Gå til innhold

ANMELDELSE: Farming Simulator 17


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Farming Simulator har vært bra i mange år og de har alltid blitt bedre og kommet med noe nytt som mange andre spillserier desverre ikke klarer.

 

I Farming Simulator 13 eller 14 (tror jeg) fant jeg en bug. Tok opp maks lån, solgte alt og byggde vindmøller. Max speed, fler vindmøller hele tiden og vipps så var det evig med penger. Da var jeg stolt av meg selv :w00t:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

er sikkert ett fett spill, men jeg blir skremt av antallet versjoner. føler at jeg kjøper ett spil som varer i noen måneder før neste versjon kommer ut, altså ganske likt wow.

 

Nja, forsåvidt sant det. Men hver versjon er verdt kronene, hvertfall frem til nå, umulig å si hva som skjer til neste år. Er jo ikke uvanlig at serier blir bedre 3-4-5 år på rad for så å by på bortkastede kronasjer :p

 

WoW har liksom ikke bydd på noe særlig mer underholdning enn historie, flere levels, bosser og mobs. Det er litt monotont etter min mening, men smaken er som baken :)

Lenke til kommentar

 

er sikkert ett fett spill, men jeg blir skremt av antallet versjoner. føler at jeg kjøper ett spil som varer i noen måneder før neste versjon kommer ut, altså ganske likt wow.

 

Det kommer vell et spill hvert år som så mange andre spillserier.

Det forrige spillet (til PC) er Farming Simulator 15 og kom ut den 30 Oktober 2014. Altså 2 år siden. :)

Farming Simulator 16 kom bare til mobile enheter (som iOS og Android), da med flerspillerstøtte.

Lenke til kommentar

Jeg måtte kjøpe meg dette spillet etter å ha lest denne anmeldelsen.

 

Fy søren for en koslig spill :)

 

Har ingen anelse om hva noe av det forskjellige utstyret er. Å klarte å gå i minus de første timene ved å lease feil utstyr som kostet litt for mye og de jeg ansatte til å såå jorda ikke gjorde halvparten av områder.

 

Men dette var så gøy at jeg fortsetter med glede :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse mod'ene går det an å få de til PS4 også, eller måtte det i såfall bli solgt deg via PSN-abonnement for at noe sånn skulle være mulig på PS4?

 

Jeg er nokså ny med å eie en playstation, hvor PS4 er min første versjon.

 

Ellers finner artikkelskribent en skrivefeil om det smekkes inn tastekombinasjonen CTRL+F og søker etter skriveleifen gjorde, som du gjerne kan bytte med jorde  :)

 

@Stampy:

Du har to skriveleifer i innlegget. Det heter vel ikke en spill, men et spill. Og det heter vel ikke koslig, men koselig. Flisespikking utført. Om det da ikke er en form for gjenspeiling av din dialekt å si en der det grammatisk skal stå et, og at dere sier koslig på dialekten også?

Endret av G
Lenke til kommentar

Disse mod'ene går det an å få de til PS4 også, eller måtte det i såfall bli solgt deg via PSN-abonnement for at noe sånn skulle være mulig på PS4?

 

Jeg er nokså ny med å eie en playstation, hvor PS4 er min første versjon.

 

Ellers finner artikkelskribent en skrivefeil om det smekkes inn tastekombinasjonen CTRL+F og søker etter skriveleifen gjorde, som du gjerne kan bytte med jorde :)

 

@Stampy:

Du har to skriveleifer i innlegget. Det heter vel ikke en spill, men et spill. Og det heter vel ikke koslig, men koselig. Flisespikking utført. Om det da ikke er en form for gjenspeiling av din dialekt å si en der det grammatisk skal stå et, og at dere sier koslig på dialekten også?

 

5 grunner til skrive feil:

1: dette er ikke en norsk eksamen.

2: Jeg korrektur leser ikke det jeg skriver på et forum.

3: jeg bruker mobilen, og tastaturet henger ikke helt ned.

4: jeg har dysleksi...

5: Hvem bryr seg?... det er et forum...

 

 

Edit:

Btw: det heter skriveFEIL, ikke skriveLEIF...

Endret av Stampy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse mod'ene går det an å få de til PS4 også, eller måtte det i såfall bli solgt deg via PSN-abonnement for at noe sånn skulle være mulig på PS4?

 

Jeg er nokså ny med å eie en playstation, hvor PS4 er min første versjon.

 

Mod finnes også for PS4 og XboX One. Ikke alle, fordi Sony og Microsoft krever at det ikke skal være "custom" scripts i mod til disse to plattformene. Tilgjengelige mods vises gjennom Modhub i selve spillet, og er en del av selve prisen. Altså selges ikke via abonnement.

 

Faktisk er mods og muligheten til å endre en vesentlig grunn til populariteten til FS. Totalt, medregna tidligere versjoner er det nok laget en del tusen mods. En del er meget avanserte.

 

En god plass å følge med hva som skjer er http://fs-uk.com/. Engelskspråklig forum med over 200 000 medlemmer.

 

PS! Har spilt FS siden 2011-versjonen. Og faktisk er "samfunnet" rundt også noe som gir spillet verdi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Farming Simulator 13 eller 14 (tror jeg) fant jeg en bug. Tok opp maks lån, solgte alt og byggde vindmøller. Max speed, fler vindmøller hele tiden og vipps så var det evig med penger. Da var jeg stolt av meg selv :w00t:

 Ikke akkurat en bug men bare en cheap måte å få uendelig med penger . :p

 

http://www.windowscentral.com/farming-simulator-15-guide (Kan gjøres i både 13, 15 og nå 17. :)

 

 

er sikkert ett fett spill, men jeg blir skremt av antallet versjoner. føler at jeg kjøper ett spil som varer i noen måneder før neste versjon kommer ut, altså ganske likt wow.

Det kommer vell et spill hvert år som så mange andre spillserier.

 

Slik Gnålern nevnte, er det 2 år mellomrom mellom vært spill, med en mobil/håndholdt versjon året imellom. Men det kan virke sånn pga litt ekstra lanseringer. De relanserte 2013 versjonen ett år etterpå. Det ble lansert Oktober 2012, også kom Titanium Edition Oktober 2013. Konsoll versjonen av 2015 kom 7 mnd etter PC versjonen, så sikkert derfor det har virka som at det har kommet mye idet siste. :)

 

Wiki:

Farming Simulator 2013 was released on October 25, 2012. - Farming Simulator 2013 Titanium Edition, on October 10, 2013

Farming Simulator 14 was released on November 18, 2013. (IOS, Android, PS Vita og Windows Phone)
Farming Simulator 15 was released on October 30, 2014. (PC) Farming Simulator 15 was released to consoles on May 19, 2015.
Farming Simulator 16 was released on May 8, 2015. (iOS, Android og PS Vita)
Farming Simulator 17 was released on October 25, 2016.
 
Edit: Litt kjekt å se at PC versjonene har veldig lik lanseringsdato siste spillene. 25/30 oktober - Bare å vente på 25 eller 30 Okt 2018 nå da for neste spill. :p
 
Jeg syns de snart kan legge til Courseplay mod'n som vanlig feature. Hvor man kan sette opp de AI arbeiderne at de jobber automatisk der det trengs (seed/plow/harvest etc). Det er ikke slik at man ikke da spiller selv. Er bare at uansett hvordan man vrir på det, er det kun så mye man får gjort selv alene. (fields man kan holde styr på/ajour, spesielt om man ikke skrur av at harvest "råttner". Vært kjekt å drive med dyrene selv feks også hatt ett par field som AI jobbet for deg automatisk hele tiden.
Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...