Gå til innhold

Innsamlingsrekord for Awesome Games Done Quick


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke artig for folk som er elendige i favorittspillet sitt å få sannheten trykket i fleisen.

 

Trenger ikke være altfor lei deg for at andre er bedre til å spille.

 

Som en streamer jeg følger på Twitch sier:

"Det er ikke rart jeg er bedre enn dere andre. Dette er jobben min. Jeg spiller 8-10-12 timer om dagen. I tillegg gjør jeg research på spillene."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AGDQ medfører depresjon for folk som til sammenligning ser at de er elendige i spill de har brukt årevis på. Ikke artig for folk som er elendige i favorittspillet sitt å få sannheten trykket i fleisen.

 

Du burde hatt brukernavnet mitt..

Til sammenligning så er jeg elendig i spill, men jeg koser meg med spill uansett hvor god jeg er. Jeg syns det er fasinerende å se på diverse speedruns og slikt. Og på Games Done Quick, så kan man se at selv de beste kan gjøre store feil, og da få en mye dårligere tid enn det de til vanlig pleier.

Jeg liker det gamle Super Mario, men jeg blir ikke deprimert av å se på folk som er mye bedre enn meg spille det. Faktisk så ser jeg også på endel spillvideoer på YouTube og live på Twitch av folk som spiller mine favorittspill, og som er mye bedre enn det jeg er. Jeg får da utrolig nok endel tips til ting jeg KAN prøve i de spillene, får jeg det ikke til; greit nok.

Poenget mitt er at uansett hvor god du er i noe, så kan du alltid bli dyktigere, og de som er dyktigere enn deg, har da terpet, terpet og terpet.

Noen spiller spill for å kose seg, noen spiller spill for å hevde seg over andre, noen spiller spill for å vinne, noen spiller spill for å kople fra en stressende hverdag m.m.

Alle er forskjellige, hadde alle vært like, så hadde verden hvert et kjedelig sted.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger ikke være altfor lei deg for at andre er bedre til å spille.

 

Som en streamer jeg følger på Twitch sier:

"Det er ikke rart jeg er bedre enn dere andre. Dette er jobben min. Jeg spiller 8-10-12 timer om dagen. I tillegg gjør jeg research på spillene."

Jeg snakker ikke om meg selv, jeg har hevdet meg godt i de spillene jeg har konkurrert i. Det er mange som blir deppet av speedruns.

 

Det hjelper minimalt å spille mange timer/dag hvis man ikke er god i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om meg selv, jeg har hevdet meg godt i de spillene jeg har konkurrert i. Det er mange som blir deppet av speedruns.

Det hjelper minimalt å spille mange timer/dag hvis man ikke er god i utgangspunktet.

 

Ingen er "god i utgangspunktet" i et spill en aldri har spilt. 

 

Ja, du kan være god i COD 8 fordi du har spilt COD 1-7, men i et spill med ukjent logikk og gameplay må du lære dette.

Du kan være god i Pokemon Sun/Moon fordi du har spilt alle Pokemon-spill fra tidenes morgen og til nå og kan alle 718 Pokemons, eller hvor mange det nå er.

 

Når det gjelder speedruns så har det også gått med ufattelig mye tid med trening på pixel perfect jumps, plassering osv.

 

Klart noen er raskere til å lære dette enn andre, men likevel, det må trening til.

Og ja, yngre folk har ofte bedre reaksjonsevne osv som gjør at de er bedre.

 

Og hvis en får psykiske problem av å se andre er bedre i et spill enn det en selv er, så bør en seriøst søke hjelp. Hvis ikke ender man opp med problemer senere i livet, da det stort sett alltid finnes folk som er bedre enn en selv på alle områder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God som i målbare resultater innen rimelig tid.

 

Poenget mitt er at enkelte blir deprimert av å se på speedruns, verken mer eller mindre.

 

Undrer meg hvor du får dette fra. Har aldri kjent, hørt om eller sett noen som blir lei seg fordi de ser på en person som har lagt mange hundre eller tusener av timer inn i et spill.

 

Jeg er ganske sikker på at det er ganske få som får psykiske lidelser av dette. Deprisjon er et sterkt ord som ikke hører til i denne sammenhengen.

 

Tror det forklarer seg selv at speedrunning ikke er noe skadelig når et event på denne størrelsen foregår uten å bli stengt ned på grunn av klager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ved søk finner man mye informasjon vedrørende depresjon i forbendelse med kompetitiv spilling og en rekke folk som forteller om seg selv. Det er dumt å synse om at det ikke ei mørk side ved prestasjonsbetont spilling. For folk som allerede har depresjon kan slik aktivitet ha en forsterkende effekt. Jeg har sett mye av det i perioden 1994-2009.

 

Gjengangeren er:

 

It can't be good for my mental health to constantly feel worse than trash when I'm doing something that's supposed to bring me enjoyment.

Det er verst når det streames 30 år gamle spill feks på platformene NES eller Arcade. Sannsynligheten er stor for at det sitter en fyr og hater seg selv fordi han er elendig i det "eneste i verden som betyr noe" for ham. Favorittspillet, den eneste "vennen" han har hatt eller kommer til å få. En trist fyr på 30-50 år som verken har venner eller sosial omgangskrets. Evt en fyr som savner æraen i arkadehallen og nå ser at også der er han heller ikke noe tess etter alle disse årene med spilling.

 

Problemet er ikke når han ser streamen eller videoen, da koser han seg som få. Det er senere når han møter veggen neste gang han skal spille selv.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Ved søk finner man mye informasjon vedrørende depresjon i forbendelse med kompetitiv spilling og en rekke folk som forteller om seg selv. Det er dumt å synse om at det ikke ei mørk side ved prestasjonsbetont spilling. For folk som allerede har depresjon kan slik aktivitet ha en forsterkende effekt. Jeg har sett mye av det i perioden 1994-2009.

 

Gjengangeren er:

 

It can't be good for my mental health to constantly feel worse than trash when I'm doing something that's supposed to bring me enjoyment.

Det er verst når det streames 30 år gamle spill feks på platformene NES eller Arcade. Sannsynligheten er stor for at det sitter en fyr og hater seg selv fordi han er elendig i det "eneste i verden som betyr noe" for ham. Favorittspillet, den eneste "vennen" han har hatt eller kommer til å få. En trist fyr på 30-50 år som verken har venner eller sosial omgangskrets. Evt en fyr som savner æraen i arkadehallen og nå ser at også der er han heller ikke noe tess etter alle disse årene med spilling.

 

Problemet er ikke når han ser streamen eller videoen, da koser han seg som få. Det er senere når han møter veggen neste gang han skal spille selv.

 

Det kalles dårlig selvtillit og selvbilde. Kjenner til det alt for godt selv. Og det kan føre til depresjon ja.

Men å si at det er GDQ direkte som gjør folk deprimerte er bare tull.

Lenke til kommentar

Nei, ikke direkte, men for noen er det den hendelsen i året de ikke vil høre om. For noen er det blant de største årlige påminnelsene om at de ikke duger. Dette kan overføres til de fleste aktiviteter, men det er lite som er mer kompetivt enn speedrunning og der finnes kun én vinner i hele verden. Jeg husker den tida Action Supercross var populært (1999 og noen år frem). Flere venner og bekjente av meg satt jevnlig og knivet om tidene og hvis de ble slått ut igjen så var det helt krise. Jeg hadde flere maskiner så selv om jeg ikke hadde interesse for det spillet så satt det ofte kompiser og spilte hjemme hos meg.

 

Man bør være rimelig tykkhudet den som forsøker å matche denne bragden.

 

"No one’s managed to speedrun the entirety of The Plutonia Experiment, some of the hardest levels ever made for DOOM 2, on the unbelievably tough “Nightmare” difficulty. Until now."

 

“It’s now been 19 years since Final Doom was released,” explained speedrunner Zero Master on his YouTube channel. “No one has ever attempted to do a single segment run of it on Nightmare difficulty before without using tools due to the difficulty.”

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Nei, ikke direkte, men for noen er det den hendelsen i året de ikke vil høre om. For noen er det blant de største årlige påminnelsene om at de ikke duger. Dette kan overføres til de fleste aktiviteter, men det er lite som er mer kompetivt enn speedrunning og der finnes kun én vinner i hele verden. Jeg husker den tida Action Supercross var populært (1999 og noen år frem). Flere venner og bekjente av meg satt jevnlig og knivet om tidene og hvis de ble slått ut igjen så var det helt krise. Jeg hadde flere maskiner så selv om jeg ikke hadde interesse for det spillet så satt det ofte kompiser og spilte hjemme hos meg.

 

Man bør være rimelig tykkhudet den som forsøker å matche denne bragden.

https://www.youtube.com/watch?v=EUBUYWIZUpE

 

"No one’s managed to speedrun the entirety of The Plutonia Experiment, some of the hardest levels ever made for DOOM 2, on the unbelievably tough “Nightmare” difficulty. Until now."

 

“It’s now been 19 years since Final Doom was released,” explained speedrunner Zero Master on his YouTube channel. “No one has ever attempted to do a single segment run of it on Nightmare difficulty before without using tools due to the difficulty.”

 

En av tingene som gjorde 360 til beste konsollen ever var muligheten til å globalt sammenligne alle statistikkene på de gode gamle spillene. Utrolig gøy og spille for å se hvor raskt en kan bli og forbedre seg selv samtidig som en får en global ranking uansett om det er i topp 100-6000 who cares, kompetitivt er det uansett. Når de beste speedrunnerne i Doom og Duke Nukem ikke bruker rakett kasteren til å drepe fiender men bruker det for å propelle seg selv raskt utover kartene og klarer å kordinere det uten å dø og fullføre brett på 10-30 sekunder sinnsvakt tøft men ikke noe poeng å bli lei seg for.

 

Tror ikke fotball spillerne i femte og sjette divisjon gråter seg selv i søvne når de legger seg fordi de ikke er best.

 

"King of Kong" er en bra dokumentar som på en måte viser at du har rett når det kommer til de som kjemper om å være best. Når en av disse spillerne mister tittelen eller ikke klarer å konkurrere på like høyt nivå som tidligere så får de utrolig stor depresjon.

 

Depresjon i dag er litt kontroversielt, alle føler seg deppa til tider og mange som sier de har depresjon er bare deppet eller er stuck i midlertidig gjørme i sitt liv som de må komme ut av på egen hånd ved endre sin atferd først. Å gi diagnose du lider av depresjon kan i tilfeller fjerne ansvaret fra individet og gjøre de tilfredsstilt i depresjon med at det ikke er noe de har kontroll over og dermed aldri kan komme seg ut av save hjelp/annerkjennelse/konstant medfølelse/sympati fra andre og tror det er en grunn til at mange ser på depresjon som noe bulls**t.

Lenke til kommentar

It can't be good for my mental health to constantly feel worse than trash when I'm doing something that's supposed to bring me enjoyment.

Det er verst når det streames 30 år gamle spill feks på platformene NES eller Arcade. Sannsynligheten er stor for at det sitter en fyr og hater seg selv fordi han er elendig i det "eneste i verden som betyr noe" for ham. Favorittspillet, den eneste "vennen" han har hatt eller kommer til å få. En trist fyr på 30-50 år som verken har venner eller sosial omgangskrets. Evt en fyr som savner æraen i arkadehallen og nå ser at også der er han heller ikke noe tess etter alle disse årene med spilling.

 

Problemet er ikke når han ser streamen eller videoen, da koser han seg som få. Det er senere når han møter veggen neste gang han skal spille selv.

 

En person som ikke har det helt bra i utgangspunktet er ikke et godt eksempel.

 

Skal vi snakke om film også? Voldsfilmer fører til drap og Nils som alerede har drept dreper igjen fordi han så på Tom & Jerry.

 

Eller kreft? Røyking fører til kreft og Bengt som alerede har lungekreft får lungekreft av å røyke, han pådro seg dobbelkreft.

 

Eller trening? Gunnar har trent seg opp til å ta 50 kilo i benkpress, hvis han trener mer så vil han klare 50 kilo i benkpress.

 

Eller snekkring? Pål har bygget hus så nå gjenstår det bare å bygge huset.

 

Makes perfect sense!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Når de beste speedrunnerne i Doom og Duke Nukem ikke bruker rakett kasteren til å drepe fiender men bruker det for å propelle seg selv raskt utover kartene og klarer å kordinere det uten å dø og fullføre brett på 10-30 sekunder sinnsvakt tøft men ikke noe poeng å bli lei seg for."

 

Det kommer an på hvor mye anstrengelse vedkommende (han som blir lei seg) har lagt i det. Det er ikke sikkert at han har forsøkt speedruns engang, men så får han for seg at han virkelig skal gå for dette siden han har spilt DOOM hver kveld i 23 år. "Hvem har et bedre utgangspunkt enn meg?", tenker han. Nederlaget kommer etter noen dager eller uker hvorpå han innser at han har kastet bort 23 år.

 

Det er dumt å bruke overdrevent mye tid på noe man ikke er spesielt god til. (Ferdigheter/aktiviteter man har nytte av i hverdagen regnes ikke med.) Noen mennesker lar følelser komme foran fornuften når de velger hva de skal bruke tid på.

 

Jeg tenker ikke på folk som har spilt noen timer casual, at de sammenligner seg med de beste av de beste. Jeg tenker på folk som har brukt store deler av livet sitt på étt spill, (eller en type spill, platform, fighter, FPS, run and gun, beat 'em up, osv) som de er ekstremt knyttet til.

Lenke til kommentar

Da bør du sjekke om det er noe annet du er bedre i enten det er dans eller forfatterskap. Det er gøy å spille, men å bruke mye tid. Kanskje hvis du er så dårlig at folk vil betale for å se.

 

Det føles greit å spille mye når man er ung, men man blir 40 og 50 år også. Når man kommer så langt avhenger livet av hva man gjorde fra man var 15 til 35.

Lenke til kommentar

De bruker ikke 20 eller 40 timer i uka på fotball, 80 timer for den saks skyld.

 

Jeg har ikke sagt noe mot å spille litt for gøy.

 

Påstand:

Det er greit å gjøre noe for gøy. Det er dumt å bruke overdrevent mange timer per uke på noe man ikke er god i eller som ikke gir fremskritt i livet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...