Gå til innhold

Windows 10 er ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows bør ha en ISO-fil som hele tiden er tilgjengelig for nedlastning om man har nøkkel slik at man slipper all oppdateringen ved installasjon. Skal man så reinstallere senere, laster man først ned siste ISO-fil fremfor den gamle fila.

 

...............................

 

Og for de av oss som vil installere WIN10 på en tom disk? Må vi virkelig installere gamle WIN7/8 og så oppgradere???

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Microsoft har hele veien sagt at de vil distribuere ISO-filer den 29. Juli, det du leser om her er en ESD-oppdatering Microsoft har sluppet for Windows Insiders (BETA-testere) som får de oppdatert til den ferdige / endelige byggeversjonen (10240) og dermed får Microsoft testet oppgraderingssystemet forut for lanseringen 29. Juli.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Windows bør ha en ISO-fil som hele tiden er tilgjengelig for nedlastning om man har nøkkel slik at man slipper all oppdateringen ved installasjon. Skal man så reinstallere senere, laster man først ned siste ISO-fil fremfor den gamle fila.

 

Vi fikk dette på vårt TechNet-abonnement i sin tid. Hver måned. Riktig nok fysiske medier med nyeste patcher ferdig slipstreamet. Men tror ikke det gjaldt ISO-filene på MSVLSC.

 

Nå har jeg byttet jobb siden den gang men ser ikke ut som patcher er inkludert i ISO-filene jeg har tilgang til på MSVLSC i min nåværende jobb - kun service packs som inkluderes?

Lenke til kommentar

Microsoft har vel egentlig gått bort ifra Service Pack's så det er jo ikke så fryktelig relevant, men Microsoft har da levert oppdaterte ISO-filer via MSDN med Windows 8 og 8.1? Har da sett nye ISO-er som skal inkludere "Updates fra X måned" osv.. Min erfaring er at de kun inkluderer kritiske oppdateringer, så er en bunke med anbefalte og alternative oppdateringer og legge inn selv med nyeste ISO. 

Lenke til kommentar

Microsoft har vel egentlig gått bort ifra Service Pack's så det er jo ikke så fryktelig relevant, men Microsoft har da levert oppdaterte ISO-filer via MSDN med Windows 8 og 8.1? Har da sett nye ISO-er som skal inkludere "Updates fra X måned" osv.. Min erfaring er at de kun inkluderer kritiske oppdateringer, så er en bunke med anbefalte og alternative oppdateringer og legge inn selv med nyeste ISO. 

 

Det vil de helt sikkert fortsette med, men altså ingen flere nye ISO-filer til Insiderne før Win 10 er lansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft har vel egentlig gått bort ifra Service Pack's så det er jo ikke så fryktelig relevant, men Microsoft har da levert oppdaterte ISO-filer via MSDN med Windows 8 og 8.1? Har da sett nye ISO-er som skal inkludere "Updates fra X måned" osv.. Min erfaring er at de kun inkluderer kritiske oppdateringer, så er en bunke med anbefalte og alternative oppdateringer og legge inn selv med nyeste ISO. 

 

hva er feil med servicepack ?

Lenke til kommentar

 

Microsoft har vel egentlig gått bort ifra Service Pack's så det er jo ikke så fryktelig relevant, men Microsoft har da levert oppdaterte ISO-filer via MSDN med Windows 8 og 8.1? Har da sett nye ISO-er som skal inkludere "Updates fra X måned" osv.. Min erfaring er at de kun inkluderer kritiske oppdateringer, så er en bunke med anbefalte og alternative oppdateringer og legge inn selv med nyeste ISO. 

hva er feil med servicepack ?

 

 

Har vel aldri påstått at det er noe feil / galt med Service Pack? Konstaterte bare det faktum at Service Pack's er noe Microsoft mer eller mindre har faset ut for sine operativsystemer så vi vil neppe se noe av det til Windows 10.

Lenke til kommentar

hva er feil med servicepack ?

 

 

De kommer sjelden og er derfor noe drit å drive med for enhver softwareleverandør.

 

MS går nå over til en kontinuerlig leveranse av Windows der nye features og fikser leveres når de er ferdige. Det gjør at man må teste mye mindre, får raskere tilbakemelding på nye features og at brukerne får ny funksjonalitet fortere.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Microsoft har vel egentlig gått bort ifra Service Pack's så det er jo ikke så fryktelig relevant, men Microsoft har da levert oppdaterte ISO-filer via MSDN med Windows 8 og 8.1? Har da sett nye ISO-er som skal inkludere "Updates fra X måned" osv.. Min erfaring er at de kun inkluderer kritiske oppdateringer, så er en bunke med anbefalte og alternative oppdateringer og legge inn selv med nyeste ISO. 

hva er feil med servicepack ?

 

Hadde nok vært kjekt for privatpersoner som vil legge til mange oppdatering til iso'en sin på en enkel måte, men er vel bedrifts markedet som styrer dette, og der er det ikke behov for servic packs lengre. Bruker programmer som System Senter til å ordne alt sånt.

Lenke til kommentar

Insider produktnøklene er deaktiverte, eneste offisielle måten å få 10240 aktivert på per dags dato er ved å oppgradere fra en tidligere aktivert Insider-build da tar den med aktiveringsstatusen fra forrige build over på den nye.

 

Finnes diverse GVLK nøkler og KMS-verktøy du kan benytte for å aktivere, men det er jo ikke helt innenfor.

Lenke til kommentar

Du trenger faktisk ikke å installere over / oppgradere en allerede aktivert Windows Insider build (altså tidligere Windows 10 BETA), har blitt bekreftet på MyDigitalLife at så lenge du har en gyldig aktivert Windows 7 eller Windows 8 / 8.1 installasjon og oppgraderer fra denne via Windows 10 10240 ISO (du må mekke selv fra ESD-filer, som er krypterte Windows installasjonsfiler som gies ut via Windows Update til Insiders) og da vil din Windows 10 10240 installasjon være aktivert, helt automatisk og permanent.

Lenke til kommentar

Du trenger faktisk ikke å installere over / oppgradere en allerede aktivert Windows Insider build (altså tidligere Windows 10 BETA), har blitt bekreftet på MyDigitalLife at så lenge du har en gyldig aktivert Windows 7 eller Windows 8 / 8.1 installasjon og oppgraderer fra denne via Windows 10 10240 ISO (du må mekke selv fra ESD-filer, som er krypterte Windows installasjonsfiler som gies ut via Windows Update til Insiders) og da vil din Windows 10 10240 installasjon være aktivert, helt automatisk og permanent.

 

har du link til oppskriften for dette?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...