Gå til innhold

Denne fyren bygde sin egen iPhone 6s fra bunnen av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge du har et hovedkort er resten av delene enkle og billige å skaffe på nett. Du får også kjøpt ferdig sammensatte bakdeksel hvor alt av smådeler er på plass, dette gjør byggeprosessen svært enkel.

Endret av oddi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har du endelig sjansen for å lage en iphone et annet sted i verden enn kina, og så velger han å lage det i Kina. Kunne jo da også fått gravert "Made in USA" (uten at det hadde vært løgn).

Neida, men dette blir vel omtrentlig som de gangene jeg har måtte fikse div. telefoner opp gjennom åra? Har jo hatt venner og kjæreste med samme telefon som de har klart å ødelegge. Hvor feilene gjerne har vært av varierte grunner. Noen knust skjerm, andre vannskadet, og andre ødelagt ladeport (lodde på ny), batteri, antenne osv.. Og totalt sett så har det jo blitt å bygge opp en ny fungerende telefon opp av ødelagte telefoner.

Gjorde ganske mye på Samsung S2, som i alle fall har deler som kommer fra 3-4 forskjellige telefoner. Og den fungerer den dag i dag. ^^

Var jo omtrent som å sette opp en midt på treet vanskelig PC-build, bare at delene fysisk sett er mye mindre.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble vel ikke bygget fra bunnen av, når han kjøpte et komplett hovedkort (det er i og for seg forståelig nok da det er avanserte greier, og han skal ha kudos for å prøve) og tatt ferdige og delvis ferdigmonterte deler og satt sammen. Skjermen fikk han jo også hjelp til å sette sammen, av ferdige komponenter.

 

Sier ikke at jeg hadde klart det, selv om jeg har reparert en god del iPhones de siste årene. Men så lenge man har alle delene, gode øyne og en stødig hånd, er det fullt mulig. Det så ut som det vanskeligste var å skaffe alle delene, men kjøper man to defekte telefoner med forskjellige feil, så har man alt man trenger. Som Andrull også skriver.

 

Han sier ikke noe om fingerscanneren fungerer. Denne skal visstnok være hardkodet sammen med hovedkortet, og er den ikke det, fungerer den vel bare som en vanlig home-knapp. Med andre ord, ikke en fullverdig 6s.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Han sier ikke noe om fingerscanneren fungerer. Denne skal visstnok være hardkodet sammen med hovedkortet, og er den ikke det, fungerer den vel bare som en vanlig home-knapp. Med andre ord, ikke en fullverdig 6s.

Den fungerer nok sansynligvis, siden han fikk hjemknappen (eller ihvertfall touchsensoren) med når han kjøpte hovedkortet. Endret av havarhen
Lenke til kommentar

Nå har du endelig sjansen for å lage en iphone et annet sted i verden enn kina, og så velger han å lage det i Kina. Kunne jo da også fått gravert "Made in USA" (uten at det hadde vært løgn).

 

Neida, men dette blir vel omtrentlig som de gangene jeg har måtte fikse div. telefoner opp gjennom åra? Har jo hatt venner og kjæreste med samme telefon som de har klart å ødelegge. Hvor feilene gjerne har vært av varierte grunner. Noen knust skjerm, andre vannskadet, og andre ødelagt ladeport (lodde på ny), batteri, antenne osv.. Og totalt sett så har det jo blitt å bygge opp en ny fungerende telefon opp av ødelagte telefoner.

 

Gjorde ganske mye på Samsung S2, som i alle fall har deler som kommer fra 3-4 forskjellige telefoner. Og den fungerer den dag i dag. ^^

 

Var jo omtrent som å sette opp en midt på treet vanskelig PC-build, bare at delene fysisk sett er mye mindre.

 

Nå er S2 relativt enkel å skru på kontra en nyere iPhone. Min S2 var sammensatt av veldig mange telefoner på slutten, tør ikke å åpne iPhonen selv.

Lenke til kommentar

Min gamle galaxy mega sluttet å fungere under natta. Samsung service center ville ha byttet hele hovedkortet men garantien var gått ut så det var ikke aktuellt.

 

tok den med til shenzhen, der ble det raskt konkuldert at det var minnet som var oedelagt. 150kr senere var det gamle 8gb borttatt og nye 16gb installert, android lagt in på nytt mobilen fungerte som ny

Lenke til kommentar

At han var i Kina har ingenting å si, Kinesere sender gjerne ting med posten.

Ellers kan overskriften like fint være: Mann bygger Lego! Han setter sammen delene og ingenting har spesielt høy vanskelighetsgrad om man har litt erfaring. Det kan redaksjonen i Tek.no bekrefte, som etterhvert har drodlet endel med rep av eple-produkter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...