Gå til innhold

ANMELDELSE: Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aha så det er dette de har ventet på ( ang Pc spillere), at Rockstar skal få melket ps4 for så endelig å slippe det på PC der man virkellig kan se potensiale (ang grafikk), så i værste\beste fall (Spørs om man er produsent eller forbruker) har man kjøpt spillet 3 ganger for endelig å få spillet til PC som dukker opp heeeeelt sist, Kløktig .....

Så kommer ny review på PC på Gamer.no der det helt sikkert for 10 igjen, så føler mange at de bare "må" prøve igjen.

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

aha så det er dette de har ventet på ( ang Pc spillere), at Rockstar skal få melket ps4 for så endelig å slippe det på PC der man virkellig kan se potensiale (ang grafikk), så i værste\beste fall (Spørs om man er produsent eller forbruker) har man kjøpt spillet 3 ganger for endelig å få spillet til PC som dukker opp heeeeelt sist, Kløktig .....

 

Så kommer ny review på PC på Gamer.no der det helt sikkert for 10 igjen, så føler mange at de bare "må" prøve igjen.

 

Innertier der simalarion. Uansett er det ikke lenge til pc versjonen også kommer, så om man har litt tålmodighet så greier man å stå over ps4 versjonen :) Og da kan man se fram til moddene!

Lenke til kommentar

 

aha så det er dette de har ventet på ( ang Pc spillere), at Rockstar skal få melket ps4 for så endelig å slippe det på PC der man virkellig kan se potensiale (ang grafikk), så i værste\beste fall (Spørs om man er produsent eller forbruker) har man kjøpt spillet 3 ganger for endelig å få spillet til PC som dukker opp heeeeelt sist, Kløktig .....

 

Så kommer ny review på PC på Gamer.no der det helt sikkert for 10 igjen, så føler mange at de bare "må" prøve igjen.

Innertier der simalarion. Uansett er det ikke lenge til pc versjonen også kommer, så om man har litt tålmodighet så greier man å stå over ps4 versjonen :) Og da kan man se fram til moddene!

 

Øhm...slik eg har forstått det, er det IKKJE grafikken som har trekt ned på karakteren?

- Innledningsvis skrytast den visuelle oppgraderinga opp i skyene.

 

For min del vinner denne setupen:

- stillegående PS4 på 65" (oppskalert 4k) i stua, med B&W THX sorround

 

Framfor:

- Støyende PC (men med ekte 4k) med Astro a40 i "fake surround"

 

Greit nok at grafikken har en viss betydning, men når det kommer til dette nivået, har det lite å sei for min del.

 

Av egen erfaring nytes "story-driven-gaming" best når man sitter godt tilbakelent i sofaen, og "tar det inn" omtrent som en film.

 

Er klar over at man KAN få til det samme med en "stue pc" med gamepad, men ein må betale mykje for å få til en like stillegående og kompakt løsning. (eller?)

Har uansett ein snikande følelse av at dette er en setup som PC-gamers gjerne argumenterer for, uten at ein faktisk har den sjølv. (motbevis meg gjerne)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

aha så det er dette de har ventet på ( ang Pc spillere), at Rockstar skal få melket ps4 for så endelig å slippe det på PC der man virkellig kan se potensiale (ang grafikk), så i værste\beste fall (Spørs om man er produsent eller forbruker) har man kjøpt spillet 3 ganger for endelig å få spillet til PC som dukker opp heeeeelt sist, Kløktig .....

 

Så kommer ny review på PC på Gamer.no der det helt sikkert for 10 igjen, så føler mange at de bare "må" prøve igjen.

Innertier der simalarion. Uansett er det ikke lenge til pc versjonen også kommer, så om man har litt tålmodighet så greier man å stå over ps4 versjonen :) Og da kan man se fram til moddene!

 

Øhm...slik eg har forstått det, er det IKKJE grafikken som har trekt ned på karakteren?

- Innledningsvis skrytast den visuelle oppgraderinga opp i skyene.

 

For min del vinner denne setupen:

- stillegående PS4 på 65" (oppskalert 4k) i stua, med B&W THX sorround

 

Framfor:

- Støyende PC (men med ekte 4k) med Astro a40 i "fake surround"

 

Greit nok at grafikken har en viss betydning, men når det kommer til dette nivået, har det lite å sei for min del.

 

Av egen erfaring nytes "story-driven-gaming" best når man sitter godt tilbakelent i sofaen, og "tar det inn" omtrent som en film.

 

Er klar over at man KAN få til det samme med en "stue pc" med gamepad, men ein må betale mykje for å få til en like stillegående og kompakt løsning. (eller?)

Har uansett ein snikande følelse av at dette er en setup som PC-gamers gjerne argumenterer for, uten at ein faktisk har den sjølv. (motbevis meg gjerne)

 

 

Min bærbare støyer mindre enn min PS4. Mye mindre. Og yter mye bedre. Men ja, den koster også vesentlig mer. På den annen side koster spillene vesentlig mindre (og utvalget er mye større).

Selvfølgelig kan jeg velge å spille på tv om jeg så ønsker. En HDMI til forsterker og gamepad er alt som trengs for "konsoll på steroider". Og siden det er en bærbar kan jeg velge hvilket rom (og tv) jeg skal bruke.

 

Tror jeg nettopp overbeviste meg selv til å vente på pc-utgaven. :)

Håper bare de gjør en skikkelig jobb med den utgaven. Hvis ikke blir det på PS4.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Quote

For min del vinner denne setupen:
- stillegående PS4 på 65" (oppskalert 4k) i stua, med B&W THX sorround
Framfor:
- Støyende PC (men med ekte 4k) med Astro a40 i "fake surround"

--------

Her resonerer du selv bort Pc valget fordi du har kjøpt noe annet selv, noe man selvsagt vill gjøre for å overbivise seg selv om at man har gjort et godt valg.

 

Men for meg er konsoller et ikke valg da de låser deg til 1 hardware 1 grensesnitt, i tillegg er ingen av delene spesielt bra, dat var det noe annet ang playstation 1 som gruset alt annet den gangen ang grafikk\yd.

 

Vi har noe som heter trådløst i dag (Streaming), med Steam innstallert samt en trådløs kontroller blir vips en PC til en Mye bedre multimedia dings (inkl spilling) en det ps4 noen gang kommer til å bli, for medi core spiillPc har alleredet gått i fra en ps4 pr i dag (970 gtx) ... Bare mulighetene til Oppløsning i seg selv er grunn nok til å droppe dagens konsoller, det er allerde gammel hardware.

 

ps:Lyd/Bilde lar man selvaagt gå via Sorround forsterkeren i stuen (hdmi porter) selv om man ha PC, Pcen trenger heller ikke stå i samme rom.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

 

 

Ved første øyekast: kanskje ikke. Spillet er riktignok for massivt til å være perfekt og for ambisiøst til å treffe på alt, men en enkel oppussing kan aldri reparere de større, underleggende problemene. Det trengs det en oppfølger til.

 

Ligger det noen under leggene sier du? En begravd skatt? :hmm:

Problemskatt..

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

Ved første øyekast: kanskje ikke. Spillet er riktignok for massivt til å være perfekt og for ambisiøst til å treffe på alt, men en enkel oppussing kan aldri reparere de større, underleggende problemene. Det trengs det en oppfølger til.

 

Ligger det noen under leggene sier du? En begravd skatt? :hmm:

Problemskatt..

 

Egentlig problemene ligger nok som vanlig heller over leggene mellom lårene et sted ...

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her resonerer du selv bort Pc valget fordi du har kjøpt noe annet selv, noe man selvsagt vill gjøre for å overbivise seg selv om at man har gjort et godt valg.

Mulig du missforto her?

Har begge oppsetta, og veksler mellom kva for eit eg brukar.

Poenget mitt er at det å drasse "pc-gaming" over til stua aldri vil bli heilt "stue-rent". Best å bruke den plattformen som passer best til kvart enkelt spel, og for min del passer GTAV best med håndkontroller i en sofa. Ville heller aldri spilt spill som LoL, Civ, etc på stua - då må eg ha "sitte ved pulten" følelsen.

 

Kan aldri sjå for meg at grafikken til GTAV på PC blir så mykje bedre på PC at det blir verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har noe som heter trådløst i dag (Streaming), med Steam innstallert samt en trådløs kontroller blir vips en PC til en Mye bedre multimedia dings (inkl spilling) en det ps4 noen gang kommer til å bli, for medi core spiillPc har alleredet gått i fra en ps4 pr i dag (970 gtx) ... Bare mulighetene til Oppløsning i seg selv er grunn nok til å droppe dagens konsoller, det er allerde gammel hardware.

 

ps:Lyd/Bilde lar man selvaagt gå via Sorround forsterkeren i stuen (hdmi porter) selv om man ha PC, Pcen trenger heller ikke stå i samme rom.

Så dette er oppsettet du har & foretrekker?

Endret av Geir Kristian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi har noe som heter trådløst i dag (Streaming), med Steam innstallert samt en trådløs kontroller blir vips en PC til en Mye bedre multimedia dings (inkl spilling) en det ps4 noen gang kommer til å bli, for medi core spiillPc har alleredet gått i fra en ps4 pr i dag (970 gtx) ... Bare mulighetene til Oppløsning i seg selv er grunn nok til å droppe dagens konsoller, det er allerde gammel hardware.

 

ps:Lyd/Bilde lar man selvaagt gå via Sorround forsterkeren i stuen (hdmi porter) selv om man ha PC, Pcen trenger heller ikke stå i samme rom.

Så dette er oppsettet du har & foretrekker?

 

Begrens deg gjerne til en post om gangen så blir det litt enklere å svare deg?.

 

Får å svare deg på denne først, hvorfor spør du meg om dette?, Poenget med mitt svar er at det helt klart finnes alternativer til det du utelukker PC for. Man kan helt klart sitte i stuen med Trådløs håndkrontroller (nøytaktig som på ps4) om man ønsker det via feks Steam, man kan også la lyd bilde fra PC gå gjennom din Surround sterero (om du ønsker det). Du trenger heller ikke ha Pcen i stua, om du er redd for lyden\plassen. Poenget med at jeg svarer deg er at du har Mange alternativer når du har PC, det er ikke så begrenset som du skal ha det til.

Kjøper du en PS4 er du låst til den hardwaren, det ene OSet, maks oppløsning den klarer for å få klamret seg på min 30 - 60 fps som ofte er relativt lavt allerede....

 

Du trenger med andre ord ikke å utelukke PC på begrunnelsene du nevner, det er hele mitt poeng (ser ut til at jeg svarte på begge dine poster her nå).

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Her resonerer du selv bort Pc valget fordi du har kjøpt noe annet selv, noe man selvsagt vill gjøre for å overbivise seg selv om at man har gjort et godt valg.

Mulig du missforto her?

Har begge oppsetta, og veksler mellom kva for eit eg brukar.

Poenget mitt er at det å drasse "pc-gaming" over til stua aldri vil bli heilt "stue-rent". Best å bruke den plattformen som passer best til kvart enkelt spel, og for min del passer GTAV best med håndkontroller i en sofa. Ville heller aldri spilt spill som LoL, Civ, etc på stua - då må eg ha "sitte ved pulten" følelsen.

 

Kan aldri sjå for meg at grafikken til GTAV på PC blir så mykje bedre på PC at det blir verdt det.

Orginalt har jeg ikke store forventningene til grafikken til pc i forhold til ps4. Sikkert mindre justeringer i menyen og native oppløsning. Et lite løft.

 

Bare vent til ENB moddene kommer fram så tenker jeg vi får bra bakoversveis med tanke på grafikk. Mulighetene er nærmest uendelige med modding. Det er her pc skinner.

 

Derfor håper jeg de fleste som skal ha pc utgaven holder ut til PC utgaven er tilgjengelig i stedet for å kjøpe til konsoll, med mindre de skal ha PC versjonen uansett.

 

Til deg som nevner PC er mer støyende enn en ps4: Kanskje din PC. Det kommer jo helt ann på vifte antall/hastighet/kabinett etc. Kan lett gjøre en pc mer stillegående enn en PS4. Ser ikke logikken her.

Lenke til kommentar

Poenget med mitt svar er at det helt klart finnes alternativer til det du utelukker PC for. Man kan helt klart sitte i stuen med Trådløs håndkrontroller (nøytaktig som på ps4) om man ønsker det via feks Steam, man kan også la lyd bilde fra PC gå gjennom din Surround sterero (om du ønsker det). Du trenger heller ikke ha Pcen i stua, om du er redd for lyden\plassen. Poenget med at jeg svarer deg er at du har Mange alternativer når du har PC, det er ikke så begrenset som du skal ha det til.

Kjøper du en PS4 er du låst til den hardwaren, det ene OSet, maks oppløsning den klarer for å få klamret seg på min 30 - 60 fps som ofte er relativt lavt allerede....

 

Du trenger med andre ord ikke å utelukke PC på begrunnelsene du nevner, det er hele mitt poeng

Nettopp! Ref min føste post:

Er klar over at man KAN få til det samme med en "stue pc" med gamepad, men ein må betale mykje for å få til en like stillegående og kompakt løsning. (eller?)

Har uansett ein snikande følelse av at dette er en setup som PC-gamers gjerne argumenterer for, uten at ein faktisk har den sjølv. (motbevis meg gjerne)

...og nettopp derfor eg spurte deg om det faktisk er oppsettet du har & foretgrekker.

 

Skulle gjerne kjørt SteamOS på stua, men har en følelse av at dette også blir for lite brukervennlig uten mus & tastatur. Fint om noken som faktisk bruker en stuePC til gaming (uten mus & tastatur) kan skrive litt om sin faktiske opplevelse av dette.

Vurderer StuePC som tillegg, nettopp på grunn av at den ikkje er like "låst"

Endret av Geir Kristian
Lenke til kommentar

 

Poenget med mitt svar er at det helt klart finnes alternativer til det du utelukker PC for. Man kan helt klart sitte i stuen med Trådløs håndkrontroller (nøytaktig som på ps4) om man ønsker det via feks Steam, man kan også la lyd bilde fra PC gå gjennom din Surround sterero (om du ønsker det). Du trenger heller ikke ha Pcen i stua, om du er redd for lyden\plassen. Poenget med at jeg svarer deg er at du har Mange alternativer når du har PC, det er ikke så begrenset som du skal ha det til.

Kjøper du en PS4 er du låst til den hardwaren, det ene OSet, maks oppløsning den klarer for å få klamret seg på min 30 - 60 fps som ofte er relativt lavt allerede....

 

Du trenger med andre ord ikke å utelukke PC på begrunnelsene du nevner, det er hele mitt poeng

Nettopp! Ref min føste post:

Er klar over at man KAN få til det samme med en "stue pc" med gamepad, men ein må betale mykje for å få til en like stillegående og kompakt løsning. (eller?)

Har uansett ein snikande følelse av at dette er en setup som PC-gamers gjerne argumenterer for, uten at ein faktisk har den sjølv. (motbevis meg gjerne)

...og nettopp derfor eg spurte deg om det faktisk er oppsettet du har & foretgrekker.

 

Skulle gjerne kjørt SteamOS på stua, men har en følelse av at dette også blir for lite brukervennlig uten mus & tastatur. Fint om noken som faktisk bruker en stuePC til gaming (uten mus & tastatur) kan skrive litt om sin faktiske opplevelse av dette.

Vurderer StuePC som tillegg, nettopp på grunn av at den ikkje er like "låst"

 

Ok, Ja det fungerer veldig bra med trådløs kontroller (bruker selv en Pcemulator på Playstation kontroller, men det beste er nok å ha en trådløs x-box kotnroller da jeg ser alle spillene på steam er tilrettelagt for dette). Har såppas lang HDMI kabel at denne kan gå fra skjermkortet til Stue-TV (via stereo) når jeg spiller. Steam har et eget grenesnitt til dette bruk som fungerer MYE bedre en Sony sin meny på Plastation 4. Alt som mangler nå er egentlig en trådløs streaming boks (Som allerede skal ekesistere) som streamer bilde\lyd fra Pc trådløst til stue TV, så slippe jeg også den Lange HDMI kablen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, Ja det fungerer veldig bra med trådløs kontroller (bruker selv en Pcemulator på Playstation kontroller, men det beste er nok å ha en trådløs x-box kotnroller da jeg ser alle spillene på steam er tilrettelagt for dette). Har såppas lang HDMI kabel at denne kan gå fra skjermkortet til Stue-TV (via stereo) når jeg spiller. Steam har et eget grenesnitt til dette bruk som fungerer MYE bedre en Sony sin meny på Plastation 4. Alt som mangler nå er egentlig en trådløs streaming boks (Som allerede skal ekesistere) som streamer bilde\lyd fra Pc trådløst til stue TV, så slippe jeg også den Lange HDMI kablen.

Takk for fin respons!

 

Har ikkje tenkt over at pc'en (med mus + tastatur) fremdeles kan stå på kontoret, og så kun bruke kun steamOs på TV'en. Ser for meg at det blir meir lettvindt å sette opp/konfigurere/installere ting på denne måten.

 

Da mangler berre en "hurtigtast" fra kontroller el.l. (forslag til løsning, noen?) for å åpne steamOS på "sekundær skjerm (TV)". (Sånn at man slipper å springe inn på kontoret for spille i stua...)

 

Misstenker likevel at det vil bli en del ekstra arbeid for å få kjørt PC versjon av spill som GTAV med gamepad.

Lenke til kommentar

 

Ok, Ja det fungerer veldig bra med trådløs kontroller (bruker selv en Pcemulator på Playstation kontroller, men det beste er nok å ha en trådløs x-box kotnroller da jeg ser alle spillene på steam er tilrettelagt for dette). Har såppas lang HDMI kabel at denne kan gå fra skjermkortet til Stue-TV (via stereo) når jeg spiller. Steam har et eget grenesnitt til dette bruk som fungerer MYE bedre en Sony sin meny på Plastation 4. Alt som mangler nå er egentlig en trådløs streaming boks (Som allerede skal ekesistere) som streamer bilde\lyd fra Pc trådløst til stue TV, så slippe jeg også den Lange HDMI kablen.

Takk for fin respons!

 

Har ikkje tenkt over at pc'en (med mus + tastatur) fremdeles kan stå på kontoret, og så kun bruke kun steamOs på TV'en. Ser for meg at det blir meir lettvindt å sette opp/konfigurere/installere ting på denne måten.

 

Da mangler berre en "hurtigtast" fra kontroller el.l. (forslag til løsning, noen?) for å åpne steamOS på "sekundær skjerm (TV)". (Sånn at man slipper å springe inn på kontoret for spille i stua...)

 

Misstenker likevel at det vil bli en del ekstra arbeid for å få kjørt PC versjon av spill som GTAV med gamepad.

 

Steam grensesnittet slipper du å flytte deg fra om det er et du tenker på, den gjør alt hva en Sony konsoll grensenitt gjør bare bedre (oppdatering, patching osv går raskere via steam samt mer oversiktlig, steam har også MYE bredre utvalg av produkter\spill en Sony online butikk). Fra kontoret setter du heller Stue skjerm som Primær skjerm så slipper du å bruke resurser på sekundær skjerm. Når du kobler fra stue skjerm vill da automatisk din kontor skjerm bli hoved skjerm igjen. Om du heller ikke orker å gå inn å skru på pcen kan du sikkert få en trådløs gagdet for dette også ... det har ikke jeg.

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...