Gå til innhold

RYKTE: – Apple skal lansere ny iMac og MacBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt mer hestekrefter i retina Imac hadde vært interessant. Selv om jeg strengt tatt ikke trenger noen ny maskin på en stund, så kunne jeg tenkt meg retina. Hva med to GTX 980M i SLI, sånn i tilfelle jeg får lyst til å spille noen nyere spill enn Skyrim?  :cool:

 

Geir :)

 

Den vil aldri får to 980M i SLI. De er nok ganske nærme maksimum når det kommer til varme allerede. Det er ikke nok kjøling i maskinen til to 980M i SLI. Prisen ville og blitt helt hinsides høy. Er du ute etter en slik maskin så bygger du den selv, og kjøper skjerm separat. Aldri helt sett den store fordelen av slike alt i ett. De bruker laptop deler i en stasjonær på grunn av begresninger når det kommer til varme. Da blir det og dyrere. Hvorfor ikke bare kjøpe en skjerm og maskin separat? Linus klarte å lage en maskin med 18 kjerner xenon og titan X i en kasse som er mindre enn en skoeske. Det knuser enhver iMac, og den er ikke gigantisk på noen måte.

 

Ellers virker lanseringen merkelig. Andre produsenter har ventet med 15" modellen, slik som dell xps 15. Grunnen er at de ikke bruker Broadwell-U i disse, men kraftigere prossesorer. De er enda ikke lansert. Hvis en nye MacBookPro 15" da bli lansert, må det i så fall være sammen med kraftigere Broadwell CPUer også. Eller at Apple vil bruke Broadwell-U i sin MacBookPro 15", som vil si at den har ytelsen til en ultrabook.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Om jeg ikke husker helt feil så får man en laptop i fra Alienware med 2 skjermkort i SLI? Så hvorfor skal det ikke komme eller passe til en iMac som er betydelig større? 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det kommer, men morsomt hadde det vært. Om folk foretrekker å bygge selv får være opp til dem. Jeg har aldri vært fascinert av det. Jeg har hjulpet mine sønner å bygge (og ikke minst å betale for moroa), men jeg har ikke blitt fristet til å gjøre det selv.

 

Jeg liker iMac, og det er forhåpentlig opp til meg.

 

Prisen betyr selvsagt litt, spesielt nå som jeg er blitt pensjonist, men det er igjen opp til den enkelte. Mens jeg fortsatt var i jobb og levde av å drive med programmering og webdesign og mere, så betalte jeg gjerne noen kroner ekstra for en fiks ferdig maskin som gjorde jobben uten å protestere, så jeg kunne bruke min dyrebare tid på det som jeg var flink til. Og det har mine iMac'er alltid gjort.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det kommer, men morsomt hadde det vært. Om folk foretrekker å bygge selv får være opp til dem. Jeg har aldri vært fascinert av det. Jeg har hjulpet mine sønner å bygge (og ikke minst å betale for moroa), men jeg har ikke blitt fristet til å gjøre det selv.

 

Jeg liker iMac, og det er forhåpentlig opp til meg.

 

Prisen betyr selvsagt litt, spesielt nå som jeg er blitt pensjonist, men det er igjen opp til den enkelte. Mens jeg fortsatt var i jobb og levde av å drive med programmering og webdesign og mere, så betalte jeg gjerne noen kroner ekstra for en fiks ferdig maskin som gjorde jobben uten å protestere, så jeg kunne bruke min dyrebare tid på det som jeg var flink til. Og det har mine iMac'er alltid gjort.

 

Geir :)

 

Hovedgrunnen til at det problematisk er jo at maskinen er alt-i-ett, ikke at man ikke bygger den selv. Det finnes desverre ikke så mange gode valgmuligheter til noe slikt balnt apples ferdigbyygde maskiner dog.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker helt feil så får man en laptop i fra Alienware med 2 skjermkort i SLI? Så hvorfor skal det ikke komme eller passe til en iMac som er betydelig større? 

Du kan få laptoper med 980M SLI. Likevel er de bygd helt annerledes enn en iMac. De er bygd med mye større inntak, vifter osv osv. Det er noe designet på en iMac ikke tillater. Støynivået hadde nok og blitt høyere enn ønskelig. Det er ikke umulig å lage en alt-i-ett med 980M SLI, men det hadde ikke fungert sammen med Apple sitt design. Det er jo hovedgrunnen til at folk kjøper iMac, derfor vil det ikke skje. I tillegg til at ingen som har den maskinen trenger det. Hvis du trenger workstation så kjøper du MacPro og thunderbolt display, ikke en iMac.

Jeg tror ikke det kommer, men morsomt hadde det vært. Om folk foretrekker å bygge selv får være opp til dem. Jeg har aldri vært fascinert av det. Jeg har hjulpet mine sønner å bygge (og ikke minst å betale for moroa), men jeg har ikke blitt fristet til å gjøre det selv.

 

Jeg liker iMac, og det er forhåpentlig opp til meg.

 

Prisen betyr selvsagt litt, spesielt nå som jeg er blitt pensjonist, men det er igjen opp til den enkelte. Mens jeg fortsatt var i jobb og levde av å drive med programmering og webdesign og mere, så betalte jeg gjerne noen kroner ekstra for en fiks ferdig maskin som gjorde jobben uten å protestere, så jeg kunne bruke min dyrebare tid på det som jeg var flink til. Og det har mine iMac'er alltid gjort.

 

Geir :)

Du kan og bestille PCen direkte fra komplett. I motsetning til andre selskaper har de god balanse mellom delene. Dermed vil du få det til en god pris hos komplett. Så er det bare å kjøpe en skjerm til.

 

Som ATW skriver så er problemet alt-i-ett formfaktoren, ikke selvbygging osv osv. Hadde vært mye bedre om Apple solgte maskinen og skjermen separat. En forbrukerversjon av MacPro f.eks. sammen med Thunderbolt display.

Lenke til kommentar

Litt mer hestekrefter i retina Imac hadde vært interessant. Selv om jeg strengt tatt ikke trenger noen ny maskin på en stund, så kunne jeg tenkt meg retina. Hva med to GTX 980M i SLI, sånn i tilfelle jeg får lyst til å spille noen nyere spill enn Skyrim?  :cool:

 

Geir :)

 

Hvis de skulle gått for mer hester i form av CPU, måtte det ha blitt en hex core, for at det skulle blitt interessant.

 

4Ghz - I7-en i iMac Retina blir thermal throttla ganske mye, så mer hertzer ser jeg ikke vitsen med, derimot er flere kjerner alltid spennende.

 

Uansett så tror jeg det blir standard iMac som oppgraderes, siden den ikke har sett noe nytt siden 2013.

 

Blir vel en liten bump i CPU speeds på i5 og i7en, bedre GPU som i form av GTX 980M og denne nye lynraske SSDen.

Lenke til kommentar

Du kan og bestille PCen direkte fra komplett. I motsetning til andre selskaper har de god balanse mellom delene. Dermed vil du få det til en god pris hos komplett. Så er det bare å kjøpe en skjerm til.

 

Joda. Men jeg spiller ikke nok lenger til å skulle ha en egen maskin og skjerm stående til det bruk. Da jeg jobbet så brukte jeg Windows for de kundene som hadde det, men nå gjør jeg alt annet enn spill på Mac. Og det er faktisk enklere for oss gifte eldre menn å forsvare å bruke mer penger på en topp speccet iMac enn å kjøpe to maskiner.

 

Som ATW skriver så er problemet alt-i-ett formfaktoren, ikke selvbygging osv osv. Hadde vært mye bedre om Apple solgte maskinen og skjermen separat. En forbrukerversjon av MacPro f.eks. sammen med Thunderbolt display.

 

 

Jeg var nær på å kjøpe meg en søppeltønne-mac også jeg når den kom, men idag kan jeg ikke forsvare det, tror jeg. Men ja, en sånn en med to mer spillrettede kort enn de som selges i Pro'en ville vært tøft.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Krävs det sli med nvidia för skärmen till iMac? Tänker på upplösningen. Det var väl en issue för ett halvår sedan, men det kan ju ha ändrats?

 

Nei, det kommer helt an på hva du skal bruke den til. Den fungerer greit til alt annet hobbybruk enn tyngre spill i full oppløsning med dagens kort, spesielt med 295-versjonen.

 

Jeg har riktig nok ikke prøvet det selv...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker helt feil så får man en laptop i fra Alienware med 2 skjermkort i SLI? Så hvorfor skal det ikke komme eller passe til en iMac som er betydelig større? 

 

Origins EON17-SLX kommer med opptil 2 x 980M i SLI i en 17" bærbar. Jeg ser ikke at Alienware har det for øyeblikket. Men det er opplagt mulig. (Nå er riktignok iMac'en fryktelig tynn i kantene, så det spørs hvor mye effektiv plass det er i midten der buen er størst.)

 

Geir :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...