Gå til innhold

Tips til nye serier


Anbefalte innlegg

Halloen, søker etter serier som kan falle i smak og håper da folket har noen forslag :D

Listen av de jeg syntes er bra:

Madam Secretary

Breaking Bad

NCIS  (alle versonene)

Bull

Dexter

House of Lies

Person of Interest 

The Office

Revenge

House of Cards

House MD. 

og MANGE andre

 

Er glad i serier som starter på nytt i hver episode (House, NCIS, Bull etc.)  men også mye annet

 

 

Serier som ikke faller i smak:

Suits

GoT

The Walking Dead

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du liker House M.D., burde du like Sherlock med Benedict Cumberbatch. Fantastisk bra. Ligger på Netflix.

 

Ellers savner jeg Twin Peaks på listen din. Da den originale fra 1990. Gi den minst 3 episoder. Lett topp 5 for min del.

 

Siden du liker Breaking Bad kunne kanskje Better Call Saul være verdt det? Har ikke sett sistnevnte selv enda, men vurderer den.

 

Andre gode serier jeg savner på listen din:

 

Sopranos - Kan ta litt tid å komme inn i den, men vel verdt det.

 

The Wire - Kan ligne på Sopranos i formen, men litt raskere og sitter mye fortere for min del.

 

Stranger Things

 

Night Of

 

Master of None

 

Silicon Valley

 

De to siste er komedier, men meget gode. 

 

Lenke til kommentar

Tja, om du aksepterer det overnaturlige ville jeg gitt både Supernatural og X-Files er forsøk :)

Satt og så litt av en episode av The Librarians i dag. Rakk ikke å se hele, og aner fint lite om det. Det jeg vet er at den er basert på filmene The Librarian, som visstnok er inspirert av Indiana Jones. I episoden jeg så dukket Bruce Campbell opp som Julenissen (ja, den ekte). Stilen minnet meg mye om serier som Warehouse 13 og Eureka. Begge to var rimelig bra. Rakk nok ikke se hele episoden, men har sterkt vurdert å se mer av det. 

 

Ellers har vi jo Sanctuary. Kort sagt dreier det seg om at monstre eksisterer, men slettes ikke alle er slemme og trenger beskyttelse. Andre er livsfarlige og må stappes inn i et slags fengsel for monstre. Det er her Sanctuary-folkene kommer inn. Hovedpersonen spilles av Amanda Tapping, fra blandt annet StarGate SG-1. Ble bare noen få sesonger, men er en stor favoritt her.

 

Ellers har vi jo Eureka. Kanskje den beste serien jeg har sett noensinne. Delvis fordi det er bare kjemi mellom skuespillerne, bra laget og har en god blanding av action og humor, men det er også mange små detaljer som trekker opp. Husker en scene der de satt ved et bord og drakk øl, og en fyr begynte å snakke om hva som foregikk. Teorien hans var rimelig absurd (selv til Eureka å være), og da han var ferdig dyttet en annen fyr ølflasken hans diskret unna ham. Det er bare en liten detalje, men gjorde scenen mye morsommere. Hele serien er full av sånne små ting. Eureka er også en av de få seriene jeg har sett som ikke bare klarte å holde på kvaliteten hele veien, men fikk en verdig avslutning. :)

Lenke til kommentar

Satt og så litt av en episode av The Librarians i dag. Rakk ikke å se hele, og aner fint lite om det. Det jeg vet er at den er basert på filmene The Librarian, som visstnok er inspirert av Indiana Jones. I episoden jeg så dukket Bruce Campbell opp som Julenissen (ja, den ekte). Stilen minnet meg mye om serier som Warehouse 13 og Eureka. Begge to var rimelig bra. Rakk nok ikke se hele episoden, men har sterkt vurdert å se mer av det. 

 

The Librarians er basert på tre filmer, alle med Noah Wyle i hovedrollen, som også dukker opp i serien med ujevne mellomrom.

Sam Axe dukker vel bare opp i den ene episoden så vidt jeg vet, som julenissen.

 

Eureka og Warehouse 13 eksisterer jo i samme "TV-univers", å krysser over i sesong fire av Eureka.

 

Synes selv Eureka var bra, men ikke Warehouse 13.

The Librarians har noen episoder som er greit tidsfordriv, mens andre faktisk ikke er så verst, men alt i alt ikke en favorittserie.

 

Nå er det lenge siden jeg har sett Sanctuary, men synes det var dårlige greier, selv om jeg vanligvis liker både Amanda Tapping og Christopher Heyerdahl, å synes SG-1 var bra den gangen den gikk på TV.

 

 

Halloen, søker etter serier som kan falle i smak og håper da folket har noen forslag :D

 

Ut i fra listen, kanskje Agents of S.H.I.E.L.D, The Blacklist, Banshee, Chuck, Fringe, Firefly, Six Feet Under, Black Sails, Billions, Castle, The Expanse, Major Crimes, Ray Donovan, Shooter, Sneaky Pete, Sons of Anarchy, Tyrant, Taboo, Strike Back, Battlestar Galactica ...

Endret av adeneo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis du leter etter en serie som begynner på nytt i hver episode, prøv Black Mirror. Den ligger på Netflix, og der begynner ALT på nytt hver episode, dvs. ny setting, nye karakterer og ny handling i hver episode. Og kvaliteten på innholdet er på topp! Mange gode historier. Jeg anbefaler faktisk å begynne på siste episode av siste sesong og gå bakover. For det kan man gjøre i denne serien.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...