Gå til innhold

Med denne kan du bruke mobilen uten mobil- og internettdekning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svar på en kommentar på Kickstarter-siden

"Hi @Fedja Farowski,

The wireless chipset we use supports two methods of modulation. Currently we are using only Chirp spread spectrum, which is optimized for distance, but slow in transmission. We are able to get around 30kbps on it. This is around half the speed of dial-up.

The chipset also supports FSK modulation, which can be much faster, but only works when two devices are closer together (< 2.5km). We have not implemented our communication protocol over FSK yet, but we plan to do that in the near future. The speed we can theoretically get with FSK is up to 300kbps."

 

Dette er ikke en dings for å få høyhastighet Internett, det er ment som en simpel kommunikasjonsenhet og hovedsakelig som en form for nødsituasjonskommunikasjon antar jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Idé til et nytt internett: Alle får seg disse tingene, kjører en slags type bit torrent som sender data mellom enhetene. Man slipper å betale nettleverandør og de slipper å bygge ut. Internett blir gratis og åpent. Alt vi trenger er kompresjonsalgoritmen til Pied Piper.  :lol:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Svar på en kommentar på Kickstarter-siden

"Hi @Fedja Farowski,

The wireless chipset we use supports two methods of modulation. Currently we are using only Chirp spread spectrum, which is optimized for distance, but slow in transmission. We are able to get around 30kbps on it. This is around half the speed of dial-up.

The chipset also supports FSK modulation, which can be much faster, but only works when two devices are closer together (< 2.5km). We have not implemented our communication protocol over FSK yet, but we plan to do that in the near future. The speed we can theoretically get with FSK is up to 300kbps."

 

Dette er ikke en dings for å få høyhastighet Internett, det er ment som en simpel kommunikasjonsenhet og hovedsakelig som en form for nødsituasjonskommunikasjon antar jeg.

 

Takk for info, rart båndbredden ikke er oppgitt i artikkelen, og det var også det første jeg lurte på etter å ha lest den.

 

AtW

Lenke til kommentar

Idé til et nytt internett: Alle får seg disse tingene, kjører en slags type bit torrent som sender data mellom enhetene. Man slipper å betale nettleverandør og de slipper å bygge ut. Internett blir gratis og åpent. Alt vi trenger er kompresjonsalgoritmen til Pied Piper.  :lol:

Hehe, problemer er vel jeg tror denne funger kun P2P forbindelse.

 

Kunne selv vurdert: https://www.ubnt.com/airfiber/airfiber5/

Men den er kun alternativ på hytte på fjellet\båt gjerne over 50 fot eller ligdene.

Usikkert hvor stabilt det vil være.10 mil bør vel være langt nok.

Lenke til kommentar

 

Idé til et nytt internett: Alle får seg disse tingene, kjører en slags type bit torrent som sender data mellom enhetene. Man slipper å betale nettleverandør og de slipper å bygge ut. Internett blir gratis og åpent. Alt vi trenger er kompresjonsalgoritmen til Pied Piper.  :lol:

Hehe, problemer er vel jeg tror denne funger kun P2P forbindelse.

 

Kunne selv vurdert: https://www.ubnt.com/airfiber/airfiber5/

Men den er kun alternativ på hytte på fjellet\båt gjerne over 50 fot eller ligdene.

Usikkert hvor stabilt det vil være.10 mil bør vel være langt nok.

 

 

Du er villig til å betale 20 000 for en slik løsning? Er ikke akkurat i samme marked...

 

AtW

Lenke til kommentar

Svar på en kommentar på Kickstarter-siden

"Hi @Fedja Farowski,

The wireless chipset we use supports two methods of modulation. Currently we are using only Chirp spread spectrum, which is optimized for distance, but slow in transmission. We are able to get around 30kbps on it. This is around half the speed of dial-up.

The chipset also supports FSK modulation, which can be much faster, but only works when two devices are closer together (< 2.5km). We have not implemented our communication protocol over FSK yet, but we plan to do that in the near future. The speed we can theoretically get with FSK is up to 300kbps."

 

Dette er ikke en dings for å få høyhastighet Internett, det er ment som en simpel kommunikasjonsenhet og hovedsakelig som en form for nødsituasjonskommunikasjon antar jeg.

 

Glimrende i hytteområder hvor det er dårlig dekning og man trenger å ha kommunikasjon med de som er i hytta når man er ute og går tur/går på ski

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...