Gå til innhold

TEST: Garmin Vivosmart HR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes masse tjenester som synkroniserer data fra én tjeneste til flere andre. Så når du automatisk synker fra armbåndet til garmin connect, så spres det videre til for eksempel endomondo eller runkeeper eller strava osv. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det er å få data fra ulike kilder til å utgjøre én og samme aktivitet, uten å måtte hjelpe til litt selv.

 

Jeg har litt lyst på en vivosmart hr, men har det egentlig ganske greit med vivofit 2. Bruker pulsbelte ved behov, og er veldig glad for å slippe å lade. Ever!

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Det finnes masse tjenester som synkroniserer data fra én tjeneste til flere andre. Så når du automatisk synker fra armbåndet til garmin connect, så spres det videre til for eksempel endomondo eller runkeeper eller strava osv. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det er å få data fra ulike kilder til å utgjøre én og samme aktivitet, uten å måtte hjelpe til litt selv.

Etter å ha lest litt mer, ser jeg at armbåndet ser ut til å støtte ANT+, og det skal telefonen min gjøre også (Note 4).

Da skal armbåndet bli registrert som et hvilkelt som helst pulsbelte, og dermed bli gjenkjent av Endomondo. Bra!

 

Jeg har litt lyst på en vivosmart hr, men har det egentlig ganske greit med vivofit 2. Bruker pulsbelte ved behov, og er veldig glad for å slippe å lade. Ever!

Jeg har alltid synes at pulsbelter er ubehagelig å ha på, så jeg ønsker pulsmåing på håndleddet velkommen.

 

En annen ting: Hva menes egentlig med kraftige håndledd? Har Garmin lagt ut en måte for å måle hvilken versjon av armbåndet man trenger?

Endret av Dal
Lenke til kommentar

Vivofit 2 støtter også ant+ mener jeg. Jeg bruker det ikke selv, så jeg har ikke testet akkurat det. Men jeg har lest at det ikke er mulig å koble pulsbelte til vivosmart hr, som enkelte syns var synd. Av og til ønsker man gjerne høyere presisjon på målingen, og da er det greit å kunne koble til pulsbelte. Polar A360 skal visst fungere med pulsbelte i tillegg til optisk måler i selve armbåndet.

 

Til min vivofit2 fulgte det med to størrelser på reimen, som man kan velge mellom. Jeg bruker den minste, på nest ytterste hull, med mine pingle-håndledd. Men vivofit2 har en annen patent på reimen enn vivosmart hr. Jeg vil tro at XL-varianten for vivosmart hr er for de som ligger godt over det vanlige i håndledd og underarm-størrelse. Hvis man er i tvil så er får man vel finne en fysisk butikk, og prøve.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har testet denne som også har erfaring med Pebble?

 

Har den første modellen av Pebble i dag og savner pulsmåling. (mer som gimmick da jeg ikke er avhengig av den i forhold til trening)

 

Saken er at jeg helst ikke vil miste muligheten for tydelige notifications og musikkstyring. Om denne kan vise de på en tilnærmet like bra måte så er den kanskje noe å gå for? 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann! Jeg er veldig fornøyd med garmin vivosmart HR. :-) Men jeg lurer på hvordan jeg kan bruke den på spinninga? Da trykker jeg på den "løpeknappen" på klokka, og den registrerer puls, kcal og tid, men jeg ville gjerne hatt km også! Eller går det an å legge inn manuelt? Finner ikke ut av det og hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Heisann! Jeg er veldig fornøyd med garmin vivosmart HR. :-) Men jeg lurer på hvordan jeg kan bruke den på spinninga? Da trykker jeg på den "løpeknappen" på klokka, og den registrerer puls, kcal og tid, men jeg ville gjerne hatt km også! Eller går det an å legge inn manuelt? Finner ikke ut av det og hjelp mottas med takk!

Den har ikke GPS, så avstand blir, som sagt i artikkelen, bare et estimat.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...