Gå til innhold

TEST: Sony Xperia Z5 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan var kameraet i dårlige lysforhold? Sony kameraene har alltid vært bra ute, men jeg må ærlig si at de er ganske så dårlig i mørkere forhold, min nexus 6 som får masse hets for kameraet tar 20X bedre bilder i mørket enn z3-modeller jeg har sammenlignet med. Håper dette er fikset nå for jeg digger sony-telefonene.

 

Hei! Bilde nummer to i karusellen på side 2 er tatt under middels gode lysforhold inne, og ble skarpt og pent. Direktelenke til fullstørrelse her for enkelhets skyld :)

 

http://img.gfx.no/1593/1593275/DSC_0009.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Spennende telefon, men jeg er ikke helt overbevist. Litt mer av alt, men ikke så veldig mye mer av noe. Bortsett fra prisen. Den var det en del mer av.

 

Synes det blir mye det samme som Z3C. Hvordan er det med bakdekselet på denne? Sprekker det lett slik som på en del av de andre modellene?

 

Kudos for at de lager en kompakt toppmodell som i tillegg er vanntett. Usikker på kameraet, da de har for vane å si at det er best av alle mobilkameraer for så å skuffe de fleste som faktisk kjøper den.

 

Men for de fleste er nok dette en knall telefon. Pluss for at de starter på 32 GB. Det synes jeg Apple også kunne begynne med.

Lenke til kommentar

 

Hvordan var kameraet i dårlige lysforhold? Sony kameraene har alltid vært bra ute, men jeg må ærlig si at de er ganske så dårlig i mørkere forhold, min nexus 6 som får masse hets for kameraet tar 20X bedre bilder i mørket enn z3-modeller jeg har sammenlignet med. Håper dette er fikset nå for jeg digger sony-telefonene.

 

Hei! Bilde nummer to i karusellen på side 2 er tatt under middels gode lysforhold inne, og ble skarpt og pent. Direktelenke til fullstørrelse her for enkelhets skyld :)

 

http://img.gfx.no/1593/1593275/DSC_0009.jpg

missa det.. takk for svar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Sony Xperia Z, Z2 og Z3.

Tidligere hadde jeg Samsung.

 

En ting jeg har lagt merke til er lysdioden som brukes som blitz eller lommelykt er superkraftig på Samsung, men mye svakere på Sony.

Jeg bruker den ofte, og savner det gode lyset som Samsung gir.

Ellers er jeg fornøyd med Sony.

 

Noen som vet om nyere Sony får oppgradert lysdiode?

Lenke til kommentar

Ser at dinside ikke er fornøyde med kameraet. De beskriver det som dårlig.

 

Så på sammenligningsbildene mellom Z5C og LG G4, spesielt gresset under traktoren eller hva det nå er viste stor forskjell.

 

Sony har en del jobb å gjøre, håper mye kan forbedres i programvare.

 

Ironisk nok er det vel Sony som leverer bildebrikkene som LG bruker i G4....... :p

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

 

 

Ser at dinside ikke er fornøyde med kameraet. De beskriver det som dårlig.

 

Så på sammenligningsbildene mellom Z5C og LG G4, spesielt gresset under traktoren eller hva det nå er viste stor forskjell.

 

Sony har en del jobb å gjøre, håper mye kan forbedres i programvare.

 

Ironisk nok er det vel Sony som leverer bildebrikkene som LG bruker i G4....... :p

Etter det jeg så fra Tek sine testbilder så greier Z5 seg rimelig greit. Fortsatt litt glad i overprosessering, men det virker som at objektivet er skarpere i kantene og dynamikkomfanget virker forbedret.

Lenke til kommentar

Vet at min gamle telefon (xperia z) tok fantastiske bilder akkurat i det du så de ble lagret, altså akkurat da bildet ble tatt og om jeg da etterpå skulle se på bildet så så det plutselig grusomt ut. Sammenlignet bildestørrelsene med iphone og de var betraktelig mye mindre, veldig, veldig små. Bildene ble ubrukelige i litt dårlig lysforhold og post-prosesseringen ødela kvaliteten på så og si alle bilder. Sony er gode på hardware, men pokker til de kan suge på software. 

Lenke til kommentar

 

Funker den digitale stabiliseringen i 4K modus? Sensoren har jo nok piksler til at det skal være mulig.

 

Og hvilken ekstern mikrofon er det dere bruker?

Såvidt jeg vet funker det bare i 1080p30. Håper det vil fungere i 60fps også.

Funker i 4K og 1080p60 på min z3, så rart om det ikke fungerer på denne. Må legge til at bildestabilisator cropper litt inn i bildet i 4K da

Lenke til kommentar

Djuice har den til 3290,- dersom man velger et abb. til 299,-.

Kan vel ikke klage på den prisen, bare 300 opp fra Z3C.

Jeg turte i alle fall ikke vente med å bestille i tilfelle den er feilpriset :-)

Bestillingen gikk i alle fall igjennom så får vi se.

Snodig lav pris. Får den 2000 spenn billigere, men med samme pris på abb som de billigste konkurrentene? :hmm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...