Gå til innhold

Dette er de norske prisene for alle de nye Apple-produktene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10 990 ja. :p Det ble like dyrt som fryktet. Så ut som en herlig telefon, men tror at selv blant oss rike nordmenn, er det en ganske tynn andel av befolkningen som føler de kan ta seg rå til slik luksus.

 

Dette er på mange måter en S8 Plus-konkurrent rent teknologisk, som koster 7000 kr. Å betale 4 laks mer for iOS, AR etc. er vel litt i drøyeste laget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

10 990 ja. :p Det ble like dyrt som fryktet. Så ut som en herlig telefon, men tror at selv blant oss rike nordmenn, er det en ganske tynn andel av befolkningen som føler de kan ta seg rå til slik luksus.

 

Dette er på mange måter en S8 Plus-konkurrent rent teknologisk, som koster 7000 kr. Å betale 4 laks mer for iOS, AR etc. er vel litt i drøyeste laget.

 

Vel Note 8 er ganske mye dyrere enn Galaxy S8, og den har kun en penn i tillegg. OK. Litt større skjerm også
  • Liker 1
Lenke til kommentar

10 990 ja. :p Det ble like dyrt som fryktet. Så ut som en herlig telefon, men tror at selv blant oss rike nordmenn, er det en ganske tynn andel av befolkningen som føler de kan ta seg rå til slik luksus.

 

Dette er på mange måter en S8 Plus-konkurrent rent teknologisk, som koster 7000 kr. Å betale 4 laks mer for iOS, AR etc. er vel litt i drøyeste laget.

 

Tror faktisk det motsatte, ser flere og flere som dumper 3-500 000kr på biler, også er jo telenor swap ol. utrolig populært, så tror dette blir en bestselger på lik linje med Note 7 og iPhone 8 og 8 Plus
Lenke til kommentar

 

10 990 ja. :p Det ble like dyrt som fryktet. Så ut som en herlig telefon, men tror at selv blant oss rike nordmenn, er det en ganske tynn andel av befolkningen som føler de kan ta seg rå til slik luksus.

 

Dette er på mange måter en S8 Plus-konkurrent rent teknologisk, som koster 7000 kr. Å betale 4 laks mer for iOS, AR etc. er vel litt i drøyeste laget.

 

Tror faktisk det motsatte, ser flere og flere som dumper 3-500 000kr på biler, også er jo telenor swap ol. utrolig populært, så tror dette blir en bestselger på lik linje med Note 7 og iPhone 8 og 8 Plus

Det er klart. Men iPhone 7 & 7 Plus i dag, er det for eksempel mange studenter som kjøper, samt foreldre til barn. Jeg tror at blant denne gruppen, blir det litt for mye til å svelge.

 

SWAP og Svitsj er sikkert gode alternativ her.

Lenke til kommentar

Ekstrem pris vil kanskje dempe det noe, men mange nordmenn har inntrykk av at kun det dyreste er godt nok for dem. Du kan reise langt, få mange konsertopplevelser, trene lenge på treningsstudio eller kjøpe mye annet rart for 10990 kroner.

 

Ellers kan du droppe å kjøpe en kaffe til 30 kroner hver dag, og heller leve med en ny iPhone i et år. Hvor mange ganger bruker du en mobil hver dag? Alt handler om hvordan man ser på saken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ekstrem pris vil kanskje dempe det noe, men mange nordmenn har inntrykk av at kun det dyreste er godt nok for dem. Du kan reise langt, få mange konsertopplevelser, trene lenge på treningsstudio eller kjøpe mye annet rart for 10990 kroner.

 

Ellers kan du droppe å kjøpe en kaffe til 30 kroner hver dag, og heller leve med en ny iPhone i et år. Hvor mange ganger bruker du en mobil hver dag? Alt handler om hvordan man ser på saken. 

Det er helt sant, men vi er mange gadget-freaks som ikke drikker dyr kaffe hver uke. ;)

 

Jeg tviler ikke på storsalg fra Apple. Sikkert mange som vil bruke den dyreste som unnskyldning for å unne seg en av 8-erne også nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Så man kan kun få det beste kameraet dersom man kjøper en av de store modellene? Da må jeg pent si nei takk. Jeg vil ikke ha en så svær kladd i lomma. 4,7 tommer passer meg perfekt, men da får jeg ikke toppkameraet. Da blir det noe annet enn iPhone denne gangen også.

 

Prisen er forsåvidt også latterlig. Skulle ønske jeg røyket. For da kunne jeg slutte og dermed spare nok penger til den dyreste på et år.  :tease:

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Så man kan kun få det beste kameraet dersom man kjøper en av de store modellene? Da må jeg pent si nei takk. Jeg vil ikke ha en så svær kladd i lomma. 4,7 tommer passer meg perfekt, men da får jeg ikke toppkameraet. Da blir det noe annet enn iPhone denne gangen også.

Enig, hva er det beste alternativet? Samsung S8, Huawei P10, P10 Lite, Honor 9? Noe Annet?

Lenke til kommentar

 

 

Ekstrem pris vil kanskje dempe det noe, men mange nordmenn har inntrykk av at kun det dyreste er godt nok for dem. Du kan reise langt, få mange konsertopplevelser, trene lenge på treningsstudio eller kjøpe mye annet rart for 10990 kroner.

 

Ellers kan du droppe å kjøpe en kaffe til 30 kroner hver dag, og heller leve med en ny iPhone i et år. Hvor mange ganger bruker du en mobil hver dag? Alt handler om hvordan man ser på saken. 

Det er helt sant, men vi er mange gadget-freaks som ikke drikker dyr kaffe hver uke. ;)

 

Jeg tviler ikke på storsalg fra Apple. Sikkert mange som vil bruke den dyreste som unnskyldning for å unne seg en av 8-erne også nå.

 

 

Hehe, kaffeeksemplet er vel like mye et forsøk ovenfor meg selv å forsvare en egentlig latterlig pris. Men nå er det jo forsåvidt et poeng i det, telefonen er jo produktet vi bruker mest hver dag - og vi bruker fort 30 kroner på andre ting som varer mye kortere enn den tiden man sitter på telefonen. Om ikke, så har man enda bedre grunn på å bruke 30 kroner for å unne seg en telefon :grin2:  For å forsvare det litt til, så får man igjen ganske mange tusen kroner for en brukt iphone også - så det blir ikke helt 30 kroner pr dag engang  :new_woot:

 

Jau, jeg innser vel at jeg jobber hardt med å rettferdiggjøre et iPhone X kjøp ..  :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så man kan kun få det beste kameraet dersom man kjøper en av de store modellene? Da må jeg pent si nei takk. Jeg vil ikke ha en så svær kladd i lomma. 4,7 tommer passer meg perfekt, men da får jeg ikke toppkameraet. Da blir det noe annet enn iPhone denne gangen også.

Enig, hva er det beste alternativet? Samsung S8, Huawei P10, P10 Lite, Honor 9? Noe Annet?

U11 er en knall telefon. Vil du ha heldekkende skjerm kan du vente på Essential Phone.

Lenke til kommentar

 

Så man kan kun få det beste kameraet dersom man kjøper en av de store modellene? Da må jeg pent si nei takk. Jeg vil ikke ha en så svær kladd i lomma. 4,7 tommer passer meg perfekt, men da får jeg ikke toppkameraet. Da blir det noe annet enn iPhone denne gangen også.

Enig, hva er det beste alternativet? Samsung S8, Huawei P10, P10 Lite, Honor 9? Noe Annet?

Nye LG V30 er en telefon å vurdere.

Lenke til kommentar

 

 

Så man kan kun få det beste kameraet dersom man kjøper en av de store modellene? Da må jeg pent si nei takk. Jeg vil ikke ha en så svær kladd i lomma. 4,7 tommer passer meg perfekt, men da får jeg ikke toppkameraet. Da blir det noe annet enn iPhone denne gangen også.

Enig, hva er det beste alternativet? Samsung S8, Huawei P10, P10 Lite, Honor 9? Noe Annet?

Nye LG V30 er en telefon å vurdere.

Om den lanseres i Norge... Mange som vil ha ny telefon, er avhengig av en finansieringsløsning fordi man ikke kan spytte ut såpass i en sum. "Rentefri" avbetaling mot binding er veldig populært.

Lenke til kommentar

Apple tester hvor mange som er villige til å betale prisen de setter, hvis flere betaler prisen for denne modellen blir neste dyrere. Apple har har jo ikke allerede den så å si høyeste inntjening i verden for sine produkter.

 

Det betyr at du som forbruker betaler mer på grunn av selskapets grådighet. Det er oss som forbrukere som styrer prisen, er man villige til å betale så kommer selvfølgelig aldri selskapet til å senke prisene sine, den går bare opp opp og videre opp.

 

Det er ikke så mange år siden toppmodellene kostet rundt 5000kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Apple tester hvor mange som er villige til å betale prisen de setter, hvis flere betaler prisen for denne modellen blir neste dyrere. Apple har har jo ikke allerede den så å si høyeste inntjening i verden for sine produkter.

 

Det betyr at du som forbruker betaler mer på grunn av selskapets grådighet. Det er oss som forbrukere som styrer prisen, er man villige til å betale så kommer selvfølgelig aldri selskapet til å senke prisene sine, den går bare opp opp og videre opp.

 

Det er ikke så mange år siden toppmodellene kostet rundt 5000kr.

 

Vi ser det dessverre over hele linja. Samsung Galaxy Note 4 kostet f.eks ca 5.500 kr da den kom. Note 8 koster 10.000 kr. Så disse selskapene setter prisene opp helt til vi sier stopp. (jøss, det rimer)

 

På tide at vi sier stopp?

 

Det ironiske er dessverre at mange som klager på prisen på en telefon, gladelig betaler omtrent like mye for en annen. Noen kjenner ikke seg igjen når de møter seg selv i døra...

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

 

 

 

Så man kan kun få det beste kameraet dersom man kjøper en av de store modellene? Da må jeg pent si nei takk. Jeg vil ikke ha en så svær kladd i lomma. 4,7 tommer passer meg perfekt, men da får jeg ikke toppkameraet. Da blir det noe annet enn iPhone denne gangen også.

Enig, hva er det beste alternativet? Samsung S8, Huawei P10, P10 Lite, Honor 9? Noe Annet?

Nye LG V30 er en telefon å vurdere.

Om den lanseres i Norge... Mange som vil ha ny telefon, er avhengig av en finansieringsløsning fordi man ikke kan spytte ut såpass i en sum. "Rentefri" avbetaling mot binding er veldig populært.

Kredittkort (Skandiabanken har 16% rente) kombinert med beste abonnement for eget bruksmønster vil nok for de fleste være gunstigst. Men ikke sikkert pris betyr så mye for målgruppen, så binding er nok mer populært :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...