Gå til innhold

ANMELDELSE: Legend of Grimrock 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortsett fra at M&MX er turbasert, og turbasert er jo som kjent myyyyyye bedre. :p Men dette er et veldig bra spill, og om man liker den danseslossingen, så har det ikke kommet et bedre spill siden tidlig 90-tall. Gåtene er også bedre enn M&MX sine gåter.

 

Jeg angrer veldig på at jeg valgte å ta med meg en bonde, for dette spillet er vanskelig, mye vanskeligere enn det forrige spillet, og jeg har konstant matmangel, så bonden henger veldig langt bak resten av gruppa (siden han kun får xp av å spise.... ). Dermed spiller jeg i bunn og grunn med 3 karakterer.

 

Bra anmeldelse. Om slossingen faller i smak kan en 9er absolutt forsvares.

Lenke til kommentar

Jeg angrer veldig på at jeg valgte å ta med meg en bonde, for dette spillet er vanskelig, mye vanskeligere enn det forrige spillet, og jeg har konstant matmangel, så bonden henger veldig langt bak resten av gruppa (siden han kun får xp av å spise.... ). Dermed spiller jeg i bunn og grunn med 3 karakterer.

 

Hehe, jeg så egentlig på bonden som en slags handicap-figur. Sånn at noen galninger får sjansen til å skryte av at de har fullført spillet med fire bønder. :)

 

Jostein: Nei, sanntid. Jeg er glad for det, personlig. Men så har jeg veldig sansen for spill som Lands of Lore også.

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig med at dette spillet henter sin inspirasjon fra Lands of Lore , min personlige mening er at dette går langt mer tilbake og henter trolig inspirasjon fra Eye of the Beholder og lignende spill , bare for å nevne noen i farta :

 

*Dungeon Master

*Eye of the beholder trilogien.

*Bards Tale 1 , 2 , 3 (Som er eldre enn de førstenevnte).

 

Etter disse spillene så kommer selvsagt Lands of Lore , det finnes også mange spennende spill i denne sjangeren som kan være av interesse for andre :

 

*Stonekeep

*Anvil of Dawn.

*Realms of Arkania serien (Med taktiske kamper i isometrisk stil ).

 

Ellers så må jeg si meg enig med anmelderen i karakteren spillet får , det er absolutt et bra spill som er gull verdt for oss "old school's" ^_^

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke helt enig med at dette spillet henter sin inspirasjon fra Lands of Lore , min personlige mening er at dette går langt mer tilbake og henter trolig inspirasjon fra Eye of the Beholder og lignende spill , bare for å nevne noen i farta :

 

*Dungeon Master

*Eye of the beholder trilogien.

Disse to spillene nevner jeg flere ganger i artikkelen. :-)

 

Poenget med den siste setningen er å trekke frem noen andre spill i samme gate som fortsatt er til salgs. Og det er verken Dungeon Master eller Eye of the Beholder. Lands of Lore er imidlertid til salgs på GOG. I tillegg har jeg skrevet et tilbakeblikk på det.

Endret av Joachim_F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er ikke helt enig med at dette spillet henter sin inspirasjon fra Lands of Lore , min personlige mening er at dette går langt mer tilbake og henter trolig inspirasjon fra Eye of the Beholder og lignende spill , bare for å nevne noen i farta :

 

*Dungeon Master

*Eye of the beholder trilogien.

Disse to spillene nevner jeg flere ganger i artikkelen. :-)

 

Poenget med den siste setningen er å trekke frem noen andre spill i samme gate som fortsatt er til salgs. Og det er verken Dungeon Master eller Eye of the Beholder. Lands of Lore er imidlertid til salgs på GOG. I tillegg har jeg skrevet et tilbakeblikk på det.

 

 

Joda, er vel mer det at jeg hengte meg brutalt opp i den siste settningen : "Inspirasjonskilden Lands of Lore " og måtte vel få en slag utblåsning.

Ikke det at jeg er uenig , men elsker slike eldre spill såpass mye at jeg bare måtte ;) , bra skrevet forresten og ser frem til å lese flere artikler fra deg.

Lenke til kommentar

Knallbra spill så langt :), men første spillene som for alvor gjorde meg hekta var jo Eye of the Beholder, Black Crypt - http://www.youtube.com/watch?v=4Vf9vAZ0Wyk-, Ultima Underworld, Might and Magic. Jeg var sikker på at det meste var Nostalgi men Dæven hvor bra denne formlen fortsatt fungerer på meg, sitter helt på Tå Hev i Grimrock 2, fantastiske lys\skygge effekter samt gode animasjoner på fiender hjelper godt på innlevelsen (virker som enkle med veldig effektfulle grep) ...

 

Håper jeg snart for tid til å spille mer, for har dessverre ikke så mye av nettopp det om dagen.

 

Nå håper jeg andre spillprodusenter for øyne opp for spill som har, ja nettopp spillbarhet. Kutt ut quicktime events, A til B løping, Fordumming, For mye Cutscenes. Å lag mer at dette!, håper det selger bra (som er den beste effekten for at det kommer flere).

 

PS:For en Intro musikk da gitt (startskjermen), blitt sittende å høre på den et pr ganger.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Dette rollespillet kommer jeg nok til å gå glipp av og det skyldes ene og alene kampsystemet. Det virker rett og slett stressende. Spilte nr 1 og der gikk jeg lei av den jævla dansinga nede på level 5. Samt 'timed puzzels' som krever lyn reaksjon.

 

Bortsett fra det så ser det utrolig lekkert ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...