Gå til innhold

Her er Nvidias GTX 1060


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"120 W" Imponerende. Godt innenfor grensen på 150 W i motsetning til AMD sitt 480 som kan ødelegge ditt hovedkort med sitt for høye strømforbruk. Tydelig at AMD enda har store problemer med at deres kort bruker for mye strøm. Nvidia sitt kort vil altså yte bedre og samtidig bruke mindre strøm.

 

Nvidia har satt prisen til $249. Lønner seg selvfølgelig prismessig å vente på andre kort enn de med referansekjøler.

 

Kommer også med DVI utgang for de som trenger det i motsetning til AMD 480 som ikke har det.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Har dere fått på plass flere spilltester? Fint om dette utvides gradvis over tid , kommende spill som Warhammer 40.000 Dawn of War 3 (ok så er jeg en liten warhammer fans :p ) for å hinte til noen , hadde jo vært kjekt å få på plass.

 

En annen "feature" som jeg har tenkt litt på og som kanskje kan være litt kjekt å få på plass er at de som leser testene kan selv sjekke hvor mye ytelse de får ut av et kort ved å klikke på for eksempel noen valg som oppløsning på skjermen de bruker og cpu og dermed kunne få noen tips om hva som er et lurt kjøp for dem når de oppgraderer. Det hadde jo vært en fin måte å kunne linke til de som selger slike produkter uten at det går utover selve testen.

Lenke til kommentar

Fint med litt konkurranse innenfor feltet. For håpe at det presser RX 480-prisene nedover(i alle fall her til lands)

 

Jeg antar at de kuttet SLI-støtten for å ikke konkurrere med GTX 1080. Er nok mange som ville vært fristet til å kjøpe to 1060'er hvis dem kunne gi 1080-ytelse for en billigere penge(sett bort fra alle ulempene med SLI, selvsagt)

Lenke til kommentar

Har dere fått på plass flere spilltester? Fint om dette utvides gradvis over tid , kommende spill som Warhammer 40.000 Dawn of War 3 (ok så er jeg en liten warhammer fans :p ) for å hinte til noen , hadde jo vært kjekt å få på plass.

 

En annen "feature" som jeg har tenkt litt på og som kanskje kan være litt kjekt å få på plass er at de som leser testene kan selv sjekke hvor mye ytelse de får ut av et kort ved å klikke på for eksempel noen valg som oppløsning på skjermen de bruker og cpu og dermed kunne få noen tips om hva som er et lurt kjøp for dem når de oppgraderer. Det hadde jo vært en fin måte å kunne linke til de som selger slike produkter uten at det går utover selve testen.

 

Vi holder øye med Battlefield og nye Deus Ex. Hitman er også en mulighet når hele spillet er lansert. Vi kommer ikke til å legge inn flere spill før til høsten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi får håpe at nVidia greier å levere nok eksemplarer til lansering. Hvis de gjør det, og prisen holder seg under 3000 kroner, så vil nok RX 480 sees på som et dårlig valg. Jeg kommer i alle fall til å revurdere(venter på tredjepartsutgaver av RX 480 før et evt. kjøp)

Lenke til kommentar

Nå ble rx 480 plutselig overflødig. Hvis prisen blir identisk, hvem i all verden er så merketrofast at de tviholder på AMD? Dette er i mine øyne skikkelig krise for konkurransen.

 

Spørsmålet her er om det vil være forskjell på DX11 og DX12 spill og ytelsen til 1060 kortet , dette håper jeg Tek kan svare på når de tar en ordentlig test av kortet.

 

Pris / ytelse vil nok være svært viktig her , greier Nvidia å gi et kort som gir mye for pengene vil det tvinge prisene på Amd kortene ned, noe som igjen kan føre til at de blir et bedre kjøp om man kun er ute etter ytelse per krone man bruker på skjermkort. Dette kan igjen føre til senking av Nvidia prisene, ergo WIN WIN...

 

Tomshardware tok forresten en ganske grundig test av strømproblemene til RX 480 og jeg anbefaler de som ønsker mer informasjon om dette og om det er noe de skal være redde for å lese denne.

Endret av Malvado
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har dere fått på plass flere spilltester? Fint om dette utvides gradvis over tid , kommende spill som Warhammer 40.000 Dawn of War 3 (ok så er jeg en liten warhammer fans :p ) for å hinte til noen , hadde jo vært kjekt å få på plass.

 

En annen "feature" som jeg har tenkt litt på og som kanskje kan være litt kjekt å få på plass er at de som leser testene kan selv sjekke hvor mye ytelse de får ut av et kort ved å klikke på for eksempel noen valg som oppløsning på skjermen de bruker og cpu og dermed kunne få noen tips om hva som er et lurt kjøp for dem når de oppgraderer. Det hadde jo vært en fin måte å kunne linke til de som selger slike produkter uten at det går utover selve testen.

 

Er vel ikke tilfeldig at dette også er en AMD tittel ;)

Lenke til kommentar

 

Har dere fått på plass flere spilltester? Fint om dette utvides gradvis over tid , kommende spill som Warhammer 40.000 Dawn of War 3 (ok så er jeg en liten warhammer fans :p ) for å hinte til noen , hadde jo vært kjekt å få på plass.

 

En annen "feature" som jeg har tenkt litt på og som kanskje kan være litt kjekt å få på plass er at de som leser testene kan selv sjekke hvor mye ytelse de får ut av et kort ved å klikke på for eksempel noen valg som oppløsning på skjermen de bruker og cpu og dermed kunne få noen tips om hva som er et lurt kjøp for dem når de oppgraderer. Det hadde jo vært en fin måte å kunne linke til de som selger slike produkter uten at det går utover selve testen.

 

Er vel ikke tilfeldig at dette også er en AMD tittel ;)

 

 

Huh?

Ikke som jeg vet per dags dato? Det andre spillet var det ( Warhammer : Total war ), men skal det ha noe å si i det hele tatt?

Lenke til kommentar

 

 

Har dere fått på plass flere spilltester? Fint om dette utvides gradvis over tid , kommende spill som Warhammer 40.000 Dawn of War 3 (ok så er jeg en liten warhammer fans :p ) for å hinte til noen , hadde jo vært kjekt å få på plass.

 

En annen "feature" som jeg har tenkt litt på og som kanskje kan være litt kjekt å få på plass er at de som leser testene kan selv sjekke hvor mye ytelse de får ut av et kort ved å klikke på for eksempel noen valg som oppløsning på skjermen de bruker og cpu og dermed kunne få noen tips om hva som er et lurt kjøp for dem når de oppgraderer. Det hadde jo vært en fin måte å kunne linke til de som selger slike produkter uten at det går utover selve testen.

 

Er vel ikke tilfeldig at dette også er en AMD tittel ;)

 

 

Huh?

Ikke som jeg vet per dags dato? Det andre spillet var det ( Warhammer : Total war ), men skal det ha noe å si i det hele tatt?

 

 

Du tror vel ikke teknologien de brukte i det spillet plutselig forsvinner i dette ;) Ingen spill som er sponset av AMD eller Nvidia skulle vært med i noen som helst benchmark.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

AMD får legge ned skjermkort avdelingen tror jeg. De kommer aldri med noe som kan måle seg med nvidia uansett. Det samme gjelder vell cpu'ene også.

 

De ligger vel mye lengre bak når det gjelder CPU enn GPU, men lurer fryktelig hvordan de klarte komme seg i denne situasjonen. 10+ år siden var de jo best på begge deler.

Lenke til kommentar

AMD får legge ned skjermkort avdelingen tror jeg. De kommer aldri med noe som kan måle seg med nvidia uansett. Det samme gjelder vell cpu'ene også.

 

Hvis du Googler AMD 480 crossfire i tester. Så knuser AMD 480 x2, Nivida 1080 til nesten halve prisen.

Lenke til kommentar

 

AMD får legge ned skjermkort avdelingen tror jeg. De kommer aldri med noe som kan måle seg med nvidia uansett. Det samme gjelder vell cpu'ene også.

Hvis du Googler AMD 480 crossfire i tester. Så knuser AMD 480 x2, Nivida 1080 til nesten halve prisen.

 

 

Har du googlet det selv?

 

https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/RX_480_CrossFire/21.html

http://arstechnica.com/gadgets/2016/07/amd-rx-480-crossfire-vs-nvidia-gtx-1080-ashes/

 

Så vidt jeg kan se på de to første anmeldelsene jeg fant, så knuser ikke 480 i crossfire 1080 i noen tester og jeg kunne heller ikke finne noen resultater der 480 i crossfire får høyere fps enn 1080

Lenke til kommentar

 

 

AMD får legge ned skjermkort avdelingen tror jeg. De kommer aldri med noe som kan måle seg med nvidia uansett. Det samme gjelder vell cpu'ene også.

Hvis du Googler AMD 480 crossfire i tester. Så knuser AMD 480 x2, Nivida 1080 til nesten halve prisen.

 

 

Har du googlet det selv?

 

https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/RX_480_CrossFire/21.html

http://arstechnica.com/gadgets/2016/07/amd-rx-480-crossfire-vs-nvidia-gtx-1080-ashes/

 

Så vidt jeg kan se på de to første anmeldelsene jeg fant, så knuser ikke 480 i crossfire 1080 i noen tester og jeg kunne heller ikke finne noen resultater der 480 i crossfire får høyere fps enn 1080

[/quote

 

Da har du googlet for dårlig.

 

http://www.tweaktown.com/articles/7770/amd-radeon-rx-480-crossfire-beating-geforce-gtx-1080-4k/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...