Gå til innhold

Denne kraftige spill-PC-en er laget av LEGO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med oppbygging av statisk elektrisitet?

 

The static buildup would be the same as any other case that is made of plastic, or with plastic elements. The power supply is what grounds the components, they are all connected together through the power supply and that handles grounding.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Menne, kan den brenne?

 

If you are referring to the Lego bricks themselves, and the temperature of the system. Lego is made of ABS plastic, which has a melting point of around 105C, and will start to deform around 85C. If you checkout the link back to my site you’ll see some thermal images showing temperature measurements of the case itself with the system running at full load. The Lego itself doesn’t get much warmer than 27-28C, which is very far away from the 85C deformation point. So there is really no chance that the Lego could ever get hot enough to deform, it’s barely warm to the touch in most cases.

 

Additionally, I’ve got some other Lego computer systems I built that are almost a decade old now, and those Lego bricks still snap together and are just as tight as they were as when I originally put those systems together. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vel bare kabinettet som er av Lego. Ikke pc'n. Dette er jo samme som de eldre som kaller pc'n for "harddisken"...

Driter i hva gamlinger kaller PC-en, dette er en teknologiside som skriver om ting relatert til PC og maskinvare. Da skal terminologien være på plass.

 

Det er ikke det samme, og vil aldri være det samme, som at Ola Nordmann Senior kaller en PC for en "harddisk". Det har heller ingenting å si at Mister YOLO kaller PC-en sin for "dataen". Det er uakseptabelt. Hrmf...  :grumpy:

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Thanks for the article on my Lego Gaming Computer! I will try and answer questions, if you'll forgive that I have to use Google Translate as I'm English speaking. Hopefully it's not too far off in the translation! :)

 

Awesome that the creator takes the time to comment here and that you have to use Google Translate to do so :) In my experience the Norwegian translations are pretty decent. You made a very nice computer, great job!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Thanks for the article on my Lego Gaming Computer! I will try and answer questions, if you'll forgive that I have to use Google Translate as I'm English speaking. Hopefully it's not too far off in the translation! :)

 

Awesome that the creator takes the time to comment here and that you have to use Google Translate to do so :) In my experience the Norwegian translations are pretty decent. You made a very nice computer, great job!

Thank you! :)

Lenke til kommentar

Neat project! Would this be glued together, or does one run the risk of the whole thing crashing into 2200 pieces when carrying it to a friends house? :)

 

Thanks!

 

There is no glue used in the system, it's held together just using the force of the the interlocking Lego bricks. Using specific construction techniques and overlapping bricks, plates, and designing in support structures allow the system to be very rigid. You can easily carry the system around, it doesn't really even flex at all when picked up.

Lenke til kommentar

 

Det er vel bare kabinettet som er av Lego. Ikke pc'n. Dette er jo samme som de eldre som kaller pc'n for "harddisken"...

Driter i hva gamlinger kaller PC-en, dette er en teknologiside som skriver om ting relatert til PC og maskinvare. Da skal terminologien være på plass.

 

Det er ikke det samme, og vil aldri være det samme, som at Ola Nordmann Senior kaller en PC for en "harddisk". Det har heller ingenting å si at Mister YOLO kaller PC-en sin for "dataen". Det er uakseptabelt. Hrmf...  :grumpy:

Er vel ganske normalt å si at man bygger PCen i f.eks. tre, selv om det i realiteten bare er kabinettet som faktisk er i det materialet, selv om det mest korrekte hadde vært å skrive at man bygger pc med kabinett av tre.

 

Synes du flisespikker (Pun intended...) litt vel mye her.

 

;-)

Lenke til kommentar

Er vel ganske normalt å si at man bygger PCen i f.eks. tre, selv om det i realiteten bare er kabinettet som faktisk er i det materialet, selv om det mest korrekte hadde vært å skrive at man bygger pc med kabinett av tre.

 

Synes du flisespikker (Pun intended...) litt vel mye her.

 

;-)

Det jeg kommenterte på var å kalle en datamaskin for "harddisken" eller "dataen" og det er ikke OK, så hvorfor du siterer meg vet jeg ikke. Men jeg ser nå at jeg tolket stianbl for å si at dette var OK, noe som ikke stemte. Shit happens. :p Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Er vel ganske normalt å si at man bygger PCen i f.eks. tre, selv om det i realiteten bare er kabinettet som faktisk er i det materialet, selv om det mest korrekte hadde vært å skrive at man bygger pc med kabinett av tre.

 

Synes du flisespikker (Pun intended...) litt vel mye her.

 

;-)

Det jeg kommenterte på var å kalle en datamaskin for "harddisken" eller "dataen" og det er ikke OK, så hvorfor du siterer meg vet jeg ikke. Men jeg ser nå at jeg tolket stianbl for å si at dette var OK, noe som ikke stemte. Shit happens. :p

Jeg kaller harddisken min "Pølsefabrikken". Saksøk meg da. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...