f.eks. når de skal lage mat, og da kan det være veldig greit å ha en mikrofon på kjøkkenet også slik at alle samtalene der også kan registreres. Det er da bare rett og rimelig at Samsung får bra betalt for dette da det vil gjøre det veldig vanskelig for matglade terrorister å få planlagt sitt neste terrormål. Har du kanskje noe å skjule siden du virker så imot dette? Veldig mistenkelig argumentasjon du kommer med her synes jeg.

Lenke til kommentar

Er så elendig støtte for å 3-parts applikasjoner på bixby. Jeg har f.eks Philips Hue lyspærer. Men samsung krever at jeg kjøper en Samsung SmartThings Hub for å kunne bruke stemmasistenten til å kontrollere de. Applikasjonen er på telefonen, ser ingen grunn til at jeg skal ha en ekstra boks, dette er bare for at samsung skal tjene penger.

Lenke til kommentar

Er så elendig støtte for å 3-parts applikasjoner på bixby. Jeg har f.eks Philips Hue lyspærer. Men samsung krever at jeg kjøper en Samsung SmartThings Hub for å kunne bruke stemmasistenten til å kontrollere de. Applikasjonen er på telefonen, ser ingen grunn til at jeg skal ha en ekstra boks, dette er bare for at samsung skal tjene penger.

Er bixby lansert til smartthings da?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjører alexa på min s8+...

 

Hvordan kjører du alexa, og kan du aktivere den med stemmen?

Eg lastet ned en apk, men måtte velge en device når eg prøvde å sette den opp. Dermed stoppet det der.

Jeg bruker en knapp på hjemmeskjermen for å aktivere.

 

bruker reverb.ai

Ja ok. Ingen mulighet til å få denne aktivert med stemmen?

 

Edit: det går visst an. Da blir det litt mer utforskning

Endret av Villfaren
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg kjører alexa på min s8+...

 

Hvordan kjører du alexa, og kan du aktivere den med stemmen?

Eg lastet ned en apk, men måtte velge en device når eg prøvde å sette den opp. Dermed stoppet det der.

Jeg bruker en knapp på hjemmeskjermen for å aktivere.

 

bruker reverb.ai

Ja ok. Ingen mulighet til å få denne aktivert med stemmen?

 

Edit: det går visst an. Da blir det litt mer utforskning

Muligens, jeg har ikke bruk for det da jeg bruker det utenfor huset. Der har jeg alexa i alle rom:)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg kjører alexa på min s8+...

Hvordan kjører du alexa, og kan du aktivere den med stemmen?

Eg lastet ned en apk, men måtte velge en device når eg prøvde å sette den opp. Dermed stoppet det der.

Jeg bruker en knapp på hjemmeskjermen for å aktivere.

 

bruker reverb.ai

Ja ok. Ingen mulighet til å få denne aktivert med stemmen?

 

Edit: det går visst an. Da blir det litt mer utforskning

Muligens, jeg har ikke bruk for det da jeg bruker det utenfor huset. Der har jeg alexa i alle rom:)

 

Har du prøvd GH ? I så tilfelle, hvilken fant du best? Liker Gh bedre foreløpig da eg får en tilbakemelding. Har ikkje satt meg så altfor mye inn i alexa så mye mulig det er mulig å få til der også. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Har du prøvd GH ? I så tilfelle, hvilken fant du best? Liker Gh bedre foreløpig da eg får en tilbakemelding. Har ikkje satt meg så altfor mye inn i alexa så mye mulig det er mulig å få til der også. 

 

 

Nei jeg bruker ikke google home da jeg allerede har kjøpt alexa og den støtter mer. GH er nok rett rundt hjørnet til å oppnå alt jeg trenger men jeg har allerede kjøpt 4 echo devicer :) Fungerer veldig bra også, så ser ikke noe poeng i å bytte.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har du prøvd GH ? I så tilfelle, hvilken fant du best? Liker Gh bedre foreløpig da eg får en tilbakemelding. Har ikkje satt meg så altfor mye inn i alexa så mye mulig det er mulig å få til der også. 

 

 

Nei jeg bruker ikke google home da jeg allerede har kjøpt alexa og den støtter mer. GH er nok rett rundt hjørnet til å oppnå alt jeg trenger men jeg har allerede kjøpt 4 echo devicer :) Fungerer veldig bra også, så ser ikke noe poeng i å bytte.

 

Takk for svar. 

 

Så den støtter mer altså? Da tenker du flere 3.parts produkter?

 

Prøver for øyeblikket til å få alexa til å kjøre xiaomi mi støvsugeren min, men ikkje helt i mål enda. men det skal gå i følge www :)

 

Litt skuffet over GH da eg testet den litt i går kveld. 

 

La inn 4 lyspærer for å teste, kalte de bulb a, b ,c og d, og la de i rom "living room"

Den funker jo veldig bra om eg sier:

 

ok, google. turn of bulb a ( eller b c og d for den slags skyld) 

ok, google turn of lights in living room

 

Men det som og er merkelig, det er om eg ut av det blå bare sier, ok google, "turn off lights " så slår den av alle fire pærene. 

 

Og dette likte eg dårlig.

 

Må forhøre meg litt rundt om hva folk har gjort for å løse dette. 

 

men kan du gjøre det samme med alexa ?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Takk for svar. 

 

Så den støtter mer altså? Da tenker du flere 3.parts produkter?

 

Prøver for øyeblikket til å få alexa til å kjøre xiaomi mi støvsugeren min, men ikkje helt i mål enda. men det skal gå i følge www :)

 

Litt skuffet over GH da eg testet den litt i går kveld. 

 

La inn 4 lyspærer for å teste, kalte de bulb a, b ,c og d, og la de i rom "living room"

Den funker jo veldig bra om eg sier:

 

ok, google. turn of bulb a ( eller b c og d for den slags skyld) 

ok, google turn of lights in living room

 

Men det som og er merkelig, det er om eg ut av det blå bare sier, ok google, "turn off lights " så slår den av alle fire pærene. 

 

Og dette likte eg dårlig.

 

Må forhøre meg litt rundt om hva folk har gjort for å løse dette. 

 

men kan du gjøre det samme med alexa ?

 

 

Ja den støtter langt mer 3 parts "skills" som det heter, ikke så rart da de har holdt på en del år nå og API er godt modent :) 

 

Ja en kan slå av og på lys med alexa, jeg bruker selv hue og styrer grupper/inviduelt/alle om jeg ønsker det. Har ett lys som ikke er hue, det er en Zwave bryter til speilet på badet. Denne har integrert lys. Denne kan også styres via alle kommandoen, bad kommando, eller alene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...