Gå til innhold

RYKTE: Dette tror vi Apple lanserer onsdag kveld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt skuffet at de antakelig ikke kommer med noe særlig på Mac fronten. Skylake, Thunderbolt 3 og trådløs lading kunne ikke komme fort nok.

Hva bringer Skylake til Mac?

Lite sannsynlig at Apple vil implementere trådløs lading på dette stadiet uansett. De holder nok på med det, men en lansering nå i nær fremtid virker lite sannsynlig. Hva gir ellers Thunderbolt 3 som du mangler? Det er en bra oppdatering, jeg bare lurer på hvorfor den er så viktig?

 

Safirglass hadde selvsagt vært knall. Men akk og ve så uteblir vel også det. Ellers hadde jeg satt pris på om de gjikk bort fra det stygge utsatte kameraet på baksiden av telefonen, men det blir vel ingen endringer der heller dessverre.

 

 

Om 6s ikke kommer mer safirglass så beholder jeg min Iphone 5 til neste år og oppgraderer når Iphone 7 lanseres. Men da oppgraderer jeg uansett om det kommer med safirglass eller ikke.

Hvorfor vil dere at den skal komme med safirglass? Hva synes dere er bedre med det?

Jeg håper Apple dropper safir-glass, fordi når du dropper safirglass knuser det lettere enn type Gorilla glass. Er det mest viktig at den ikke riper eller at den ikke knuser? Refleks på safir er og langt dårligere enn vanlig ionisert glass. Safirglass er bra for kameralinser og lignende, men ser ikke helt poenget med det som hovedskjerm?

 

EDIT: Krever og høyere lysstyrke og legger på 10% i vekten til telefonen.

Det finnes faktisk ikke noe som heter perfekt glass. Safir er godt til sine formål, og der Apple bruker dem i dag. Jeg ser ikke for meg at hovedskjermen på noe vis passer inn i den kategorien. Apple var jo de som originalt begynte for alvor med investeringer i Corning. Så gikk de heller over til satsinger på ting som dette.. Imens har Samsung dannet joint-venture og bygget sin egen fabrikk i Korea som lager Gorilla glass, som sikrer Samsung de nyste glassene til enhver tid. Det er og på den måten de kunne lage Egde med buet glass.

Ifølge Corning er dette forskjellen i hvor mye glasset tåler av trykk:

Gorilla-Glass-vs-Sapphire.png

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Apple?`Yakk... ikke skal jeg støtte Apple, kommer aldri til å eie en heller. !!!!!!!! Hvorfor støtter jeg ikke Apple? Vel, arbeidsforholdene i kina hvor Apple har fabrikken er korrupte 1 pund i timen? ingen PAUSE ??? laaange arbeidsdager !!! Forresten, 1 døde der, hva gjorde Apple? De betalte familen men de måtte skrive under på at de aldri måtte snakke om saken. !!! WTF:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Litt skuffet at de antakelig ikke kommer med noe særlig på Mac fronten. Skylake, Thunderbolt 3 og trådløs lading kunne ikke komme fort nok.

Hva bringer Skylake til Mac?

Lite sannsynlig at Apple vil implementere trådløs lading på dette stadiet uansett. De holder nok på med det, men en lansering nå i nær fremtid virker lite sannsynlig. Hva gir ellers Thunderbolt 3 som du mangler? Det er en bra oppdatering, jeg bare lurer på hvorfor den er så viktig?

 

Safirglass hadde selvsagt vært knall. Men akk og ve så uteblir vel også det. Ellers hadde jeg satt pris på om de gjikk bort fra det stygge utsatte kameraet på baksiden av telefonen, men det blir vel ingen endringer der heller dessverre.

 

 

Om 6s ikke kommer mer safirglass så beholder jeg min Iphone 5 til neste år og oppgraderer når Iphone 7 lanseres. Men da oppgraderer jeg uansett om det kommer med safirglass eller ikke.

Hvorfor vil dere at den skal komme med safirglass? Hva synes dere er bedre med det?

Jeg håper Apple dropper safir-glass, fordi når du dropper safirglass knuser det lettere enn type Gorilla glass. Er det mest viktig at den ikke riper eller at den ikke knuser? Refleks på safir er og langt dårligere enn vanlig ionisert glass. Safirglass er bra for kameralinser og lignende, men ser ikke helt poenget med det som hovedskjerm?

 

Du svarer jo egentlig på spørsmålet selv. Safirglass er motstandsdyktig mot riper. Safirglass er også sterkere.

 

Angående bildet du delte. Gir liten mening uten tilhørende tekst. Men jeg skal spare deg å finne opp en link. Jeg fant det selv og her er et utdrag.

 

"It is important to note that this is a strength after abrasion test, meaning that the glass samples were both intentionally weakened before placed under weight. This video is also prepared by Corning themselves, so these results should be taken with a proverbial grain of salt since the test poses a risk of being biased. For the best results, it would be nice to see the experiment performed by an impartial tester."

http://www.iphonehacks.com/2014/07/gorilla-glass-vs-sapphire-crystal.html

 

Her har du en uavhengig test i form av et klipp på Youtube

 

Der kommer det frem at safirglass er 25% sterkere enn gorilla glass men at det ikke er like bøyelig. Derfor viktig at mobiltelefoner som bruker safir glass har en god konstruksjon som eliminerer dette svake punktet.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Apple?`Yakk... ikke skal jeg støtte Apple, kommer aldri til å eie en heller. !!!!!!!! Hvorfor støtter jeg ikke Apple? Vel, arbeidsforholdene i kina hvor Apple har fabrikken er korrupte 1 pund i timen? ingen PAUSE ??? laaange arbeidsdager !!! Forresten, 1 døde der, hva gjorde Apple? De betalte familen men de måtte skrive under på at de aldri måtte snakke om saken. !!! WTF:

 

Fascinerende hvordan dere finner veien til Apple tråder som omhandler produkter som overhodet ikke interesserer dere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple?`Yakk... ikke skal jeg støtte Apple, kommer aldri til å eie en heller. !!!!!!!! Hvorfor støtter jeg ikke Apple? Vel, arbeidsforholdene i kina hvor Apple har fabrikken er korrupte 1 pund i timen? ingen PAUSE ??? laaange arbeidsdager !!! Forresten, 1 døde der, hva gjorde Apple? De betalte familen men de måtte skrive under på at de aldri måtte snakke om saken. !!! WTF:

 

Jeg har et spørsmål, eller vent to. eller... 6...7?

 

1. hvorfor poster du i denne tråden? Tror du noen bryr seg om at akkurat du ikke skal støtte apple? Synes du det er relevant til saken som diskuteres her? Har du misforstått tittelen på tråden? Det heter nemlig ikke "klage/jamre apple tråden"

 

2. Hvilke mobilprodusent støtter du? De fleste mobiler blir satt sammen i de samme lavkostlandene som apple bruker. Om du skal spre visvas så dokumenter det i det minste. Jeg regner med at om dette har skjedd er det slettes ikke apple som er ansvarlig. Da apple kjøper tjenester fra industrikonserner i kina for å sette sammen telefonene. Disse industrikonsernene jobber heller ikke bare med apple. Kanskje de betalte dem for å ikke snakke fordi de var redd for å miste kontrakten med apple? Men dette blir bare spekulasjoner enda du ikke følger opp antiapple hatet med dokumentasjon.

 

Det er forresten ganske mye du må boikotte da stort sett alt som blir produsert i kina, er produsert under dårlige arbeidsforhold sett med norske øyne. ironisk nok blir det nok ikke bedre om de må sulte når de mister jobben, fordi alle boikotter arbeidsgiveren deres. Det innebærer sikkert at du har støttet dette med alle elektroniske duppedingser du har i huset ditt. inkludert pcen du sitter å taster på nå.

Endret av Kron
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple?`Yakk... ikke skal jeg støtte Apple, kommer aldri til å eie en heller. !!!!!!!! Hvorfor støtter jeg ikke Apple? Vel, arbeidsforholdene i kina hvor Apple har fabrikken er korrupte 1 pund i timen? ingen PAUSE ??? laaange arbeidsdager !!! Forresten, 1 døde der, hva gjorde Apple? De betalte familen men de måtte skrive under på at de aldri måtte snakke om saken. !!! WTF:

du er en snill og god person, er enig med dine tanker her. hvem er det du kjøper telefon av? slik at jeg også kan kjøpe av mer rederlige produsenter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Litt skuffet at de antakelig ikke kommer med noe særlig på Mac fronten. Skylake, Thunderbolt 3 og trådløs lading kunne ikke komme fort nok.

Hva bringer Skylake til Mac?

Lite sannsynlig at Apple vil implementere trådløs lading på dette stadiet uansett. De holder nok på med det, men en lansering nå i nær fremtid virker lite sannsynlig. Hva gir ellers Thunderbolt 3 som du mangler? Det er en bra oppdatering, jeg bare lurer på hvorfor den er så viktig?

Jeg burde kanskje spesifisert at det var Macbook (pro?) jeg snakket om :p Jeg mener det har kommet såppas mye nytt at det rettferdiggjør en oppdatering. En ting som Skylake(eller Iris) tar med er Hevc. 265. Grafikken skal tydligvis også klare 3 4k displays istedet for 1.

 

Det er også Skylakeplattformen som inkluderer trådløs lading. Jeg tror trådløs lading kan være nyttig i mange tilfeller (i min hverdag).

 

Thunderbolt 3 tar jo med seg 4k@120hz eller 2 * 4k, så jeg tror denne kablen kan være nyttig nå som skjermer får høy oppløsing og refresh rate. Jeg liker når dyre pc-er er fremtidssikre.

 

Du har ganske rett i at Skylake bringer veldig lite hvis du bare ser på prosessorkraft. Det er mer en kombinasjon av mange "små" forbedringer som gjør at jeg har lyst på en oppdatering.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i poenget videoen tar opp med at hvis du pakker mobilen godt inn, slik som den de viste i drop-testen så kan safir være et godt valg. Da vil safir glasset være så godt beskyttet mot fall (gitt at den er deisgnet bra) at skjermen ikke vil knuse like lett. Selv om da selvfølgelig et vanlig glass innpakket slik vil det jo tåle enda mer.

 

Kommer iPhone noengang til å bli en "tøff" mobil derimot? neppe.

 

Jeg forstår virkelig ikke hvordan alle journalister har så ukritisk spredt denne safir propagandaen.  Apple kan jo umulig lansere pga av denne propagandaen. Backslashen når folk får en god økning i knuste iPhone skjermer på sin iPhone med "supersterkt" glass kommer til å bli altfor stor. I tillegg til at det selvfølgelig er en dårlig ide.

 

Jeg er enig i at safir glass kan tåle mer trykk vist på denne måten her (Selv om denne testen tester svekket glass?) Likevel så vi jo med bendgate, når det kom inn tester på trykk på telefoner. Det var jo aldri glasset som var et problem med bøying. Det å bøye glasset så mye at det sprekker må jo være ekstremtilfeller. Så da står vi igjen med riper. Synes du virkelig at ingen riper i skjermen er verdt de negative sidene som inneholder høyere vekt, lettere knusing ved fall, mer strøm for å oppnå samme lysstyrke etter skjerm, lavere peak lysstyrke, kombinert med langt høyere refleksjon (8.3% mot 4.6%) som tilsammen svekker utendørs lesbarhet mye. Og dette er i en tid der AMOLED har 4.6% refleks, uendelig kontrast (lavere i sollys selvfølgelig) og peak brightness på 850 nits? Selvfølgelig du kan legge anti-refleks coating over, men da får du riper lettere enn med vanlig glass! Du vil altså velge ripesikkerhet over alt annet?

 

@mala Ellers må jeg nevne at Apple også bruker saffir i fingeravtrykkleseren sin, slik at den aldri skal bli slitt. Ikke misforstå meg, jeg synes saffir er veldig bra, og det er et supert materiale til sine formål! Jeg bare ser ikke hvordan det er egnet til store skjermer når du ser på de negative sidene ved det. Du er ikke akkurat alene om å bli villedet når det kommer til dette. Det er og en grunn til at sport-versjonen av Apple Watch IKKE har Saffir. Apple er ikke dumme, de vet godt at den knuser lettere, og er dårligere i sollys. Det er jo heller ikke de som har gjort dette til en så stor big deal (vel man kan alltids ta konspirasjonsteorier). Så heller ingenting negativt mot Apple bare som det er sagt, siden jeg åpenbart må si det hver gang jeg nevner Apple for at folk ikke skal drive å starte en Apple vs X krig basert på det jeg skriver.... De eksperimenterer med glass, og det er bare positivt :)

Lenke til kommentar

Apple?`Yakk... ikke skal jeg støtte Apple, kommer aldri til å eie en heller. !!!!!!!! Hvorfor støtter jeg ikke Apple? Vel, arbeidsforholdene i kina hvor Apple har fabrikken er korrupte 1 pund i timen? ingen PAUSE ??? laaange arbeidsdager !!! Forresten, 1 døde der, hva gjorde Apple? De betalte familen men de måtte skrive under på at de aldri måtte snakke om saken. !!! WTF:

 

Regner med du styrer unna stort sett alt annet av forbrukerelektronikk også da? Og ikke minst klær?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...