Gå til innhold

Dette er smart-høyttalerne Apple trolig skal konkurrere med


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en Echo i noen dager. Hadde den støtta Norge/norsk og ikke vært en markedsføringsdings for Amazon hadde det vært en nydelig gadget. Utrolig deilig å bare kunne si hva man ønsker, også funker det.

 

Men ikke pokker om Google, MS eller Amazon får en always-on-mikrofon inn i stua mi. Apple derimot, det kan gå om de har gjort personvernleksa si.

Lenke til kommentar

Hadde en Echo i noen dager. Hadde den støtta Norge/norsk og ikke vært en markedsføringsdings for Amazon hadde det vært en nydelig gadget. Utrolig deilig å bare kunne si hva man ønsker, også funker det.

 

Men ikke pokker om Google, MS eller Amazon får en always-on-mikrofon inn i stua mi. Apple derimot, det kan gå om de har gjort personvernleksa si.

 

Man går lei av det etterhvert også er min erfaring, selv om det er litt gøy, og bedre enn på telefon, der "ingen" bruker det. Og apple er flinkere enn google og amazon til å støtte andre land, men jeg vet ikke helt om jeg synes siri støtter norsk sånn egentlig :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har en echo dot i mellom stua og kjøkkenet, og bruker den flittig begge steder. Den har fortengt DAB-radioen, gjort at android-nettbrettet på veggen kun brukes til å se på avtaler lengre frem i tid, og den har tatt over for å slå på TVn eller switche til Netflix i stedet for/i samarbeid med Logitech Harmony Hub'en. For hele familien, inklusive sjuåringen, som lærer seg engelsk raskere ved å høre på oss. Vil ha to til. En på kjøkkenet, en på stua og en på soverommet. Om microsoft, amazon eller google vil spionere med always on mikrofon hos meg, har de allerede apper på mobilen uansett.

Lenke til kommentar

 

Hadde en Echo i noen dager. Hadde den støtta Norge/norsk og ikke vært en markedsføringsdings for Amazon hadde det vært en nydelig gadget. Utrolig deilig å bare kunne si hva man ønsker, også funker det.

 

Men ikke pokker om Google, MS eller Amazon får en always-on-mikrofon inn i stua mi. Apple derimot, det kan gå om de har gjort personvernleksa si.

Man går lei av det etterhvert også er min erfaring, selv om det er litt gøy, og bedre enn på telefon, der "ingen" bruker det. Og apple er flinkere enn google og amazon til å støtte andre land, men jeg vet ikke helt om jeg synes siri støtter norsk sånn egentlig :)

 

AtW

Bedre enn Echo, men langt fra bra. Jeg har vel faktisk Siri avslått på alle mine dingser om jeg tenker meg om. Men det at jeg ikke vet det engang sier jo sitt om hvor nyttig det er...

Lenke til kommentar

De lytter ikke konstant. Iallfall ikke hvis ikke du vil. Denne lytter hele tiden som en del av konseptet.

 

Når det er sagt, jeg stoler mer på Apple enn Google og Amazon, så skulle jeg hatt en slik et det denne. Apple lever tross alt ikke av å samle data om meg.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

De lytter ikke konstant. Iallfall ikke hvis ikke du vil. Denne lytter hele tiden som en del av konseptet.

 

Når det er sagt, jeg stoler mer på Apple enn Google og Amazon, så skulle jeg hatt en slik et det denne. Apple lever tross alt ikke av å samle data om meg.

 

Gjør amazon det?

 

AtW

Lenke til kommentar

I stadig større grad. De har jo et enormt incentiv til å bygge profiler for å vite hva de skal pushe til deg. Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg unna selskaper der primærkundeforholdet ikke er mellom meg og dem.

 

Enhver form for reklame vil uansett gjøre en slik løsning til en absolutt No-go for meg, og såvidt jeg vet er iallfall Google allerede i gang med å selge annonser som leses opp når man spør om ting.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

I stadig større grad. De har jo et enormt incentiv til å bygge profiler for å vite hva de skal pushe til deg. Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg unna selskaper der primærkundeforholdet ikke er mellom meg og dem.

 

Enhver form for reklame vil uansett gjøre en slik løsning til en absolutt No-go for meg, og såvidt jeg vet er iallfall Google allerede i gang med å selge annonser som leses opp når man spør om ting.

 

Har ikke apple også det? Primærkundeforholdet mitt med amazon er ihvertfall mellom meg og dem.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mitt også med Amazon, men det er fordi jeg holder meg unna Echo.

 

Apple driver såvidt jeg vet ikke med noen form for profilering av brukere for bruk til mersalg fra tredjepart.

 

Uansett går det på tillit, og tilliten min til Apple er rett og slett større, selv Om Amazon også er ryddige. Google gir jeg så lite som mulig, akkurat som Facebook.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Ja, det er i ferd med å rulles ut nå. Typisk bakt inn i andre ting, ikke bare plutselig. Pakka inn som tips og svar. "What is my schedule today" "Blablabla did you know that the new transformers movie is out today?". De kommer ikke fra Amazon, men i tredjeparts-skills. Google er enda verre, de legger inn annonser selv.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...