Gå til innhold

Nå kommer nyversjonen av Final Fantasy XII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det desidert beste spillet i serien! Dette var ikke uventet, men jeg gleder meg.

 

Får håpe de pusser opp textures og at de forstår at 60FPS er en selvfølge. Hvis ikke er det bare å holde seg til å spille det oppskalert med PCSX2 (som er helt rått, for de som ikke er kjent med emulatorer).

Lenke til kommentar

Vil bare si til alle som testet dette på Ps2, dette er ikke samme spillet, kampsystemet er mye bedre i Zodiac version.

 

Kampsystemet på PS2-versjonen er jo hovedårsaken til at dette er det beste spillet i FF-serien. Dersom de tweaker for mye på det, så blir jeg meget skuffet ..

Lenke til kommentar

For min del er dette ett av de minst minneverdige spillene i serien, en del på grunn av at jeg aldri klarte å engasjere meg ordentlig i karakterene og historien, men også fordi jeg ikke likte nettopp kampsystemet. Men det er jo min personlige mening, og jeg er generelt imot at de skal forandre på for mye, så lenge det ikke er noe feil ved det. 

Ellers så må jeg si at dette kanskje er det FF-spillet jeg har håpet mest skulle få en remaster, sånn at jeg får lyst til å spille det på nytt, for det er vel når jeg tenker meg om det eneste av spillene fra 4 til 12 som jeg aldri har kommet tilbake igjen til for å spille en gang til. Så tommel opp for det. Hvem vet, kanskje liker jeg det bedre enn jeg gjorde for 10 år siden.

Lenke til kommentar

Var det ett spill jeg virkelig håpet skulle komme i oppusset versjon, så var det dette. Gleder meg :-)

 

Helt enig, nå skal det sies at jeg bare spilte 20 timer kanskje litt mer av dette på emulator .

Men har alltid hatt et håp at square skulle remaster dette spesielt etter kh 1,2 og ffx/x2 remaster. Så etter utallige google søk for tre år siden er det ba at dette endlig ble bekreftet gleder meg til å kunne spille dette uten emulator.

Lenke til kommentar

Vil bare si til alle som testet dette på Ps2, dette er ikke samme spillet, kampsystemet er mye bedre i Zodiac version.

 

bare spilt vanlig versjon , dog på emulator jeg , ganske sikker på at det er vanlig versjone og jeg syns det var velidg bra så, etter 20 timer på emulator og utallige søk på google for tre år siden så er det bra at en remaster endelig kommer

Lenke til kommentar

Dette er den beste spillnyheten jeg har lest på flere år! Hadde mistet troen på at det skulle skje men denne nyheten gjorde dagen min Gamer.no! Noen klager på at Vaan ikke er en minneverdig karakter men jeg føler at folk har misforstått konseptet med karakteren her. Han er ingen helt du spiller som i andre ff spill men han skal representere deg. Han observerer og lærer ting om verden samtidig som du gjør det og følger de andre karakterenes historie. Det er de andre karakterene som betyr noe og du er med på turen. Er greit om folk ikke liker dette og heller vil være helten som redder verden men personlig så syntes jeg dette var fantastisk og gjorde hele opplevelsen mer 'min'. Gleder meg!

Lenke til kommentar

Har unngått å spille PS2-versjonen på nytt nettopp fordi jeg var sikker på at dette ville komme. Nå håper jeg bare ikke det blir altfor lenge til.

 

Jeg er også sikker på at det vil komme en PC-versjon, men jeg er overrasket over at det ikke ser ut til å være noen planer om en Vita-versjon, for selv om Vita floppet i store deler av verden så er den en suksess i Japan. Mtp at FFX kom på både PS3, PS4 og Vita, så skal man ikke se bortfra at en Vita-versjon blir annonsert før eller siden.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor godt Zodiac job system var implementert i opprinnelige "international version", men jeg har alltid ønsket å spille det nettopp fordi jeg synes den store svakheten til FF12 var en stor ubalanse i hva som var en effektiv måte å utvikle karakterene på. Alle karakterene ble helt like, og en stor andel angrep/våpen var vanskelig/umulig og/eller helt unødvendige å ta i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...