Gå til innhold

Snart kommer de første Chrome OS-nettbrettene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@AfterGlow: Det samme lurer jeg på (som vetle er inne på), siden Chrome-OS laptop-er med sin tidligere noe begrensede CPU og bruk.

 

Så da lurer jeg på om det er særlig praktisk forskjell som en android-brukere eller Chrome-OS-bruker. Mange har prøvd android på mobiler og nettbrett, men jeg tviler på at alle er like godt kjent med Chrome-OS.

Lenke til kommentar

@AfterGlow: Det samme lurer jeg på (som vetle er inne på), siden Chrome-OS laptop-er med sin tidligere noe begrensede CPU og bruk.

 

Så da lurer jeg på om det er særlig praktisk forskjell som en android-brukere eller Chrome-OS-bruker. Mange har prøvd android på mobiler og nettbrett, men jeg tviler på at alle er like godt kjent med Chrome-OS.

 

Det er mulig å kjøpe Core i5 og Core i7 chromebooks i utlandet, men i Norge er vel i3 det raskeste du får tak i.

 

Men litt av greiene med Chromebooks er at du ikke trenger en rask prosessor for den bruken. Mye av det man gjør i chromebook er i nettleseren, samt det er apper som kan kjøre i Chrome.

 

Med androidstøtte i tillegg, har man et bredt utvalg. Men selv med de svake chromebookene, vil maskinen være veldig rask til oppstart, vil starte nettleseren veldig raskt og føles veldig responsiv.

 

De fleste chromebooks er også vifteløse, har ofte veldig langt batterilevetid og man trenger ikke tenke på virus / oppdateringer på samme måte som man gjør på en vanlig datamaskin.

 

Jeg likte chromebook veldig godt, angret på jeg solgte min et par sekunder etter jeg sendte den til ny eier. (og det var før Androidstøtten kom).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...