Gå til innhold

ANMELDELSE: Ultra Street Fighter II: The Final Challengers


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker at da de utallige SF2-remiksene kom ut på SNES så spøkte vi med hvor mye Capcom skulle melke spillet. 25 år senere kommer SF2 ut på nytt - igjen.

 

Min mening er at disse eldgamle titlene bør legges ut som public domain og at selskapene må komme seg videre. Rockstar har skjønt det.

Lenke til kommentar

Morsomt!

 

Fikk omsider min SNES i posten i dag, og har sittet litt med Street Fighter 2 på kassa TV`en nå :p

Nice. Bruker Retron5 selv for sånt. Er mer praktisk å bare ha én konsoll koblet opp, og den kan nok bruke diverse fan-translations osv til spill. :) Men er noe med en ekte SNES. Er faktisk en av de få konsollene jeg ikke har, så får vel lete på eBay. :)

Lenke til kommentar

Ja har kun spilt SNES hos en kamerat når vi var mindre. Men det er noe herlig med deisgnet på konsollen og kontrollen til Super Famicom og PAL SNES ugaven, alltid likt disse =) Så har ønsket meg en slik i veldig mange år. Er ikke så begeistret for utgaven USA fikk da. Min er en moddet Super Famicom som støtter PAL og JAP NTSC kastter, og US NTSC ved bruk av ett slikt universal adapter (som jeg fant til noen hundrelapper på finn). Så basics er dekket også der!

 

Jobber selvsagt 7x12 timer natt denne uken....så blir ikke mye rom for retrokos da :(

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt SNESen jeg fikk til julaften som liten, samt Street Fighter 2 og 11-12 andre spill. Jeg husker at SF2 var hakket dyrere enn alle andre SNES-spill da det kom og lå på 699 til 799, men det var også et av spillene jeg spilte absolutt mest så det må sies å ha vært verdt pengene.

 

Jeg har ikke kjøpt noen SNES-spill i nyere tid bortsett fra i bruktbutikker i Japan. Det er et så vilt prisgap mellom hva de tar der og hva som forlanges i butikker og på bruktmarkedet i Norge at det dreper all motivasjon til å handle her, og jeg ville følt meg som en idiot hvis jeg punget ut oppimot tusenlappen for en cart only her hvis jeg kan kjøpe det samme spillet CIB i japansk versjon til 500-1000 yen (40-80 kroner).

Endret av Spartapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når kommer Tekken 7 anmeldelsen?

Har spilt det en stund på PS4 nå, og min vurdering er nok dessverre ikke helt bra. Selve gameplayet er like solid som vanlig, og det er et rimelig bra utvalg av karakterer. Så hvis dette er alt som betyr noe for deg er det absolutt verdt å kjøpe. Problemet for meg er at det er fint lite annet her. Historien er over på tre, fire timer, og er ikke spesielt interessant. Spiller du solo har du i tillegg en vanlig Arcade-modus og en Treasure Battle. Det er alt. Dessverre er den eneste forskjellen (så vidt jeg kan se) er at du i Treasure Battle åpner opp nye kostymer osv etter en kamp. Det gjør du ikke i Arcade-modus. Hvorfor dette er holdt seperat klarer jeg ikke fatte, spesielt ikke etter mange timer med Injustice, der vi får belønning omtrent for å slå på spillet. (Kanskje ikke fullt så ekstremt, men ikke langt unna heller. Bare gå inn på menyen, velg Guild og kos deg med alle motherbox'ene guilden din har skaffet deg.)

 

Og det er det hele. Arcade, story, treasure battle. Det er ikke engang en skikkelig tutorial. Det er selvsagt en god del muligheter i Practice mode, men noen "ekte" tutorial er det ikke. Videree har vi VR-Mode nederst i menyen, men det er bare tøv. VR-Battle er Practice mode uten HUD. Customie Character er nøyaktig den samme som CC uten VR-mode. På toppen av det hele skryter de av en drøss muligheter for customization av karakteren, men det er på grensen til ren løgn. Riktignok er det en drøss ting å velge i, men det er nøyaktig samme utstyr til samtlige folk. Dette er spesielt morsomt med Eliza, en vampyr med store horn. De har ikke engang prøvd å unngå clipping når hun tar på seg cowboyhatt. Hornene går rett gjennom hatten, og ser utrolig stygt ut. Utstyr kommer også i to utgaver; Noen som åpnes gratis i Treasure Battle, og noe som må kjøpes. Problemet er som sagt at det er nøyaktig samme utstyr til samtlige folk. Så vil du ha en bestemt jakke til samtlige karakterer må du kjøpe den manuelt til hver eneste en. En hatt jeg fikk i Treasure Battle var derimot åpnet til alle på en gang. Klarer ikke helt å se hvordan dette gir mening, spesielt ikke etter Injustice 2, som sagt.

 

Så konklusjonen min blir nok helt grei: Hvis du utelukkende går etter bra gameplay og mange karakterer er dette veldig lett å anbefale. Trenger du mer enn det er er best å venge til prisen faller - mye. Det sier jo litt at season pass har to nye karakterer, en ny modus og hundrevis av klær.

Lenke til kommentar

 

Morsomt!

 

Fikk omsider min SNES i posten i dag, og har sittet litt med Street Fighter 2 på kassa TV`en nå :p

Kult :D Kjøpte du noen andre spill ?

 

Har selv en liten SNES samling. Mine favorittspill til den er Super Bomberman 1, 2 og Donkey Kong Country.

 

 

Ja når man først begynner så er det vanskelig å stoppe :p

 

De jeg har fått i hus nå er:

 

Starwing

F-Zero 

Super Swiv

Street Fighter 2

Super Mario Kart

Super Mario World

Super Mario World 2: Yoshis Island

Super Star Wars

Super Star Wars The Empire Strikes Back

Super Star Wars Return of The Jedi

Donkey Kong Country

The Legend of Zelda: A link to the Past

 

På vei:

Rockman 7 (Megaman)

Super Metroid

Chrono Trigger (repro)

 

Spillte aldri de andre Donkey Kong spillene på SNES, er de bra? Satt meg ned en liten stund med DKC i dag..og det har virkelig holdt seg godtt :)

Lenke til kommentar

 

 

Morsomt!

 

Fikk omsider min SNES i posten i dag, og har sittet litt med Street Fighter 2 på kassa TV`en nå :p

Kult :D Kjøpte du noen andre spill ?

 

Har selv en liten SNES samling. Mine favorittspill til den er Super Bomberman 1, 2 og Donkey Kong Country.

 

 

Ja når man først begynner så er det vanskelig å stoppe :p

 

De jeg har fått i hus nå er:

 

Starwing

F-Zero 

Super Swiv

Street Fighter 2

Super Mario Kart

Super Mario World

Super Mario World 2: Yoshis Island

Super Star Wars

Super Star Wars The Empire Strikes Back

Super Star Wars Return of The Jedi

Donkey Kong Country

The Legend of Zelda: A link to the Past

 

På vei:

Rockman 7 (Megaman)

Super Metroid

Chrono Trigger (repro)

 

Spillte aldri de andre Donkey Kong spillene på SNES, er de bra? Satt meg ned en liten stund med DKC i dag..og det har virkelig holdt seg godtt :)

 

Absolutt! Jeg liker alle spillene veldig godt, men de har forskjellige styrker og svakheter på grunn av veldig forskjellig brettdesign og noen nye tillegg. Jeg synes det beste med DKC2 er vanskelighetsgraden og tivolibanene. Det beste med DKC3 er vel kanskje boss-variasjonen og at selve kartet du beveger deg rundt på har mange interaktive gjenstander og hemmeligheter.

 

Alle tre DKC-spillene er noen av de beste plattformspillene du får til SNES, og kanskje noen av de beste plattformspillene noensinne. De har etter min mening de beste lydsporene av alle SNES-spill når det kommer til kvalitet.

 

Et annet spill du MÅ ha til SNES: Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time. Det er definitivt det beste beat-em-up-spillet til SNES, og har i tillegg mulighet for to spillere samtidig. Hvis du liker run-and-gun-spill er Super Probotector: Alien Rebels (Contra III: the Alien Wars) verdt en titt. Det er også for to spillere.

Lenke til kommentar

Turtles in Time spillte vi i hjel på Sega Mega Drive tilbake den gang ja, fenomenalt morro :) Får ta en kikk på hva som er der ute til vettuge priser.

 

Edit: Eller var det ett annet turtles spill på Mega Drive kanskje, det var i hvertfall supert i coop :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...