Gå til innhold

FEATURE: Her er våre beste minner fra Nintendo 64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

N64 var starten på Nintendos elendige tredjeparts-støtte, men utrolig hvordan Nintendo greide å holde konsollen relevant med en parade av egne klassikere: Super Mario 64, Banjo Kazooie, Goldeneye 007, Perfect Dark, Ocarina of Time, Majora's Mask, Lylat Wars, Mario Kart 64, Wave Race 64. 

 

PSX hadde et enormt mye større spillutvalg, men når det gjelder antall klassikere er det nok N64 som trekker det lengste strået.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte PSX denne generasjonen selv om det fristet veldig med N64 for OoT samt SM64.

 

Fikk noen runder med Golden Eye og Mario Kart, men best minner fra sommeren 1999 da frøkna dro til Japan og jeg var hjemme med N64 og alle spillene til brodern hennes. Kjempegode minner med SM64 og Diddy Kong Racing av alle ting. Kontrolleren var søppel ;)

 

Fikk donert en maskin for noen år siden som må renses og fikses litt på. Skal nok aldri benyttes ettersom de beste spillene finnes i samlingen til nyere maskiner.

 

Må nevnes at jeg stadig vekk hører på musikk fra denne tiden - Dire, Dire Docks er en utrolig koselig låt :)

Lenke til kommentar

Nintendo 64 er kanskje den konsollen som har introdusert oss for flest spillserier. Jeg tenker da på Mario Party, Rogue Squadron, Mario Tennis, Super Smash, Banjo Kazooie, Conquers bad fur day, Paper Mario, Turok og Mario Golf. Ja, mye Mario der, men hvert av de spillene er likevel så unike at de teller som egne serier. Smash og Party var rett og slett geniale spill-ideer.

 

Videre introduserte N64 oss for helt nye 3D-tilskudd av kjente 2D-serier. Donkey Kong, Super Mario, Lylat Wars, Zelda og Mario Kart.

 

Jeg har ikke engang nevnt Rare-klassikere som GoldenEye, Diddy Kong Racing og Perfect Dark.

 

Det var også noen sære spill innimellom som kunne by på god underholdning. Rampage World Tour og Buck Bumble (hvor du spilte som en bie med våpen).

 

Flere multiplatform-spill kom også. Samtlige FIFA, Earthworm Jim, Vigilant 8, Rayman, NBA, NFL osv.

 

Denne gjennomgangen illustrerer med tyngde hvor labert utvalget har vært på Wii U. Folk snakker om at Wii U tross alt hadde flere gode spill. Konsollen når imidlertid ikke N64 opp til anklene. På slutten av 90-tallet formelig spydde Nintendo ut den ene godbiten etter den andre. La oss håpe Nintendo Switch vil representere en endring.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nintendo 64 er kanskje den konsollen som har introdusert oss for flest spillserier. Jeg tenker da på Mario Party, Rogue Squadron, Mario Tennis, Super Smash, Banjo Kazooie, Conquers bad fur day, Paper Mario, Turok og Mario Golf. Ja, mye Mario der, men hvert av de spillene er likevel så unike at de teller som egne serier. Smash og Party var rett og slett geniale spill-ideer.

 

Videre introduserte N64 oss for helt nye 3D-tilskudd av kjente 2D-serier. Donkey Kong, Super Mario, Lylat Wars, Zelda og Mario Kart.

 

Jeg har ikke engang nevnt Rare-klassikere som GoldenEye, Diddy Kong Racing og Perfect Dark.

 

Det var også noen sære spill innimellom som kunne by på god underholdning. Rampage World Tour og Buck Bumble (hvor du spilte som en bie med våpen).

 

Flere multiplatform-spill kom også. Samtlige FIFA, Earthworm Jim, Vigilant 8, Rayman, NBA, NFL osv.

 

Denne gjennomgangen illustrerer med tyngde hvor labert utvalget har vært på Wii U. Folk snakker om at Wii U tross alt hadde flere gode spill. Konsollen når imidlertid ikke N64 opp til anklene. På slutten av 90-tallet formelig spydde Nintendo ut den ene godbiten etter den andre. La oss håpe Nintendo Switch vil representere en endring.

 

Blir artig å se hva Nintendo har på lager til E3 i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...