Gå til innhold

Se hvor din favorittnettleser tar innersving på rivalene (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir kommentert menystørrelsen, men ingen nevner muligheten til å flytte vekk fanelinjen fra toppen av skjermen til venstre eller høyre side av skjermen.

Med moderne widescreen-skjermer er hver pixel i høyden dyrebar, og Opera 12.17 og Vivaldi er de eneste som tillater vertikal fanelinje slik at man får bedre utnyttelse av høyden på skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker EDGE fordi youtube er helt teit ellers på en surface. Pga teite kodeker så bruker youtube opp mot 50% CPU i både chrome og firefox.

 

EDGE støtter ikke formatet, og er dermed nede i 10-20% forbruk. At mangel på støtte skulle være en fordel er rart, men youtube er ganske teit for bærbare enheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

To ting som bør rettes på...

 

1. Man har på en måte kontoer i Edge også, men de er skjult fordi man bruker Microsoft kontoen som er satt opp på PC-en... På PC-en kan man så vidt jeg vet sette opp mange Microsoft kontoer så...

 

2. Dere har satt kryss på gjenoppretting av faner. Helt merkelig at når jeg høyreklikker på en av fanene i Edge så står det "reopen closed tabs" (beklager, har på Engelsk for å få nytte av Cortana XD)

 

3. Oi, kom visst med en tredje ting her også... Dere burde også tatt med hvilke nettlesere som kan holde på faner selv om man restarter maskinen. Bare prøv selv. Ha oppe noen faner, la Edge være oppe eller minimert og restart PC-en... De kommer på helt magisk vis automatisk opp igjen når du starter PC-en igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding, folkens.

Det blir kommentert menystørrelsen, men ingen nevner muligheten til å flytte vekk fanelinjen fra toppen av skjermen til venstre eller høyre side av skjermen.
Med moderne widescreen-skjermer er hver pixel i høyden dyrebar, og Opera 12.17 og Vivaldi er de eneste som tillater vertikal fanelinje slik at man får bedre utnyttelse av høyden på skjermen.

Jeg kombinerte flytting av fanelinjen med flytting av adressefeltet. Det er uansett, som du sier, kun Vivaldi (og gamle Opera) som har støtte for begge disse mulighetene.

 

To ting som bør rettes på...

1. Man har på en måte kontoer i Edge også, men de er skjult fordi man bruker Microsoft kontoen som er satt opp på PC-en... På PC-en kan man så vidt jeg vet sette opp mange Microsoft kontoer så...

2. Dere har satt kryss på gjenoppretting av faner. Helt merkelig at når jeg høyreklikker på en av fanene i Edge så står det "reopen closed tabs" (beklager, har på Engelsk for å få nytte av Cortana XD)

3. Oi, kom visst med en tredje ting her også... Dere burde også tatt med hvilke nettlesere som kan holde på faner selv om man restarter maskinen. Bare prøv selv. Ha oppe noen faner, la Edge være oppe eller minimert og restart PC-en... De kommer på helt magisk vis automatisk opp igjen når du starter PC-en igjen.

 

1. Det blir litt tungvindt å måtte logge ut av Windows hver gang et annet familiemedlem, eller en kamerat, f.eks skal ha tilgang til sine bokmerker. Om vi godkjente å opprette kontoer i Windows på dette punktet ville alle nettlesere hatt "støtte for kontoer", men dette er jo en OS-funksjon, og ikke noe som har med nettleseren å gjøre.

 

2. Takk. Det menyelementet så jeg av en eller annen grunn ikke. Rettet opp nå!

 

3. Sikkert mye annet vi kunne hatt med, men ett sted må den berømte grensen gå :-) Håper vi har fått med mange andre interessante punkter.

 

Ser ut som at det er ein feil her: støtten for e-postleser i Vivaldi kjem då vel ikkje til å bli fjerna i neste versjon?

 

Du har helt rett. Det var en feil i tegnforklaringen som er rettet nå. Takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

To ting som bør rettes på...

 

1. Man har på en måte kontoer i Edge også, men de er skjult fordi man bruker Microsoft kontoen som er satt opp på PC-en... På PC-en kan man så vidt jeg vet sette opp mange Microsoft kontoer så...

 

2. Dere har satt kryss på gjenoppretting av faner. Helt merkelig at når jeg høyreklikker på en av fanene i Edge så står det "reopen closed tabs" (beklager, har på Engelsk for å få nytte av Cortana XD)

 

3. Oi, kom visst med en tredje ting her også... Dere burde også tatt med hvilke nettlesere som kan holde på faner selv om man restarter maskinen. Bare prøv selv. Ha oppe noen faner, la Edge være oppe eller minimert og restart PC-en... De kommer på helt magisk vis automatisk opp igjen når du starter PC-en igjen.

 

Joa, det er bare det alle nettlesere(?) klarer å holde på fanene når man restarter, dvs med unntak av MS sine, som avogtil føkker til dette, i motsetning til konkurrentene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det blir kommentert menystørrelsen, men ingen nevner muligheten til å flytte vekk fanelinjen fra toppen av skjermen til venstre eller høyre side av skjermen.

Med moderne widescreen-skjermer er hver pixel i høyden dyrebar, og Opera 12.17 og Vivaldi er de eneste som tillater vertikal fanelinje slik at man får bedre utnyttelse av høyden på skjermen.

 

Firefox gjør det også :

Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...