Gå til innhold

På jakt etter nytt mobilabonnement i sommer? Dette er de beste nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvem har fremdeles støtte for samtale venter?

 

Hos komplett mobil får folk opptatt om jeg allerede er i en samtale, men dette skal være 'kommende'

 

Overraskende nok har min mor samme problem hos telia (overført netcom abonnement)..

Trodde i utgangspunktet dette var noe alle adde for lengst, men hvem har fremdeles støtte for dette?

Lenke til kommentar

Men hvem har fremdeles støtte for samtale venter?

 

Hos komplett mobil får folk opptatt om jeg allerede er i en samtale, men dette skal være 'kommende'

 

Overraskende nok har min mor samme problem hos telia (overført netcom abonnement)..

Trodde i utgangspunktet dette var noe alle adde for lengst, men hvem har fremdeles støtte for dette?

 

Telia f.eks:

https://telia.no/kundeservice/produkthjelp/samtale-venter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Prøv å ringe *43# for å aktivere samtale venter.

 

Edit: ellers sånser jeg at Telenor og diverse videreselgere fortsatt fakturerer for overforbruk.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hele "testen" er basert på en lesning og tabellering av nøkkeldata fra prislistene. Hvis man trekker inn alle de skjulte kostnadene (la meg slippe å dra den lista en gang til) så vil resultatet bli annerledes.

Lenke til kommentar

Men hvem har fremdeles støtte for samtale venter?

 

Hos komplett mobil får folk opptatt om jeg allerede er i en samtale, men dette skal være 'kommende'

 

Overraskende nok har min mor samme problem hos telia (overført netcom abonnement)..

Trodde i utgangspunktet dette var noe alle adde for lengst, men hvem har fremdeles støtte for dette?

Opplevd det samme med en venn. Han har Telia og har aktivert samtale venter. Likevel får jeg opptatt tone om han er i en samtale.

Du har ikke tilfeldigvis 4G Tale og WiFi-Tale aktivert? Prøv å deaktiver dette og se om problemet forsvinner.

Lenke til kommentar

Har Komplett 12 GB og føler jeg får mye for pengene. Men når jeg ser hvor fort utviklingen går i mange andre land, der de nå får abonnement med ubegrenset databruk, så føler jeg markedet her i Norge henger etter. Selv i USA kan man nå få slike abonnement, ser en del som streamer IRL på Twitch mens de går rundt i gatene. Databruken på 4G vokser voldsomt hvert år, mens lavere priser og større datapakker uteblir.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Har Komplett 12 GB og føler jeg får mye for pengene. Men når jeg ser hvor fort utviklingen går i mange andre land, der de nå får abonnement med ubegrenset databruk, så føler jeg markedet her i Norge henger etter. Selv i USA kan man nå få slike abonnement, ser en del som streamer IRL på Twitch mens de går rundt i gatene. Databruken på 4G vokser voldsomt hvert år, mens lavere priser og større datapakker uteblir.

Er nok på vei mot ubegrenset data vi også. Tar litt lengre tid enn ønsket så klart, men det er ganske åpenlyst at etterhvert så havner vi på ubegrenset data, men at abonnementene heller styres av hastigheten på nettet slik at de billigste blir strupet ganske heftig kontra de dyre.

 

En liten tanke da; Hvis det etterhvert skulle bli ubegrenset data, ubegrenset hastighet OG fri tale/sms/mms/osv. Hva skal prisene gå etter da? Hvorfor skal man velge et abonnement foran et annet? Ekstra-tjenester ved siden av? Eller binding 100% pga subsidiering av telefon?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

I USA får du alt du kan spise for $ 70 i måneden, men datahastigheten blir strupet etter ca 30 GB. Det er nok bare et tidsspørsmål før dette kommer til Norge også, det som er mest spennende om ICE eller Telia blir først ute. Det operatørene vil leve av da, er mikrofakturering (hallo, Telenor), utenlandspakker, strømmetjenester, spesialnummer (så lenge det varer) og andre typer av mersalg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Legg merke til at Telenor er utfordrer i Sverige. De vil aldri være først med noe sånt i Norge. Men bare vent til ICE får bygd ut litt til...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...