Gå til innhold

RYKTE: – Apple skal snart avduke ny iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

zzzzzZZZzz. Ikke mye nytt her. Samma gamle kjedelige greier.

 

Vanskelig å finne opp hjulet to ganger. Helt greit om det ikke kommer noe banebrytende da folk i alt for stor grad kasserer fullt brukbart utstyr. Folk bør lære seg å utnytte og være fornøyd med det utstyret de allerede har isteden for den evige jakta etter grønnere gress.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min gamle iPad 3 skal nok få lov å gå over til å bli bilderamme/smarthus styring nå. På tide med ny. Ser frem til denne :)

 

 

Går det an å bruke et nettbrett som monitor? Altså som ekstern skjerm til å vise fra en PC, f.eks?

Endret av G
Lenke til kommentar

Hva mener du med dårlig skjerm? 2.generasjon og alt etter er stemplet med Retina merkelappen, men om du snakker om annet enn oppløsning så kan det godt være den ikke lever opp til standarden.

Hypet opp til de grader på forhånd. Skjermen viste seg å ha dårlig fargegjengivelse osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva mener du med dårlig skjerm? 2.generasjon og alt etter er stemplet med Retina merkelappen, men om du snakker om annet enn oppløsning så kan det godt være den ikke lever opp til standarden.

Hypet opp til de grader på forhånd. Skjermen viste seg å ha dårlig fargegjengivelse osv.

 

 

At den var hypet var nytt for meg. Men jeg kjøpte min på tilbud i sin tid da, Brukes kun stort sett til serie når jeg er på tredemølle og noe Safari browsing, så om fargene ikke helt stemmer...vel vel.

Lenke til kommentar

 

 

Hypet opp til de grader på forhånd. Skjermen viste seg å ha dårlig fargegjengivelse osv.

Hva er osv.?

 

Min kjappe undersøkelse ( http://www.prisjakt.no/category.php?m=s256067976&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista ) viser at iPad Mini 2 har høyest pikseltetthet for sin pris. Pikseltetthet er ikke alt, men er det noe mer enn ukorrekt fargegjengivelse den skuffer på?

 

Annet enn hype da, selvfølgelig. Jeg dømmer ikke et produkt etter avstanden mellom påstått hype og påstått kvalitet.

Lenke til kommentar

2. Gen som i retina skjerm selvsagt. Første generasjon er jo helt forferdelig i bruk om man ikke gjør annet enn å spille enkle spill.

 

Høy oppløsning eller ei, skjermkvaliteten på iPad Mini 2 (og 3) er forferdelig.

 

 er det noe mer enn ukorrekt fargegjengivelse den skuffer på?

 

Når DisplayMate testet iPad Mini 2, Nexus 7 og Amazon Kindle Fire HDX 7 (de to sistnevnte er billigmodeller, forresten), kom de til konklusjonen om at iPad Mini 2s skjermkvalitet rett og slett var dårlig. De kom likevel med en mer utfyllende test, når de anmeldte iPad Mini 3 -- som har samme skjerm som Mini 2:

 

"The mini size Tablets from other manufacturers like Amazon, Google, and Samsung that we have tested (see below) have excellent and significantly better mini displays. On top of that Apple charges a premium $399 for the mini 3, just $100 less than the much larger and higher performance iPad Air 2, and considerably more than other competing mini Tablets. For a company like Apple that prides itself on producing great products, the iPad mini 3 is embarrassingly mediocre and way overpriced…"

 

"Now, in 2014 the new iPad mini 3 still only has a 62 percent Color Gamut, plus it was denied the new enhanced anti-reflection coating and bonded cover glass of the iPad Air 2. So in addition to washed out, under saturated and distorted colors (red tomatoes, fire trucks, and Coke cans look a bit orange rather than deep red, for example) it continues with a moderately high screen Reflectance of 6.5 percent, almost triple that of its favored littermate, which further washes out its image colors in ambient light…"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...