Gå til innhold

Gull-Apple Watch skal lagres i en egen safe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ca. 30K høres plausibelt ut. Tipper mellom 25 og 35. Da blir det en rimelig gullklokke som er billig nok til at de som er i målgruppen ikke skremmes bort av at den er brukt opp i løpet av et år eller to, samtidig som Apple har den typen marginer man gjerne har med gullklokker. Tipper det er 20-40g gull i en sånn en, og gull koster i dag ca. 250/g, så ren gullpris blir rundt 5-10.000.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Sykt å bruke 30K på en klokke som bare varer i en 2-3år. Kan delvis forstå det med mekaniske klokker, da de ihvertfall varer, og vel nesten kan bli sett på som en investering. Men regner kanskje med at det her er noe vi hovedsakelig vil se blant nyrike russere, kinesere og arabiske oljesjeiker... Kommer ihvertfall til å begynne å le om jeg ser noen med den klokka i Oslo... :p

Lenke til kommentar

Mange som kjøper ny toppmodell-tv annenhvert år også, eller ski, eller sykkel. Og bruktverdien på disse klokkene kommer nok til å være helt OK. Men joa. Jeg hadde ikke kjøpt gullversjonen, selv om jeg jevnlig bruker langt over 30K på enkeltklokker.

 

En ting skal iallfall Apple ha, de gjør det skikkelig når de først lager gullklokke. Ser det ut som gull skal det være gull tvers igjennom.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Mange som kjøper ny toppmodell-tv annenhvert år også, eller ski, eller sykkel. Og bruktverdien på disse klokkene kommer nok til å være helt OK. Men joa. Jeg hadde ikke kjøpt gullversjonen, selv om jeg jevnlig bruker langt over 30K på enkeltklokker.

 

En ting skal iallfall Apple ha, de gjør det skikkelig når de først lager gullklokke. Ser det ut som gull skal det være gull tvers igjennom.

 

Ja, det må jo være gull tvert igjennom, klokker har jo en lang tradisjon for å la føleri komme foran faktisk funksjon og brukbarhet, det er jo per i dag hovedsaklig et smykke mer enn et instrument, så blir interessant å se hva folk tenker om slike klokker som dette.

 

AtW

Lenke til kommentar

Joda, men TV, ski og sykkel fører ihvertfall med seg litt underholdning. En gullklokke derimot ser jeg på som et rent statussymbol, noe jeg aldri helt har klart å forstå meg på. Men når det er sagt: Om et par generasjoner så kommer nok også jeg til å kjøpe meg en smartklokke. Så om en har så god økonomi at kjøpet av en gullsmartklokke ikke brenner for mye i lommeboken, så hvorfor ikke...

 

Edit:

Regner med Apple vil ordne et system for å resirkulere klokken mot at man får betaling/rabatt på ny klokke.

Hmm, ja tenkte faktisk akkurat over det. Gullet i klokken er ihvertfall lett å gjenbruke/resirkulere. I tillegg så ser mekanismen for å feste/løsne reimene såpass gjennomført ut, at jeg regner med at klokkereimene også vil passe sammen med fremtidige generasjoner.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Ja, det må jo være gull tvert igjennom, klokker har jo en lang tradisjon for å la føleri komme foran faktisk funksjon og brukbarhet, det er jo per i dag hovedsaklig et smykke mer enn et instrument, så blir interessant å se hva folk tenker om slike klokker som dette.

 

Du sier det som om det var noe negativt ;)

 

Joda, men TV, ski og sykkel fører ihvertfall med seg litt underholdning. En gullklokke derimot ser jeg på som et rent statussymbol, noe jeg aldri helt har klart å forstå meg på. Men når det er sagt: Om et par generasjoner så kommer nok også jeg til å kjøpe meg en smartklokke. Så om en har så god økonomi at kjøpet av en gullsmartklokke ikke brenner for mye i lommeboken, så hvorfor ikke...

 

Ja, forskjellen mellom gull og stål i en klokkekasse er kun estetisk, så der er det en forskjell. Samtidig handler det jo om følelser uansett dette, og om man blir like glad av gullklokke som av fet elektronikk ser jeg ikke hvorfor det er mindreverdig. Noen får varm fuzzy feeling av 4k på tven, andre av å ha en fet klokke på armen, og noen av at andre ser de har en fet klokke på armen.

 

Regner med Apple vil ordne et system for å resirkulere klokken mot at man får betaling/rabatt på ny klokke.

 

Kanskje, men gullet er ikke så innmari mye verdt. Folk overvurderer generelt verdien på edle metaller, særlig fordi det er så lite av dem i de produktene man kjøper.

 

Selv samler jeg på mekaniske klokker, så jeg har nok et litt ambivalent forhold til smartwatches. På ett plan er de fullstendig uinteressante, samtidig ser jeg jo nytten. Problemet er at man må velge. Forøvrig er ikke dyre klokker bare status, det er galskap også. De dyreste jeg har er det ingen andre enn andre samlere som vil se at er dyre. For alle andre ser det ut som "bare en klokke", og merkene er det få som har hørt om. De som vil ha status kjøper Rolex. Det blir spennende å se om disse går over på gull-Apple.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje, men gullet er ikke så innmari mye verdt. Folk overvurderer generelt verdien på edle metaller, særlig fordi det er så lite av dem i de produktene man kjøper.

Tja, sa du ikke mellom 5 og 10 tusen? For et metall som i utgangspunktet skal stige i verdi over tid? Apple har innbytteprogram hvor man får gavekort i retur basert på verdien av produktet når man leverer tilbake. Jeg håper bare at de faktisk gir en "fair" pris for gullklokka. Ikke at jeg kommer til å kjøpe den da.

De som vil ha status kjøper Rolex. Det blir spennende å se om disse går over på gull-Apple.

Det er ganske tydelig at det er det de prøver å få til hvertfall. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

30k for en klokke er da ikkje spesielt mye?

 

Gå litt rundt i butikkene på Gardermoen feks, mange mye dyrere klokker der.

 

Forskjellen er at de klokkene du ser på Gardermoen (der har de vel bare Omega, som er et "billig" merke") er laget for å vare uendelig lenge. Min eldste Omega er 60 år og funker som den dagen den var ny. Så lenge den får en rens og en fjær hvert femte år vil den fortsette å gå for alltid.

 

Apple watch vil derimot være forbruksvare.

Lenke til kommentar

 

30k for en klokke er da ikkje spesielt mye?

 

Gå litt rundt i butikkene på Gardermoen feks, mange mye dyrere klokker der.

 

Forskjellen er at de klokkene du ser på Gardermoen (der har de vel bare Omega, som er et "billig" merke") er laget for å vare uendelig lenge. Min eldste Omega er 60 år og funker som den dagen den var ny. Så lenge den får en rens og en fjær hvert femte år vil den fortsette å gå for alltid.

 

Apple watch vil derimot være forbruksvare.

 

 

Du skjønner ikkje poenget mitt i det hele tatt. Dette er bare en PR-jippo fra Apple, og "journalisten" til Tek.no sluker det rått som alt som kommer fra Apple blir der i gården.

 

Klokker til 30k og mye mere er ikkje uvanlig i det hele tatt, det er bare Apple som prøver å skryte på seg at dette er noe spesielt.

Lenke til kommentar

Du skjønner ikkje poenget mitt i det hele tatt. Dette er bare en PR-jippo fra Apple, og "journalisten" til Tek.no sluker det rått som alt som kommer fra Apple blir der i gården.

 

Klokker til 30k og mye mere er ikkje uvanlig i det hele tatt, det er bare Apple som prøver å skryte på seg at dette er noe spesielt.

Safene, eller gullklokka? Det er klart at Apple har lekket safe-nyheten som en jippo. Men om du går til en hvilken som helst urmaker med klokker til 30K+ har de også alle varene liggende i safe når det ikke er folk i butikken, så er ikke helt sikker på hva som er poenget ditt. På Bjerke har de til og med ringeklokke for å komme inn i butikken!

 

(Jeg har til og med safe selv, til mine klokker!)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange som kjøper ny toppmodell-tv annenhvert år også, eller ski, eller sykkel. Og bruktverdien på disse klokkene kommer nok til å være helt OK. Men joa. Jeg hadde ikke kjøpt gullversjonen, selv om jeg jevnlig bruker langt over 30K på enkeltklokker.

 

En ting skal iallfall Apple ha, de gjør det skikkelig når de først lager gullklokke. Ser det ut som gull skal det være gull tvers igjennom.

 

Hyggelig å se at det finnes personer som ser det store bildet og ikke kun det oppbrukte ordet "dyrt".

 

Hilsen en ex eier av 40K toppmodellen til Panasonic Plasma TV for noen år siden...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...