Gå til innhold

Sjekk når din Tesla Model 3 blir klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg reserverte 1. April i fjor kl 7 på morgenen. Estimatoren gir meg en leveringsdato til neste sommer. Mens hvis jeg plotter inn at jeg er tesla-eier fra før og i dag som dato for reservering så får jeg februar neste år. Altså flere måneder tidligere. Kan det stemme da?

Lenke til kommentar

Jeg reserverte 1. April i fjor kl 7 på morgenen. Estimatoren gir meg en leveringsdato til neste sommer. Mens hvis jeg plotter inn at jeg er tesla-eier fra før og i dag som dato for reservering så får jeg februar neste år. Altså flere måneder tidligere. Kan det stemme da?

EDIT: trodde det var snakk om en annen side.

 

Jeg får 11 februar på entry level og slutten av mai på P75D. Høres sannsynlig ut spør du meg. 

 

Jeg bestilte morgenen 31/3 og har en fra før. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Noen som har formuleringer om når de første modell 3 bilene vil ankomme Norge? Har ikke forhåndsbestilt selv. Jeg får heller ta det på sparken, det er alltid en eller annen som ikke blir helt fornøyd med bilen sin og legger det ut på finn.

 

2018 en gang, det er iallefall mitt estimat. Om du skal ha fra finn bør du belage deg på å betale god overpris. 

Lenke til kommentar

"forventet leveringsdag 28. juli 2018. Hvis du eier en Tesla i dag, hopper datoen litt fram til 27. mai 2018. Hvis det holder med tohjulstrekk hopper datoen enda lengre frem, til 11. februar 2018."

Uttrykket "Datoen hopper frem" er da at datoens verdi blir høyere, ikke lavere, altså lenger unna, ikke nærmere? Å gå bakover i tid er gårsdagen og alt før, å gå frem i tid e rmorgendagen og alt etter. Om man går eller hopper frem blir det samme.

Lenke til kommentar

Jeg reserverte 1. April i fjor kl 7 på morgenen. Estimatoren gir meg en leveringsdato til neste sommer. Mens hvis jeg plotter inn at jeg er tesla-eier fra før og i dag som dato for reservering så får jeg februar neste år. Altså flere måneder tidligere. Kan det stemme da?

Ja, det kan stemme. Tesla har sagt at eksisterende Tesla-eiere vil bli prioritert. :)

Lenke til kommentar

Innen model 3 kommer til Norge har sikkert e-golf kommet med 2018 modellen med bedre rekkevidde enn model 3, og som i tillegg kan levere ganske kjapt i forhold til å måtte vente år på en forhåndsbestilling fra tesla.

 

Nå er jo e-golf en helt annen bil type, i tillegg mangler den masse av de gode tingene som Tesla har. Men Vw har jo også noen gode Tyske egenskaper som Tesla mangler. Men jeg tror ikke de vill dele så mange kjøpere seg i mellom, de blir for forskjellige. I tillegg kommer nok Tesla med batterivalg etterhvert som øker rekkevidden betraktelig. Man må ikke vente flere år når en er i 2018 om de klarer å nå produksjonsmålene. 

Lenke til kommentar

Innen model 3 kommer til Norge har sikkert e-golf kommet med 2018 modellen med bedre rekkevidde enn model 3, og som i tillegg kan levere ganske kjapt i forhold til å måtte vente år på en forhåndsbestilling fra tesla.

 

Model 3 kommer med 2 batterivalg.

Estimert 480km rekkevidde på det største (ut ifra observert tesla 3 som stod på lading i usa)

 

E-Golf kommer ikke med større batteri før ca år 2020 hvis en skal tro på det VW sa om sin elektriske "linje".

Det tok 3 år før de oppgraderte første gang, så det kan nok stemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...