Gå til innhold

TEST: Sapphire Radeon RX480 4GB Nitro+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt å lese - og velfortjent av Sapphire (og AMD). 

 

Sapphire har lenge vært et godt partnerkort, og det er bare noobs som betaler masse ekstra for HW fordi det står "gaming" e.l i produktnavnet. 

 

RX 480 parret med en FreeSync skjerm er et bedre valg enn GTX 1060 parret med en GSync skjerm - Gitt at man skal kjøpe begge deler nytt. Vil vel trekke det så langt at AMD er kongen av dette segmentet av markedet - og har vært der en stund nå - og det er godt å se! Så får vi håpe RX 500 serien kommer med noe som kan bryne seg lenger opp på listen over skjermkort.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kortet har vel bare én bakside...?

 

Riktig! Ser ofte at begrepet "bakside" blir brukt fremfor "ulempe", som i dette tilfellet ville vært korrekt å bruke.

 

Spennende test. Liker det som skjer i mellomsegmentet av skjermkort.

Lenke til kommentar

Ikke noe overklokking? Sjekket dere om 4GB kortet dere fikk hadde samsung minne i GPU-Z? I såfall kunne dere klokket minnet til 2000-2200mhz. Er jo absolutt av interesse å se hva man kan skvise ut av budsjettkort. Man kan fort få 10% mer ytelse på rx 480 4gb om man får samsung minne eller en lettdreven brikke uten å måtte øke spenninger allverdens. Kortet er tross alt laget for å bli overklokket med overdimensjonert VRM osv.

Endret av 7LSNYR1X
Lenke til kommentar

Fineste grafikk kortet på mange år. Et kort som ikke er for "spill utseenet" men fortsatt imponerer.

Ble vel kalt for "osteraspa" (fritt oversatt fra engelsk) da de første bildene lakk ut på nettet. Folk ristet på hodet og hadde ikke mye pent å si om kortet .. men så sprøyte de kortet mer sort og alt var glemt  :rofl:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor ligger dette kortet ytelsesmessig i forhold til litt eldre kort? Er jo typisk myntet mot folk som skal ha en billig oppgradering til aldrende rigger, eller folk på stramt budsjett.

Hadde f.eks. jeg tjent noe på å bytte til denne fra min eksisterende nVidia GTX 690? Kanskje ikke så mye?

Og hva med 8GB-versjonen?

Lenke til kommentar

Hvor ligger dette kortet ytelsesmessig i forhold til litt eldre kort? Er jo typisk myntet mot folk som skal ha en billig oppgradering til aldrende rigger, eller folk på stramt budsjett.

Hadde f.eks. jeg tjent noe på å bytte til denne fra min eksisterende nVidia GTX 690? Kanskje ikke så mye?

Og hva med 8GB-versjonen?

Se på skjermkort i samme prisklasse som da 690 var nytt. Ellers blir du skuffa ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor ligger dette kortet ytelsesmessig i forhold til litt eldre kort? Er jo typisk myntet mot folk som skal ha en billig oppgradering til aldrende rigger, eller folk på stramt budsjett.

Hadde f.eks. jeg tjent noe på å bytte til denne fra min eksisterende nVidia GTX 690? Kanskje ikke så mye?

Og hva med 8GB-versjonen?

 

GTX 690:

http://www.anandtech.com/bench/product/1443

 

RX 480 4GB:

http://www.anandtech.com/bench/product/1749

 

Ingen 100% sammanlikning, men en pekpinne.

I BF4 1440p så är 690 nära 40% bättre än RX 480 4GB ( i den sammanlikningen) men optimeringar av spel och drivare sedan dess kan ha gett andra resultat bägge vägar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...