Gå til innhold

TEST: Nvidias SLI-broer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermet vs uskjermet burde ha absolutt null og niks å si. Enten fungerer det eller så fungerer det ikke. Her ser det ut til å fungere og da er det ikke behov for mer skjerming enn standardbrua har.

 

Ellers, finnes det noen forskjell i spesifikasjoner ut over at to av alternativene er enkle bruer, mens de to andre alternativene er doble? Hvis ikke, hvorfor måler dere litt ulike resultater? Er forskjellen reproduserbar eller bare tilfeldigheter? Hvis man kjører en og samme test etter hverandre flere ganger, med eller uten omstart i mellom, så ser man ofte små forskjeller. Er det de samme små forskjellene man ser her, eller er det noe mer grunnleggende og reproduserbart som ligger bak? I så fall hva?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hm, jeg har 2x 980 Ti i SLi, og det har ikke engang falt meg inn å bruke to broer. Kanskje jeg burde prøve?

Stikk gjerne innom tråden igjen med resultatet...

 

Jeg gikk på loftet og fant en ekstra bro i går, men rakk ikke å sette den inn og prøve. Det skal jeg gjøre i ettermiddag/kveld.

 

Jeg rakk å kjøre 3D Mark med en enkel bro, though, så her er sammenligningsresultatene:

 

Enkel bro, 2560x1440:

post-29613-0-38494800-1485417600_thumb.png

 

Enkel bro, 4K:

post-29613-0-75405000-1485417638_thumb.png

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Skjermet vs uskjermet burde ha absolutt null og niks å si. Enten fungerer det eller så fungerer det ikke. Her ser det ut til å fungere og da er det ikke behov for mer skjerming enn standardbrua har.

 

Ellers, finnes det noen forskjell i spesifikasjoner ut over at to av alternativene er enkle bruer, mens de to andre alternativene er doble? Hvis ikke, hvorfor måler dere litt ulike resultater? Er forskjellen reproduserbar eller bare tilfeldigheter? Hvis man kjører en og samme test etter hverandre flere ganger, med eller uten omstart i mellom, så ser man ofte små forskjeller. Er det de samme små forskjellene man ser her, eller er det noe mer grunnleggende og reproduserbart som ligger bak? I så fall hva?

 

Enig. Er noke litt rart som skjer her. Greit at ein enkel SLI bru og den fleksible varianten generelt sett bør bli svakere etterkvart, men er ingen god forklaring på korfor t.d. HB brua sliter som pokker ved 2K, men leverer like bra som resten eller best i test ved 1080p og 4K. Samtidig trur eg nokk ikkje temperaturendringer kan være synderen her. Kansje det rett og slett er valget av spel som lager problem?

Lenke til kommentar

Tja, vetta pokker hva jeg skal tro jeg.

 

Jeg fikk litt bedre resultater med dobbel SLI-bro i 1440, men samtidig gikk ytelsen betydelig i 4K.

 

Her er hva jeg fikk. Nå skal jeg sjekke om jeg får tilbake de gamle resultatene om jeg går tilbake til enkel bro.

 

Enkel bro, 2560x1440:
post-29613-0-38494800-1485417600_thumb.png

 

Dobbel bro, 2560x1440:

post-29613-0-12257900-1485451880_thumb.png

Enkel bro, 4K:
post-29613-0-75405000-1485417638_thumb.png

 

Dobbel bro, 4K:

post-29613-0-28624500-1485451912_thumb.png

 

For ordens skyld:

Her er alt det samme, inkl drivere, frekvenser etc, men med overklokking av gpu, cpu, ram, etc er dette mine personlige rekorder med denne PCen:

 

Fire Strike Extreme: 15007
Fire Strike Ultra: 8529

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser nesten ut som du har glemt å aktivere SLI igjen etter å ha satt på broa i den siste der, det har jeg opplevd selv. Verdifull info uansett, sånt gjør forumet bedre! :D

Nei, SLI står fremdeles som aktivert. Lurer på om jeg skal reinstallere driverne, og se om det endrer noe.

 

Japp, da er jeg tilbake til 7300-tallet i Ultra. Med enkel SLI-bro.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...