Gå til innhold

Lyst på en iPhone 6S før lansering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som regel er de som betaler så mye bedrifter som ønsker testenheter før telefonen lanseres i Norge. Finfint med emulator, men om man lager en mye brukt app er man nødt til å få testa på reell hardware. Da har det ikke så mye å si hva den koster, og det er billigere å kjøpe av noen som har importert enn å sende noen bort for å kjøpe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er knapt noen uker til den kommer ut, så å kjøpe telefonen til den svindelprisen er dumskap på høyt nivå om man ikke skal bruke den til andre spesielle ting. 

 

Men slik er det bare. Mange Apple-tilhengere er enkle å utnytte. Kan ikke si at jeg ikke ville gjort det samme hadde jeg vært ansvarlig for en nettbutikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg lurer på en ting her :
hvem er det som skal bestemme riktig pris ?

jeg har spurt før og da var svaret at det var markedet , men der er problemet at hvis den blir høyt priset så faller mange fra , og da får man ikke noe representativt utvalg som svarer

hvis man spør alle og bare millionærer svarer så blir svaret galt

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

jeg lurer på en ting her :

hvem er det som skal bestemme riktig pris ?

jeg har spurt før og da var svaret at det var markedet , men der er problemet at hvis den blir høyt priset så faller mange fra , og da får man ikke noe representativt utvalg som svarer

hvis man spør alle og bare millionærer svarer så blir svaret galt

Det er først og fremst produsenten som bestemmer prisen. Så er det opp til markedet om de aksepterer den og syns produktet er verdt prisen.

 

Dette har absolutt ingenting med millionærer å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke iphone en "fjortiss" dings? Er ikke rart den er dyr. Alle må jo ha en sånn . om du ikke har iphone er du ikke kul...

Skal forsøke å gi deg et seriøst svar.

 

Nei, iPhone er ikke en "fjortiss" dings. Det er en smartmobil som kjører iOS. En ganske avansert smartmobil på samme måte som smartmobiler som benytter andre operativsystem.

 

En iPhone brukes av alle aldersgrupper og alle demografiske grupper. Den brukes av privatpersoner og bedrifter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er ikke iphone en "fjortiss" dings? Er ikke rart den er dyr. Alle må jo ha en sånn . om du ikke har iphone er du ikke kul...

Skal forsøke å gi deg et seriøst svar.

 

Nei, iPhone er ikke en "fjortiss" dings. Det er en smartmobil som kjører iOS. En ganske avansert smartmobil på samme måte som smartmobiler som benytter andre operativsystem.

 

En iPhone brukes av alle aldersgrupper og alle demografiske grupper. Den brukes av privatpersoner og bedrifter.

 

 

Tja, men det er ikke til å nekte at det er mange unge som ser på Apple-produktene som en form for status, enten økonomisk (rett og slett fordi det er dyre produkter) eller trendmessig. Det gjelder også mange flere enn bare "fjortisene" som kjøper et Apple produkt grunnet markedsføringen. 

 

Det er en smarttelefon slik som andre smarttelefoner, men markedsføringen står for mye av det Apple har klart å etablere i dag mens selve teknologien kommer i andrerekken. Beviset ligger blant annet i artikkelen, nemlig at produktets verdi ender opp i den nedre delen av prioriteringslisten for de mange som absolutt bare ha produktet.

 

Forstår at du ser på Apple sine produkter som gode, og det er de diskuterbart, men det er ikke til å nekte at teknologien bare er halvparten av årsaken til Apple sin suksess blant mange av brukerne sine. Markedsføring og etablering av merkevaren er den andre siden av mynten, og det har hatt store positive ringvirkninger for økosystemet deres.

Endret av GXT
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er knapt noen uker til den kommer ut, så å kjøpe telefonen til den svindelprisen er dumskap på høyt nivå om man ikke skal bruke den til andre spesielle ting. 

 

Men slik er det bare. Mange Apple-tilhengere er enkle å utnytte. Kan ikke si at jeg ikke ville gjort det samme hadde jeg vært ansvarlig for en nettbutikk. 

http://www.vg.no/forbruker/vgdigitaleliv/kjoepte-mobil-til-4500-kroner-fikk-makrellboks/a/23507699/

Lenke til kommentar

 

 

Er ikke iphone en "fjortiss" dings? Er ikke rart den er dyr. Alle må jo ha en sånn . om du ikke har iphone er du ikke kul...

Skal forsøke å gi deg et seriøst svar.

 

Nei, iPhone er ikke en "fjortiss" dings. Det er en smartmobil som kjører iOS. En ganske avansert smartmobil på samme måte som smartmobiler som benytter andre operativsystem.

 

En iPhone brukes av alle aldersgrupper og alle demografiske grupper. Den brukes av privatpersoner og bedrifter.

 

 

Tja, men det er ikke til å nekte at det er mange unge som ser på Apple-produktene som en form for status, enten økonomisk (rett og slett fordi det er dyre produkter) eller trendmessig. Det gjelder også mange flere enn bare "fjortisene" som kjøper et Apple produkt grunnet markedsføringen.

 

Det meste går på "Se jeg har dyrere telefon enn deg".

Husker fint da damer kjøpte bukser til 4-5-6 tusen som ikke kunne vaskes engang. Ser ikke hvordan dette er annerledes.

Endret av Dr Jones
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke iphone en "fjortiss" dings? Er ikke rart den er dyr. Alle må jo ha en sånn . om du ikke har iphone er du ikke kul...

 

Skal forsøke å gi deg et seriøst svar.

Nei, iPhone er ikke en "fjortiss" dings. Det er en smartmobil som kjører iOS. En ganske avansert smartmobil på samme måte som smartmobiler som benytter andre operativsystem.

En iPhone brukes av alle aldersgrupper og alle demografiske grupper. Den brukes av privatpersoner og bedrifter.

 

Tja, men det er ikke til å nekte at det er mange unge som ser på Apple-produktene som en form for status, enten økonomisk (rett og slett fordi det er dyre produkter) eller trendmessig. Det gjelder også mange flere enn bare "fjortisene" som kjøper et Apple produkt grunnet markedsføringen. 

 

Det er en smarttelefon slik som andre smarttelefoner, men markedsføringen står for mye av det Apple har klart å etablere i dag mens selve teknologien kommer i andrerekken. Beviset ligger blant annet i artikkelen, nemlig at produktets verdi ender opp i den nedre delen av prioriteringslisten for de mange som absolutt bare ha produktet.

 

Forstår at du ser på Apple sine produkter som gode, og det er de diskuterbart, men det er ikke til å nekte at teknologien bare er halvparten av årsaken til Apple sin suksess blant mange av brukerne sine. Markedsføring og etablering av merkevaren er den andre siden av mynten, og det har hatt store positive ringvirkninger for økosystemet deres.

Det et mange årsaker til at folk velger som de gjør når produkter og tjenester skal kjøpes. Markedsføringen til produsenten og alle rundt produsentene, spiller selvsagt en ganske stor rolle. Noe det alltid har gjort. De aller fleste produkter og tjenester som selges må markedsføres, og den som er best til dette harvet godt grunnlag for å vinne markedet. Noen få ganger er produsenten så flink at det de selger ender som det du kaller må-ha-produkt. Da må man si at de har lykkes. Men det et ingen som beholder den posisjonen hvis ikke produktene og tjenestene deres fungerer etter hensikten.

 

Ja, jeg opplever Apple sine produkter som gode. Faktisk så gode at de gir oss en problemfri og flott datahverdag. Det er godt å ha etter litt over 25 år med alt for mange dataproblemer mens jeg hadde Windows og Android. Jeg tror faktisk at det tross alt er hovedårsaken til at Apple vinner markedsandeler og at mange av deres produkter har blitt et må-ha-produkt, folk flest opplever at det fungerer svært godt, ikke bare hver for seg men samspillet mellom de ulike dingsene er helt strålende.

Lenke til kommentar

Forstår at du ser på Apple sine produkter som gode, og det er de diskuterbart, men det er ikke til å nekte at teknologien bare er halvparten av årsaken til Apple sin suksess blant mange av brukerne sine. Markedsføring og etablering av merkevaren er den andre siden av mynten, og det har hatt store positive ringvirkninger for økosystemet deres.

Økosystemet er en del av produktet - for mange en langt langt viktigere del enn pris og specs.

 

Teknologisk er alle moderne smartphones mer enn gode nok til alle brukere. At noen er overrasket over at konkurransen ikke lenger kun handler om tech slutter aldri å forundre meg.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...