Gå til innhold

TEST: Microsoft Surface Studio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at det er relativt mye "lag" nå penen stryker over skjermen.

Her bør det gjøres mye før det kommer i kategorien godkjent!

 

Surface pro 2017 har kommet mange steg videre her, og neste generasjon studio vil nok gjenbruke mye av det MS har puttet inn der.

 

For min del har jeg tegnet på SFP1, SF3, SFP4 og SFP2017, og lag har ikke vært det som har plaget meg mest. Det viktige er at streken er presis. Men på SFP2017 begynner det å bli lite å klage på uansett.

Lenke til kommentar

 

Ser ut til at det er relativt mye "lag" nå penen stryker over skjermen.

Her bør det gjøres mye før det kommer i kategorien godkjent!

 

Surface pro 2017 har kommet mange steg videre her, og neste generasjon studio vil nok gjenbruke mye av det MS har puttet inn der.

 

For min del har jeg tegnet på SFP1, SF3, SFP4 og SFP2017, og lag har ikke vært det som har plaget meg mest. Det viktige er at streken er presis. Men på SFP2017 begynner det å bli lite å klage på uansett.

Nå snakker vi om Surface Studio, og denne har i følge video en betydelig lag.

Selv har jeg den siste iPad Pro, og den er helt fløte med penn. Skal man tegne ville jeg ikke kompromisse med dette.

Nå er SS også så stor at men kunne forvente at man skal kunne legge armen ned på skjermen, som man kan på proffe brett (Wacom). Det kan du ikke, så denne blir trolig MS' show off, og ikke mye mer slik jeg betrakter denne.

Lenke til kommentar

 

 

Ser ut til at det er relativt mye "lag" nå penen stryker over skjermen.

Her bør det gjøres mye før det kommer i kategorien godkjent!

 

Surface pro 2017 har kommet mange steg videre her, og neste generasjon studio vil nok gjenbruke mye av det MS har puttet inn der.

 

For min del har jeg tegnet på SFP1, SF3, SFP4 og SFP2017, og lag har ikke vært det som har plaget meg mest. Det viktige er at streken er presis. Men på SFP2017 begynner det å bli lite å klage på uansett.

Nå snakker vi om Surface Studio, og denne har i følge video en betydelig lag.

Selv har jeg den siste iPad Pro, og den er helt fløte med penn. Skal man tegne ville jeg ikke kompromisse med dette.

Nå er SS også så stor at men kunne forvente at man skal kunne legge armen ned på skjermen, som man kan på proffe brett (Wacom). Det kan du ikke, så denne blir trolig MS' show off, og ikke mye mer slik jeg betrakter denne.

Hvor får du det fra at det ikke er palm rejection?
Lenke til kommentar

 

 

Ser ut til at det er relativt mye "lag" nå penen stryker over skjermen.

Her bør det gjøres mye før det kommer i kategorien godkjent!

 

Surface pro 2017 har kommet mange steg videre her, og neste generasjon studio vil nok gjenbruke mye av det MS har puttet inn der.

 

For min del har jeg tegnet på SFP1, SF3, SFP4 og SFP2017, og lag har ikke vært det som har plaget meg mest. Det viktige er at streken er presis. Men på SFP2017 begynner det å bli lite å klage på uansett.

Nå snakker vi om Surface Studio, og denne har i følge video en betydelig lag.

Selv har jeg den siste iPad Pro, og den er helt fløte med penn. Skal man tegne ville jeg ikke kompromisse med dette.

Nå er SS også så stor at men kunne forvente at man skal kunne legge armen ned på skjermen, som man kan på proffe brett (Wacom). Det kan du ikke, så denne blir trolig MS' show off, og ikke mye mer slik jeg betrakter denne.

"Lag" er helt avhengig av programvaren. Som jeg skriver i testen, her er det behov for optimalisering før det glir godt i alle programmer.

 

Palm/arm rejection er også på plass.

Lenke til kommentar

Dette problemet støtte vi på da vi ønsket en liten vurdering fra VGs eminente avistegner Roar Hagen, som er vant til å gjøre en del av sitt arbeide i Procreate.

 

 

Såeh... 

 

Får vi vite hvordan denne lille vurderingen ble? Ser ikke noe fra den i teksten. Den kunne jo strengt tatt vært en egen artikkel da jeg ikke kunne brydd meg mindre om benchmarks. 

Lenke til kommentar

Det viktige er at streken er presis. Men på SFP2017 begynner det å bli lite å klage på uansett.

 

 

Prisen. Men nå har jeg jo rota meg inn på Surface Studio-artikkelen, så my bad. 

 

På SFP2017 vil jeg likevel trekke fram prisen. Da jeg kjøpte min Surface Pro 128 så jeg den nede i en mynt under 5000 kroner. Jeg kjøpte den vel selv på ~ 599x...? Nå får du vel en variant med kalkulatorprosessor for under 8000. 

 

Jeg er ikke i tvil om at de som kjøper Surface Studio er ute etter noe helt spesielt og kan rettferdiggjøre prisen på den. Det finnes jo dårlig med direkte sammenlignbar konkurrenter. Hadde jeg hatt lyst nok, hadde nok selv en gnier som meg kunne se hvorfor dette er produktet. Men jeg tegner ikke nok, og SP får holde for meg. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...