Gå til innhold

Dette kompakte entusiasttastaturet ble en stor suksess på Kickstarter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk, jeg savner Logitech Dinovo mini jeg.. glitrende til stue-pc bruk. Eneste er at ved daglig bruk og et par harde landinger fordi man sovner i sofaen har de en tendens til å bli skadet og kan dermed få reduser funksjon (slarkete i plasten for å si det pent er bare toppen).

 

Skulle ønske det kom en oppdater versjon da uten lokk og med en enklere av og på funksjon, f.eks en sleep mode for tastaturet med egen wake up tast hadde vært knall fint. En litt bedre touch løsning hadde også vært fint. Helst da mer eller mindre samme størrelse. Og selvsagt Norsk tastatur.

 

Jeg har faktisk slitt helt ned page + og - knappene da jeg bruker de når jeg leser ebøker og e som er den mest brukte bokstaven er ikke lengre å skimte på tastaturet (skriver mye).

 

Så ja jeg ønsker meg veldig en ny Dinovo mini eller en oppdater versjon, for den jeg har skranter veldig og har gjort det en lang stund nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sukk, jeg savner Logitech Dinovo mini jeg.. glitrende til stue-pc bruk. Eneste er at ved daglig bruk og et par harde landinger fordi man sovner i sofaen har de en tendens til å bli skadet og kan dermed få reduser funksjon (slarkete i plasten for å si det pent er bare toppen).

 

Skulle ønske det kom en oppdater versjon da uten lokk og med en enklere av og på funksjon, f.eks en sleep mode for tastaturet med egen wake up tast hadde vært knall fint. En litt bedre touch løsning hadde også vært fint. Helst da mer eller mindre samme størrelse. Og selvsagt Norsk tastatur.

 

Jeg har faktisk slitt helt ned page + og - knappene da jeg bruker de når jeg leser ebøker og e som er den mest brukte bokstaven er ikke lengre å skimte på tastaturet (skriver mye).

 

Så ja jeg ønsker meg veldig en ny Dinovo mini eller en oppdater versjon, for den jeg har skranter veldig og har gjort det en lang stund nå.

 

Har du prøvd TK820? Bruker den selv og synes den er ganske så bra til det formålet. Litt stor kanskje, men fremdeles veldig bra.

Lenke til kommentar

WhiteFox er langt fra nytt. Det har vært produsert i flere år og solgt via www.massdrop.com, som er en "group buy" side. I likhet med mange andre custom tastaturer og andre produkter. Det store problemet med disse tastaturene er at 99% av dem selges kun med US layout, WhiteFox inkludert.

Lenke til kommentar

WhiteFox er langt fra nytt. Det har vært produsert i flere år og solgt via www.massdrop.com, som er en "group buy" side. I likhet med mange andre custom tastaturer og andre produkter. Det store problemet med disse tastaturene er at 99% av dem selges kun med US layout, WhiteFox inkludert.

Nå finnes det jo faktisk en ISO-variant av Whitefox da:

 

whitefox-all-layouts.jpg

 

Utover det er kan man konfigurere alle taster individuelt og husker jeg ikke feil er det mulig å sette opp hele 8 Fn-lag. Ser forøvrig at den nye runden som produseres nå har Cherry-stabilisatorer, mens de tidligere hadde Costar. Jeg foretrekker klart Costar, men det er jo litt smak og behag.

 

Her er forøvrig mitt med Granite-tastehetter fra samme designer (Matt3o):

 

Fil%2024.07.2017%2C%2015.09.20.jpeg?dl=1

 

(kjøpte mine direkte fra Signature Plastics da første runde ble produsert, men de har vært solgt flere ganger gjennom Massdrop i ettertid)

 

Og før spørsmålet dukker opp, så er svaret uansett: Mye penger.

post-5769-0-05877900-1500903434_thumb.jpeg

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

 

Har du prøvd TK820? Bruker den selv og synes den er ganske så bra til det formålet. Litt stor kanskje, men fremdeles veldig bra.

 

Jeg syns det fungerer bra, men er rett og slett alt for stort. Trenger noe jeg kan bruke med 1 hånd eller 2. Har et Logitech K810 som jeg også bruker, men syns det er for stort til bruken jeg har dinovo mini til. Dog det er faktisk veldig ok å skrive på, så skal jeg skrive masse tar jeg fram K810.

 

Men syns fortsatt at størrelsen og funksjonene til dinovo mini var akkurat riktig for meg, er helt klart et par forbedringer jeg kunne tenkt med, men fortsatt til det bruks-rommet så er dinovo mini nær perfekt.

 

Derfor ser jeg etter en oppdatert versjon eller noe tilsvarende.

Lenke til kommentar

Som kakarlsen nevner, Whitefox kommer også i ISO. Bruker Whitefox med ISO-layout og MX Blue på jobben (til de fleste av kollegaene mines store skrekk).

 

Intressant!

Eg kunne faktisk tenkt meg eit ferdigbygd WhiteFox (eller NightFox), men det måtte vert ISO.

Layout kunne (for min del) vert uten merker (som Das Keyboard Ultimate).

 

..men for å kjøpa dette må eg støtta Kickstarter eller venta... hmm...

 

Spørsmål: Fins det små (TKL/Compact) mekaniske tastatur (med brytarar som tilsvarar ca. MX Brown eller Blue) å få kjøpt i norge? Med ISO eller UK-layout.

Lenke til kommentar

 

Som kakarlsen nevner, Whitefox kommer også i ISO. Bruker Whitefox med ISO-layout og MX Blue på jobben (til de fleste av kollegaene mines store skrekk).

 

Intressant!

Eg kunne faktisk tenkt meg eit ferdigbygd WhiteFox (eller NightFox), men det måtte vert ISO.

Layout kunne (for min del) vert uten merker (som Das Keyboard Ultimate).

 

..men for å kjøpa dette må eg støtta Kickstarter eller venta... hmm...

 

Spørsmål: Fins det små (TKL/Compact) mekaniske tastatur (med brytarar som tilsvarar ca. MX Brown eller Blue) å få kjøpt i norge? Med ISO eller UK-layout.

Jeg kjører Vortex pok3r.

Det er vel 60 så om du overlever uten dedikerte navigasjons taster så er det et konge tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...