Gå til innhold

Googles selvbyggermobil faller fra hverandre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey, det er en dårlig grunn. Det er alltid artig å måtte sette på deksel og batteri når mobilen detter i bakken, det er en del av sjarmen! :p Det er derfor jeg er tilhenger av utskiftbare batterier :D

 

Her har man jo mulighet til å remontere hele telefonen, det er MYE MYE bedre enn bare et løst batteri.

 

PS; Jeg tuller faktisk ikke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hey, det er en dårlig grunn. Det er alltid artig å måtte sette på deksel og batteri når mobilen detter i bakken, det er en del av sjarmen! :p Det er derfor jeg er tilhenger av utskiftbare batterier :D

 

Her har man jo mulighet til å remontere hele telefonen, det er MYE MYE bedre enn bare et løst batteri.

 

PS; Jeg tuller faktisk ikke.

 

Å miste en gammel Nokia i bakken der deksel, batteri og kanskje tastatur detter av, som er relativt store deler, er en ting... men å miste en Project Ara telefon med ørten småbiter skytene utover alt blir nok mer irriterende i lengden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Big surprise ...

Jeg var tilfeldigvis på Computer History Museum (ikke langt unna Google HQ) i fjor da de hadde den første Ara Developer-konferansen. Tusenvis av overivrige ingeniører fra alle verdens kanter summet rundt. Jeg snakket litt med noen av dem, og de antok uten videre at jeg også deltok på konferansen. (En av dem var ikke en gang klar over at det var et museum i bygningen.)

Lenke til kommentar

Haha! Ikke alltid så lett med humor. Står fortsatt på min idé lengre opp. Modulære enheter man kan flytte og bytte er flott, men får man ikke et eget deksel bak ser det jo grisestygt ut i tillegg til at det tåler mindre.

 

Håper de når fram med dette produktet og at det tar av. Da kan folk virkelig mekke den mobilen de selv har behov for, og de lever "evig" selv om til slutt alle delene blir byttet minst en gang ut etterhvert.

Lenke til kommentar

@Comma Chameleon

Det kommer helt an på hvor robust hver enkelt komponent er, og hvor fort de faller av, det er liten grunn til å anta at en komponent er mindre robust enn en en vanlig telefon i særlig stor grad.

Faller de av får de robustheten til alle små ting, prøvd å knipse en flue? Skjer ikke stort. Det er samme konsept.

 

Hvorfor er det grisestygt uten et deksel? Jeg synes de ser kule ut slik de er konseptualisert, smak og behag. Om du ikke liker brikkene kommer det garantert en "fill-grid" du kan snappe inn mellom brikkene slik at du får en mer helhetlig overflate.

Lenke til kommentar

@Comma Chameleon

Det kommer helt an på hvor robust hver enkelt komponent er, og hvor fort de faller av, det er liten grunn til å anta at en komponent er mindre robust enn en en vanlig telefon i særlig stor grad.

Faller de av får de robustheten til alle små ting, prøvd å knipse en flue? Skjer ikke stort. Det er samme konsept.

 

Hvorfor er det grisestygt uten et deksel? Jeg synes de ser kule ut slik de er konseptualisert, smak og behag. Om du ikke liker brikkene kommer det garantert en "fill-grid" du kan snappe inn mellom brikkene slik at du får en mer helhetlig overflate.

 

Joda de tåler nok en del de, men et deksel vil nok holde på komponentene mye bedre vil jeg tro. Og det fungerer som ekstra beskyttelse.

 

Forstår at andre liker designet. Det blir jo en høyst subjektiv sak. Og det kan hende det går å fikse det på en måte jeg også liker, men utifra inntrykket hittil vil jeg helst ha et deksel bak. Det burde også være en smal sak å fikse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...