Gå til innhold

Hvem skal arve Facebook-kontoen din når du dør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WTF? Når noen logger av for godt IRL så er vel det eneste logiske å logge av for godt på nettet også?

 

Nå blir det ikke ID-tyveri eller Facerape ettersom ID-en gis til noen andre med vilje og tillatelse, men jeg ser virkelig ikke poenget med at noen skal styre noe som helst inni andres sosiale kontoer. Det er en personlig greie og kan aldri erstattes, administreres eller "emuleres" av noen andre enn den personligheten den tilhører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En vergefunksjon høres faktisk veldig bra ut. Jeg har snakket med dama mi om dette, og fortalt hva jeg ønsker skal skje med min fjesbokprofil hvis jeg dør før henne.

 

Man kan selvsagt aldri være 100% sikker på at man vil ha samme partner/verge hele resten av livet, men jeg regner med at innehaveren av kontoen kan endre verge hvis et eventuelt brudd/uvennskap oppstår.

Lenke til kommentar

WTF? Når noen logger av for godt IRL så er vel det eneste logiske å logge av for godt på nettet også?

 

Nå blir det ikke ID-tyveri eller Facerape ettersom ID-en gis til noen andre med vilje og tillatelse, men jeg ser virkelig ikke poenget med at noen skal styre noe som helst inni andres sosiale kontoer. Det er en personlig greie og kan aldri erstattes, administreres eller "emuleres" av noen andre enn den personligheten den tilhører.

 

Jeg kan egentlig godt skjønne at noen ønsker å ha noe informasjon på facebook-siden om noen har dødd, kanskje bare i en overgangsperiode. Jeg tror ikke folk kommer til å bruke det til å "late som de er den som har dødd".

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...