Gå til innhold

Oktoberfest 2016 - Rowdy - 35mm f/2 IS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilrent - og fin symbolikk med tanke på høst.

Takk, Randi  :) Vi får prøve å kjøre litt tema.

 

Det er godt å se en som ikke har problemer med å finne motiver  :) .  Jeg har en følelse allerede nå om at jeg kommer til å like mye fra festen din!

Jeg prøver å presse meg litt for å finne motiver på festene her. Ikke alltid så lett, men det blir litt idemyldring og notering. Håper motivene er på min side nå i Oktober  :)

 

Det må vel kunne kalles en lysende start, fint stemningsbilde.

Fikk en lys idè på lørdagskvelden  :wee:

 

Stemningsfull og fin innledning på festen din! :)

Takk!

 

Det enkle er som oftest det beste :)

Det er sikkert og visst  :)

Lenke til kommentar

Perfekt fokus og eksponering på det første bildet. En liten utfordring å få slikt til å sitte her. Fin landlig idyll på det neste. Fint grep å få solen i bildet, spesielt når objektivet tydeligvis tåler dette uten all mulig ghosting og flares. Jeg forsøkte faktisk også med noen varianter med sola i bildet på 35mm 4/10, men fikk det ikke til å fungere helt. En utfordring å finne den eksponeringen som passer best her også.

Lenke til kommentar

Fint høstvær derover, også, ser jeg!  :)

Absolutt, men nå begynner det å bli kjølig!

 

Vakkert bilde på 4.oktober - slik er faktisk været her også om dagene.

Takk! Høstværet kan være herlig  :)

 

Perfekt fokus og eksponering på det første bildet. En liten utfordring å få slikt til å sitte her. Fin landlig idyll på det neste. Fint grep å få solen i bildet, spesielt når objektivet tydeligvis tåler dette uten all mulig ghosting og flares. Jeg forsøkte faktisk også med noen varianter med sola i bildet på 35mm 4/10, men fikk det ikke til å fungere helt. En utfordring å finne den eksponeringen som passer best her også.

Takk! Ble liveview/manuell fokus og maks forstørrelse på nærmest mulig fokus for objektivet. Veldig vanskelig å bedømme vekens skarphet.

På landskapsbildet endte jeg opp med 0EV. Skygger og litt grov kontrast falt i min smak her.

Ser ut til at objektivet jobber greit nedblendet, men litt varierende resultater helt åpen.

 

Bilde 1 var pent og minimalistisk. Liker at alt er mörkt foruten selve lyset og kanten rundt.

Takk! Det ble litt objektrydding og mørkning rundt lyset i LR.

Lenke til kommentar

Flott landskap of fint plaaser sol 4. oktober.

Og fin ramme rundt et brylluop i bildet fra 8. oktober.Det stedet serut til å være verdt et besøk før vinteren kommer.

Tusen takk! Ja, på det stedet er det en del motiver verdig fotografering. Allèer og flotte trær.

 

Vet ikke om det er pga profilbildet ditt, men bilde 2 ga meg en skikkelig western-følelse. Stilig!

Takk for hyggelig kommentar  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...