Gå til innhold

PODKAST: – Vi får ikke nok av Elite: Dangerous


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig interessert i Elite: Dangerous, men velger å spare det til Occulus Rift kommer i forbruker-utgave. Har hørt fra folk jeg virkelig respekterer i spillbransjen at spillet er latterlig mye bedre med Occulus. Da vil spillet forhåpentligvis også være ferdig.

Gleder meg :D

 

EDIT: Og det er på en måte en fasit til de forskjellige sakene tror jeg. Mener å huske at hvis du velger rett så får du en ekstra filmsekvens.

 

Synes egentlig det er kult at de ikke bare forteller deg hva som er rett og nekter deg å fullføre før du har gjort rett, på den måten tar du oppgaven mer seriøst og føler mer ansvar for å gjøre det rette valget.

 

Spillet ser forresten nydelig ut på PC med alt skrudd opp. Sjokkerende pent til å være et "lavbudsjetts"-spill.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

EDIT: Og det er på en måte en fasit til de forskjellige sakene tror jeg. Mener å huske at hvis du velger rett så får du en ekstra filmsekvens.

 

Synes egentlig det er kult at de ikke bare forteller deg hva som er rett og nekter deg å fullføre før du har gjort rett, på den måten tar du oppgaven mer seriøst og føler mer ansvar for å gjøre det rette valget.

 

Spillet ser forresten nydelig ut på PC med alt skrudd opp. Sjokkerende pent til å være et "lavbudsjetts"-spill.

 

Men at den Sherlock-serien er ganske bisarr til tider er du vel enig i? :)

Lenke til kommentar

 

EDIT: Og det er på en måte en fasit til de forskjellige sakene tror jeg. Mener å huske at hvis du velger rett så får du en ekstra filmsekvens.

 

Synes egentlig det er kult at de ikke bare forteller deg hva som er rett og nekter deg å fullføre før du har gjort rett, på den måten tar du oppgaven mer seriøst og føler mer ansvar for å gjøre det rette valget.

 

Spillet ser forresten nydelig ut på PC med alt skrudd opp. Sjokkerende pent til å være et "lavbudsjetts"-spill.

Men at den Sherlock-serien er ganske bisarr til tider er du vel enig i? :)

 

Har ikke spilt de andre spillene. Men er ikke enig i at dette spillet er noe bisart. Har riktignok ikke rundet det, men for meg virker det som veldig straight, fint fortalt krim i spillform. Synes skuespillerne gjør en solid jobb, i alle fall hovedskuespillerne. Ellers har jeg forstått at dette spillet er mer gjennomført enn de tidligere i serien.

 

Er enig i at du blir holdt mye i hånda, men det er egentlig helt greit for meg, jeg er for det meste ferdig med supervanskelige "pikseljakt"-eventyrspill, og er mest ute etter en god, interaktiv historie. (Derfor elsker jeg det Telltale gjør med sjangeren :) )

 

Men forstår at mer hardcore pek-og-klikk-fans ikke er enig med her.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

 

 

EDIT: Og det er på en måte en fasit til de forskjellige sakene tror jeg. Mener å huske at hvis du velger rett så får du en ekstra filmsekvens.

 

Synes egentlig det er kult at de ikke bare forteller deg hva som er rett og nekter deg å fullføre før du har gjort rett, på den måten tar du oppgaven mer seriøst og føler mer ansvar for å gjøre det rette valget.

 

Spillet ser forresten nydelig ut på PC med alt skrudd opp. Sjokkerende pent til å være et "lavbudsjetts"-spill.

Men at den Sherlock-serien er ganske bisarr til tider er du vel enig i? :)

Har ikke spilt de andre spillene. Men er ikke enig i at dette spillet er noe bisart. Har riktignok ikke rundet det, men for meg virker det som veldig straight, fint fortalt krim i spillform. Synes skuespillerne gjør en solid jobb, i alle fall hovedskuespillerne. Ellers har jeg forstått at dette spillet er mer gjennomført enn de tidligere i serien.

 

Er enig i at du blir holdt mye i hånda, men det er egentlig helt greit for meg, jeg er for det meste ferdig med supervanskelige "pikseljakt"-eventyrspill, og er mest ute etter en god, interaktiv historie. (Derfor elsker jeg det Telltale gjør med sjangeren :) )

 

Men forstår at mer hardcore pek-og-klikk-fans ikke er enig med her.

Jeg hadde det ganske gøy med forrige Sherlock-spillet men det er UTROLIG merkelig. Du spiller som en hund i deler av spillet.

Lenke til kommentar

Hvis du skulle få lyst på en rimelig joystick går Thrustmaster T-16000M for å være den som gir mest for pengene for tiden. Har vel tidvis vært til salgs for rundt 300, men ser den ligger på oppunder 400 nå. Selv har jeg brukt en enkel og trådløs Logitech-stikke. Ikke like artig som skikkelig HOTAS kanskje, men betydelig kjappere å hente frem og rydde bort igjen. :)

Lenke til kommentar

Har testet spillet med HOTAS og Oculus og ble helfrelst. Oppløsningen er litt klein for å lese teksten, men det går helt fint når en bare bøyer seg litt frem.

Oculus ga en utrolig fordel i dogfights, siden en kan følge målet enklere.

Kongespill!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke penger til en joystick, men vil virkelig spille elite:dangerous er joystik en must have? eller funker det greit med mus og tastatur?

 

Ikke et must, men anbefales. Spillte det litt med mus og tastatur, likte det soppas at jeg skaffet meg joystick (Thrustmaster T-16000M, den er litt hard i fjeringa men helt grei å spille med.) Denne sammen med Logitech G13 gamepaden var den perfekte komboen for meg der jeg har full kontroll over alt jeg trenger. For å dekke alle thrusters trenger du vel 5-6 analoge akser, noe som er veldig nyttig om du vil spille uten flight assist.

 

Men det jeg skulle si er at måten man kontrolerer med musa her er veldig mye bedre enn det meste annet jeg har vært borti, så det er helt klart bra nok til det aller meste. Er vel bare i PvP det vil ha mest å si der en god pilot med analog input vil ha en fordel.

 

Skal også sies Voiceattack + voice packs er også noe som gjør opplevelsen veldig mye bedre om du virkelig vil. Alt som magler nå er VR brillene, så håper forbruker utgaven kommer snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Så vidt jeg har skjønt så har Elite: Dangerous og støtte for TrackIR, så det kan jo være et alternativ til OR? Jeg er ihvertfall storfornøyd med TrackIR i flysimulatorer som for eksempel DCS.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har skjønt så har Elite: Dangerous og støtte for TrackIR, så det kan jo være et alternativ til OR? Jeg er ihvertfall storfornøyd med TrackIR i flysimulatorer som for eksempel DCS.

 

TrackIR og OR kan ikke sammenliknes. Har begge to. Har spilt mange hundre timer med DK2 og det er en helt annen verden. Alt er skalert i 1:1 skala, og det er som å sitte inni skipet.. Spiller med end game skip nå og tjener fett som trader :) Hvis noen har lyst å spille med meg, så legg til CMDR Gunspot

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Dere burde ta en ny test av ED. Jeg har spilt siden beta og er en fan-boy, men til og med jeg begynner å få nok. Det er "major" bugs i spillet, og listen ser ut til å bare bli større for hver dag, som det ikke blir gjort noe med. PowerPlay v. 1.3 introduserte så my bugs at man kan lure på hva de gjorde under beta testing. Jeg syns dette er trist, men det ser ut som fokuset har blitt rettet mot Xbox versjonen og selve ED for PC har blitt satt litt i skyggen. For meg har det nå gått så langt at jeg har lagt ED på hyllen for en stund. Håper de virkelig tar tak i dette en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...