Gå til innhold

Xiaomis nye mobil har 10 prosessorkjerner og saftig batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Redmi Note 3 Pro jeg også. Etter å ha hatt alt som er av toppmodeller imponerer denne meg mer, egentlig. Det eneste som trekker ned for meg er kameraet. Blir helt klart et kjøp av Redmi Note 4 så snart jeg får mulighet.

 

 

Får man tak i denne med engelsk språk? Antar at den som selges i Kina er på mandarin.

 

Ja, det er engelsk språk. Man kan også legge inn global rom på denne som de andre, etterhvert vil jeg tro. Samt at det tar som regel ikke lange tiden før xiaomi.eu har en rom med norsk språk osv også. Kjører denne nå på min Note 3 Pro. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere prosessorer fra Mediatek og har blitt skeptisk. Har hatt store problemer med nøyaktig GPS med flere. Hadde senest MT6752 og 6735 og begge har problemer med GPS. Har hørt at dette er ordnet i X10 og oppover..

 

Venter selv på en Note 3 pro fra Xiaomi. Nærmere 10timers on screen time fristed ekstremt etter å ha hatt mobil med medium batteritid (4timer SOT) og konstant måtte ha med nødlader.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Har hatt denne i 1 måned nå. Den beste telefonen jeg har hatt(hadde Xperia Z5 før denne). Ikke verden beste kamera, men jeg forventer heller ikke det av en telefon til kr. 1500,- som etter min mening er like bra som en telefon til kr. 3000-4000.

Lenke til kommentar

Synd den er har mindre lagringsplass en Xiaomi Mi 5.

Sikkert god telefon ja men kina telefoner har ofte begrenset oversatt apper og virker litt uferdig hvis du installer en del apper ut tema.

Så vær klar over du kan få en del feilmeldinger programmer som henger etc.

Byggkvaliteten er vel ikke veldig god du kan dele mobilen i 2 hvis du prøver. Men da må du ta hardt i.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synd den er har mindre lagringsplass en Xiaomi Mi 5.

Sikkert god telefon ja men kina telefoner har ofte begrenset oversatt apper og virker litt uferdig hvis du installer en del apper ut tema.

Så vær klar over du kan få en del feilmeldinger programmer som henger etc.

Byggkvaliteten er vel ikke veldig god du kan dele mobilen i 2 hvis du prøver. Men da må du ta hardt i.

 

Som jeg skriver i en tidligere post litt lenger opp, så har jeg handlet "Kina" telefoner i flere år. Jeg har ikke opplevd feilmeldinger hyppigere enn andre telefoner. Jeg kommer faktisk ikke på en eneste en. Har sikkert hatt noen feilmeldinger, men det har som oftest vært knyttet til sikkerhetsmekanismen i MIUI, som nesten fungerer som brannmur(satt på spissen), mye blir blokkert, så må man inn å "åpne". For eksempel så må man tillate "Autostart" på enkelte apper som ikke fungerer eller kommer med varsler. Pop Up varsler kan være deaktivert på programnivå, og må tillates manuelt i app innstillinger. (noe lik iOS hvor man konsekvent på tillate/nekte push varslinger etter hver app installasjon). Når det er sagt, så får man det man betaler for, det gjelder ting du kjøper i Norge, og denne regelen gjelder også utenfor Norges grenser. I mitt tilfellet, hvor jeg har gått til anskaffelse av en Redmi Note 4, etter 1,5 måneders bruk, så har jeg faktisk fått mye mer enn det jeg har betalt for. Uten å ha prøvd, så tviler jeg på at min Redmi Note 4 deler seg i 2 noe lettere enn andre telefoner med samme byggemateriale. Regner med at når vi først skal sammenlikne to telefoner og hvor lett de deler seg i to, så er det en forutsetning at de har noenlunde samme byggemateriale?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...