Gå til innhold

- Treig, irriterende og klønete, men best på markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Treig, irriterende og klønete, men best på markedet

Dette sier alt om den tekniske modenheten til disse. Jeg tror det smarteste kjøperådet for smartklokker nå er å ikke kjøpe de ennå. Vent til det kommer modne produkter.

 

De såkalt smarte klokkene minner meg om hvor moden elbilen Buddy var for 15 år siden. Vent heller på smartklokkenes Tesla om noen år. En batteritid som ikke plager eieren, funksjonalitet som overgår det meste på markedet, komfort og design i luksusklassen.

Endret av Simen1
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Virker som en relativt idiotisk ting at den har samtlige varslinger aktivert automatisk. Det gir kanskje menig at brukere selv skal filtrere dette men hadde vært bedre å kun ha på meldinger, samtaler og kanskje epost som standard? Med alt på så blir det jo helt håpløst..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det er et av de mest ambisiøse produktene jeg noensinne har sett."

 

Faktisk, ikke akkurat et synspunkt jeg deler, ser egentlig ikke hva som gjør denne så voldsomt ambisiøs (uten at det nødvendigvis må være negativt såklart)

 

AtW

 

Hva var det du ikke likte med den, syns du den var treg og slikt, gikk det greit å parre den med iPhonen?

Lenke til kommentar

 

"Det er et av de mest ambisiøse produktene jeg noensinne har sett."

 

Faktisk, ikke akkurat et synspunkt jeg deler, ser egentlig ikke hva som gjør denne så voldsomt ambisiøs (uten at det nødvendigvis må være negativt såklart)

 

AtW

Hva var det du ikke likte med den, syns du den var treg og slikt, gikk det greit å parre den med iPhonen?

 

 

Er du sikker på at du har sitert riktig innlegg? Ingen av spørsmålene dine har noe med om det er et ambisiøst produkt eller ikke?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror det med "ambisiøst" i originalanmeldelsen spiller på at Apple på mange måter forutsetter at Apple Watch blir så vanlig at man kan benytte kommunikasjonsmulighetene. Sånn det er i dag er det jo en av hovedfunksjonene som er helt meningsløse hvis ikke også den du sender til har Apple Watch. Dét, samt at de går veldig høyt ut i en ny kategori. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg tror det med "ambisiøst" i originalanmeldelsen spiller på at Apple på mange måter forutsetter at Apple Watch blir så vanlig at man kan benytte kommunikasjonsmulighetene. Sånn det er i dag er det jo en av hovedfunksjonene som er helt meningsløse hvis ikke også den du sender til har Apple Watch. Dét, samt at de går veldig høyt ut i en ny kategori. 

 

Er det virkelig nok til å kvalifisere til "et av de mest ambisøe produktene jeg noensinner har sett"? At apple regner med at et nytt produkt for et selskap i deres kaliber blir en suksess?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg tror det med "ambisiøst" i originalanmeldelsen spiller på at Apple på mange måter forutsetter at Apple Watch blir så vanlig at man kan benytte kommunikasjonsmulighetene. Sånn det er i dag er det jo en av hovedfunksjonene som er helt meningsløse hvis ikke også den du sender til har Apple Watch. Dét, samt at de går veldig høyt ut i en ny kategori. 

 

Er det virkelig nok til å kvalifisere til "et av de mest ambisøe produktene jeg noensinner har sett"? At apple regner med at et nytt produkt for et selskap i deres kaliber blir en suksess?

 

AtW

 

Tja, vil vel tro at anmelderen selv vet hvilke produkter han har prøvd, og evt vet hvilke muligheter som kan være tilstede i produktet.

Selv om overskriften skulle antyde til total slakt, så sier vel alle at den er den beste smartklokken som er på markedet.

 

Og med tanke på at eksisterende smartklokker som har vært på markedet i flere generasjoner, kanskje blir forbigått på det meste av 1 gen Apple Watch, da er det vel grunn til å tro at den kan bli en suksess. De har jo klart det før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror det med "ambisiøst" i originalanmeldelsen spiller på at Apple på mange måter forutsetter at Apple Watch blir så vanlig at man kan benytte kommunikasjonsmulighetene. Sånn det er i dag er det jo en av hovedfunksjonene som er helt meningsløse hvis ikke også den du sender til har Apple Watch. Dét, samt at de går veldig høyt ut i en ny kategori. 

 

Er det virkelig nok til å kvalifisere til "et av de mest ambisøe produktene jeg noensinner har sett"? At apple regner med at et nytt produkt for et selskap i deres kaliber blir en suksess?

 

AtW

 

Tja, vil vel tro at anmelderen selv vet hvilke produkter han har prøvd, og evt vet hvilke muligheter som kan være tilstede i produktet.

Selv om overskriften skulle antyde til total slakt, så sier vel alle at den er den beste smartklokken som er på markedet.

 

Og med tanke på at eksisterende smartklokker som har vært på markedet i flere generasjoner, kanskje blir forbigått på det meste av 1 gen Apple Watch, da er det vel grunn til å tro at den kan bli en suksess. De har jo klart det før.

 

 

At tidligere produkter har vært ute i flere genrasjoner er ikke så veldig relevant, man jobber utifra teknologien og løsningene som er kjent per i dag, ingen hadde akspetert en Tesla som var omtrent med nivå på en "Gen 1" Ford,

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja, vil vel tro at anmelderen selv vet hvilke produkter han har prøvd, og evt vet hvilke muligheter som kan være tilstede i produktet.

Selv om overskriften skulle antyde til total slakt, så sier vel alle at den er den beste smartklokken som er på markedet.

 

Og med tanke på at eksisterende smartklokker som har vært på markedet i flere generasjoner, kanskje blir forbigått på det meste av 1 gen Apple Watch, da er det vel grunn til å tro at den kan bli en suksess. De har jo klart det før.

 

 

Sånn er det jo ikke - det er samme krav til 1. generasjon og 10. generasjon såfremt de kommer samtidig. Som AtW sier. 

 

For meg ser det ut til at Apple har rushet dette her litt, men markedslovene gjelder jo for dem også, og de så vel at resten begynte å få til smartklokker. 

Lenke til kommentar

 

Tja, vil vel tro at anmelderen selv vet hvilke produkter han har prøvd, og evt vet hvilke muligheter som kan være tilstede i produktet.

Selv om overskriften skulle antyde til total slakt, så sier vel alle at den er den beste smartklokken som er på markedet.

 

Og med tanke på at eksisterende smartklokker som har vært på markedet i flere generasjoner, kanskje blir forbigått på det meste av 1 gen Apple Watch, da er det vel grunn til å tro at den kan bli en suksess. De har jo klart det før.

 

 

Sånn er det jo ikke - det er samme krav til 1. generasjon og 10. generasjon såfremt de kommer samtidig. Som AtW sier. 

 

For meg ser det ut til at Apple har rushet dette her litt, men markedslovene gjelder jo for dem også, og de så vel at resten begynte å få til smartklokker. 

 

Vel, hva forventer folk egentlig, at når Apple kommer med noe så MÅ det være helt spesielt og revolusjonerende for at det skal bli godtatt?

 

Nå har det vært smartklokker på markedet i flere år med mer eller mindre lunken interesse og salg.

 

Hvem vet om ikke Apple klarer med Apple Watch å gjøre det samme med den som de gjorde med iPhone.

Og med iPhone så kom de til ett marked som virkelig var i utvikling, de fleste lo av iPhone, jeg gjorde det selv, og det gikk nesten fire år før jeg kjøpte min første.

 

Og når jeg leser Apple-motstanderne sine uttalelser om iPhone, så må jeg le enkelte ganger, noen av de har tydeligvis aldri prøvd siste generasjon.

 

Slik er det nå ang Apple Watch, en drøss med synsere som slakter produktet FØR det er kommet i salg, og selv om det har sine mangler konkluderer de fleste at det overgår eksisterende produkter fra konkurrentene, (btw, anmelderne som sier at den er bra er jo kjøpt og betalt av Apple) betyr det da at det allikevel er så elendig at Apple bare skal trekke det tilbake og la konkurrentene fortsette med sine enda dårligere produkter, eller kan det være med på racet slik at alle gjør sine bedre, slik iPhone definitivt gjorde, og gudene skal vite at den hadde sine mangler.

 

Det er mye mulig at det ikke blir en suksess, og nå er Apple en gang slik at de er flinke til å rette opp evt feiler og mangler ved oppdateringer, slik de feks sier nå ang ytelseproblemene.

Lenke til kommentar

Jeg kommer helt klart til å vente med å kjøpe en smartklokke. Teknologien virker ikke å være god nok enda. Smartklokker er fremdeles en "ung teknologi", og har naturligvis sine barnesykdommer.

 

Produsentene trenger tid til å få utviklet produktet sitt for at det skal bli aktuelt for alle.

Lenke til kommentar

OK... det som gjør Apple Watch ubrukelig for meg, er en batteritid på 18 timer eller så. Andre smartklokker har batteritid på 2-3 dager. Selv det er lite.

--

Det er godt mulig andre synes det er greit med en klokke som må lades mer enn en gang pr. dag...

Lenke til kommentar

OK... det som gjør Apple Watch ubrukelig for meg, er en batteritid på 18 timer eller så. Andre smartklokker har batteritid på 2-3 dager. Selv det er lite.

--

Det er godt mulig andre synes det er greit med en klokke som må lades mer enn en gang pr. dag...

 

Hvilke andre smartklokker er det som i reell bruk har mer batterilevetid enn Apple Watch? (utover Pebble)

Lenke til kommentar

 

 

OK... det som gjør Apple Watch ubrukelig for meg, er en batteritid på 18 timer eller så. Andre smartklokker har batteritid på 2-3 dager. Selv det er lite.

--

Det er godt mulig andre synes det er greit med en klokke som må lades mer enn en gang pr. dag...

 

Hvilke andre smartklokker er det som i reell bruk har mer batterilevetid enn Apple Watch? (utover Pebble)

F.eks. Samsung Gear 2, http://www.trustedreviews.com/samsung-gear-2-neo-review-battery-life-and-verdict-page-3

 

Garmin VivoActive har batteritid på 3 uker, dog er den ikke veldig smart (tror man kan motta meldinger fra smartphone, men det er nok begrenset hva man kan installere av apper).

 

Nå vil sikkert Apple-entusiaster hevde at ingen andre smartklokker er like smarte som Apple Watch. Well, for meg hjelper det ikke om smartklokken er smart hvis den må lades daglig: da er den ubrukelig for meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...