Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden


Anbefalte innlegg

Hva tror folket?

Personlig håper jeg EA snart kan slutte å patche i stykker spillet. Håper også at PS3 og Xbox 360-versjoner ikke blir laget, slik at det ikke er noen flaskehals i utviklingen lenger. L1+trekant må også bli nerfet endel. Det var bra i starten av FIFA 15, men de valgte å patche det inn igjen i spillet, slik at 12-åringen også skulle få nytte av dette.

 

Veldig spent på hva de viser frem. Om de fokuserer på det grafiske, er jeg 100% sikker på at jeg kommer til å boikotte spillet. Håper for en gangs skyld at de kan fokusere på det som betyr noe.

 

- Bedre touch

- Mindre effektivt å KUN bruke L1+trekant

- Mulighet til å møte noen andre enn Real Madrid i seasons.

- Mulighet til å vote på andre spillere, slik at de som oppfører seg som 12-åringer in-game blir isolert.

- Forbedre pro clubs kraftig.

- Realistiske pasninger (ja, 2 meters pasninger kan umulig rulle i 1 km/t og når man holder X-helt inn skal ikke pasningen gå 2 meter heller)

Endret av Emils.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Velge område å søke etter folk. Jeg driter i om klokka er 3 på natta, jeg vil heller lete ett minutt etter en motspiller i Europa enn å bli linket opp med en fra Thailand med en gang.

- Gjøre noe med pace. Dritkjedelig at det GANG PÅ GANG PÅ GANG er nesten alene fart som har noe å si. Ibarbo med 66 i finishing er en av de beste i spillet. Patetisk.

- Justere klovneriet av dommeravgjørelser, er så vanvittig mye grusomme avgjørelser hver eneste match.

Lenke til kommentar

Enig med begge. Det å møte en med dårlig linje er helt forferdelig. Ødelegger hele opplevelsen. 

 

Håper de også innfører FIFA 14-keeperne igjen. Ettersom FIFA 15-keeperne er det verste jeg har opplevd. 

I tillegg ønsker jeg også bedre forståelse for AI spillerne. De går ofte i offside, feil spillere går på løp uten motivasjon (hvor ofte tar Fabregas bakromsløp? I FIFA gjør han det mer enn Costa, Hazard og Willian til sammen).

Lenke til kommentar

Siden jeg bare er på jobb og har litt tid å avse :p

 

Generelt:

- Keeperne må bli langt bedre til å ta langskudd. Kanskje det som irriterer meg aller mest nå.

- Mindre irriterende skygge på banen.

- Maks én reprise ved mål

- Når kampen er ferdig er jeg ikke interessert i å se på masse surr. Har jeg trykka så skal jeg komme meg videre med en gang.

- Må minimere glitching og juksing. Altfor mye av det nå.

 

Ultimate team:

- Må fjerne attributt-kort.

- Må kunne hvile uten å være på benk/reserver.

- Price ranges må settes riktig og endres ofte nok.

- Instructions må fungere bedre. Stay back while attacking fungerer ikke.

- Må fjerne året motstanderen begynte å spille FUT.

- Turneringer som ikke åpner for juksing (bytte inn spillere som egentlig ikke har noe å gjøre i turneringen man spiller)

- Kjemi på spillere man bytter inn og posisjonsendringer. Hvis du setter LW Ronaldo som ST ingame, så må det gi dårligere kjemi.

 

Pro clubs:

- Må få en lobby hvor vi kan finne en klubb å spille for. Helt håpløst å finne en klubb å spille for etter at man ikke lenger kan rekruttere fra drop-ins.

- Må fjerne kapteinen fra drop-ins. Har altfor mye makt.

- Må fjerne inaktive folk fra lagvalg i drop-ins. Har du ikke valgt innen 5 sek så er du ute. Også kortere tid til å velge posisjon. For eksempel 10 sek.

- 4321 som formasjon i drop-ins

- Fjern posisjonering i klubbkamper, men behold det i drop-ins.

- Bedre system for match rating, og riktig rating må bli registrert.

- Kun spille med egen spiller.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Hva gjør man, om man trykker L1+trekant? 

 

Jeg har spilt veldig lite fifa. og når jeg spiller så spiller det, så spiller jeg mot kompiser som har spilt denne serien siden begynnelsen.

Som dere skjønner så taper jeg alle kampene. er jeg heldig, så får jeg inn et mål.

 

Kan L1+trekant hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar

L1 + trekant er lobba gjennombruddspasning og lett å (mis)bruke. :)

 

Til Fifa 16 så håper jeg på mye av det som er skrevet over her, men i tillegg:

- Valg av side (myntkast) ved kampstart

- 1. personperspektiv (Morpheus kommer snart)

- At spillerne blir ødelagt og dør etter 60+ minutter med konstant R2/sprint og All out offense/max pressure. Dette er kanskje det som irriterer meg mest.

- Create a stadium: gresstyper, reklameplakater, plassering av hjemme/bortefans + andre ting som type cornerflagg, nettdesign på målene, inngang/utgang, sittebåser osv.

- Lisensierte trenere med unike karakteristikker

- Bedre kvalitet på høydepunktene som kommer automatisk etter kampen

- Mulighet for å velge høydepunkter igjen fra menyen uten å måtte velge en og en sjanse.

- Implementer hands (men sjansen for å pådra seg hands må være noe sånt som 1 gang pr 2 kamper eln)

 

Jeg vil også ha det litt mer realistisk. Som manager burde man kunne benytte korrupte midler slik som i virkeligheten.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Det skjer ikke. Grunnen til EA fjernet filming er at de ikke ønsker å ha et spill som er usportslig. Å håpe på korrupsjon i et spill tror jeg du ikke får se.

 

Mye av det du ønsker er også ting som ikke er så veldig relevant (eller nyttig), mtp. gameplayet er veldig dårlig i FIFA. Jeg håper bare jeg får se bedring av gameplayet før jeg får se myntkast.

Lenke til kommentar

Er så latterlig mye å ta tak i, men keeperne er absolutt en av de. Dårlige på å ta langskudd. Om noen skyter langt unna og du har god tid på å ta ballen, ikke bare stå der. De er også ofte alt for treg å bevege seg bakover når det kommer skudd. Det er ikke såå vanskelig å ta en chip fra en liten avstand.

 

 

Og såklart høy gjennombruddspasning må fikses. Er såå lei av at folk bare løper i fra forsvaret. Forsvarsspillerne må følge på løpene.

Lenke til kommentar

PES er uten tvil et mer spennende konsept. Dessverre er det veldig undervurdert og har liten spillbase sammenlignet med FIFA. Det føles også veldig uferdig og mangel på lisenser gjør at spillet føles mindre ekte. Litt kjedelig at EA har fått så stort monopol på FIFA.

Lenke til kommentar

Lage fut slik at man ikke er nødt til å jukse for å få tak i spillere man vil ha, eventuelt bruke uhorvelig mye penger på pakker for å få råd til en spiller, det er dødfødt.

På nett kjøper folk 3 millioner coins for 200 kr, mens jeg bruker 1500 kr på fifa coins og er jeg heldig kan jeg få 100 til 200000 coins på hva enn jeg får i pakkene, latterlig. Spesielt når prisene er hva de er(var), minstepris på spillere må fjernes, makspris er ett bra tiltak.

Man skal spille grusomt mye for å få 500 k coins, jeg er en av de som desverre har brukt jævlig mye penger på fifa points og pakker, som er en svindel i seg selv.

 

Jeg skjønner at folk har jukset, har bare ikke fått meg selv til å gjøre det, enda..

Endret av Wilshere19
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...