Gå til innhold

TEST: Shpock, letgo og 'Tise


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn har en bunnsolid merkevare, integrerer brukthandel med mer seriøs handel av leiligheter o.l. (avgiftsbelagt). Slike tjenester vil dermed ha vanskelig for å få innpass, spesielt når Finn selv så seg nødt til å endre til gratis etter at Facebook grupper tok over en stor del av deres marked.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk dere "solgt" objektet dere ville selge og hvordan var responsen i de forskjellige appene og har dere mulighet til og redigere i etterkant samt få opp aktivitetdata ?

En annen ting er sikkerheten på disse appene, hvor mye informasjon om brukeren er tilgjengelig for den personen som allehelst ser at eieren ikke er hjemme når de skal sjekke varen uforstyrret og gjerne snoke i hele hjemmet samtidig, og hvor lett er det og bli lurt av en svindel som selger falske/stjålne ting.

Hos finn.no er det mange svindlere innom som ønsker og tjene penger på feil måte men finn.no har et fungerende system for å fjerne disse, og finn.no har en egen betalingstjeneste. Har de andre appene noe tilsvarende og sjekker de legitimiteten til annonser før de blir offisielle ?

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Shpock? Navnet er nok til at jeg styrer unna, gitt.

 

Enig. Helt grusomt navn.
Ja. Høres ut som noe fra utlandet man bør holde seg langt unna. Bare navnet får meg til å tenke på noe rettet mot ungdom og som er masete. Her har Schibsted skutt seg selv i foten med navn som gjør folk skeptiske. Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finn appen har sine svakheter dem fint kunne rettet opp. F.eks.savner jeg å kunne søke på eksakte ord og kun få treff på det. Altså, i tilfelle noen ikke leser riktig nå og kommenterer ? -Kun få treff på ordet.

 

Et tips her er å søke på google med "finn" og deretter ordet/merkenavnet man vil, så gjør google jobben finn ikke klarer selv.

Finn har heller ikke vært interessert i å gjøre noe med dette.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Finn appen har sine svakheter dem fint kunne rettet opp. F.eks.savner jeg å kunne søke på eksakte ord og kun få treff på det. Altså, i tilfelle noen ikke leser riktig nå og kommenterer -Kun få treff på ordet.

 

Et tips her er å søke på google med "finn" og deretter ordet/merkenavnet man vil, så gjør google jobben finn ikke klarer selv.

Finn har heller ikke vært interessert i å gjøre noe med dette.

 

Finn har da en del søkemuligheter. Du kan fks bruke "" til å filtrere enda litt strengere. 

Samsung Galaxy A3 vs "Samsung Galaxy A3" gir ikke samme antall resultater fks.

 

Dessuten kan du eksludere ord med minus. Fks. Android -huawei sikrer at du slipper å se svineriet fra denne kinesiske produsenten.

Kodeord som AND og OR kan også brukes. Men dersom du insisterer på å bruke google vil site:finn.no sikre at søkeresultater kun vil inneholde innhold fra finn.no

Lenke til kommentar

 

Finn appen har sine svakheter dem fint kunne rettet opp. F.eks.savner jeg å kunne søke på eksakte ord og kun få treff på det. Altså, i tilfelle noen ikke leser riktig nå og kommenterer -Kun få treff på ordet.

 

Et tips her er å søke på google med "finn" og deretter ordet/merkenavnet man vil, så gjør google jobben finn ikke klarer selv.

Finn har heller ikke vært interessert i å gjøre noe med dette.

Finn har da en del søkemuligheter. Du kan fks bruke "" til å filtrere enda litt strengere.

Samsung Galaxy A3 vs "Samsung Galaxy A3" gir ikke samme antall resultater fks.

 

Dessuten kan du eksludere ord med minus. Fks. Android -huawei sikrer at du slipper å se svineriet fra denne kinesiske produsenten.

Kodeord som AND og OR kan også brukes. Men dersom du insisterer på å bruke google vil site:finn.no sikre at søkeresultater kun vil inneholde innhold fra finn.no

Finn appen forholdet seg ikke til de klassiske filtermulighetene man er vant til. Jeg prøvde på nytt og fikk ingen forskjell i treff.

Ganske idiotisk at finn ikke kan la vær å ramse opp hauger med treff på lignende ord i tillegg til det man søker.

Lenke til kommentar

Hvis Schibsted står bak Shpock så håper jeg for deres skyld at de har felles database. Da ser jeg meningen med en ny app. Hvis ikke er jo dette bare tull. Hvis jeg skal selge noe så vil jeg nå flest mulig. At vi plutselig har fått fem aktører gjør jo markedet dårligere. Har heller ingen tro på at dette er en fordel for de som skal selge noe.

Loppis???

1. Det høres dustete ut.

2. Det er et svenskt slang ord.

 

Er også enig med artikkelforfatter at kjøp og salg på Face ikke er optimal, men den funker faktisk. Nettopp fordi du får dette inn på tavla hele tiden. Riktignok blir dette annerledes fordi den henvender seg ikke til de som ønsker å kjøpe noe spesielt, men tvert imot så treffer den folk som tenker, ahh, den vil jeg ha. Jeg byr..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...