Gå til innhold

Nordmann laget herlig timelapse-video av Norge i 4K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

40 000 bilder. På et konsumerkamera er lukkeren 10 000 bilder fra å være utslitt, etter å ha tatt 40 000 bilder. Og selv de fleste proffkameraer nærmer seg 1/3 av det då tåler før lukkermekanismen ryker, etter dette antallet.

 

Selv syner jeg det er vel mye å bruke, for å produsere 3 minutter med timelaps, enn hvor kult det blir når det er ferdig.

Lenke til kommentar

 

 

Fin timelapse!

Men hva er det for ett himmellegeme som kommer over horisonten ved 0:48, fra høyre mot venstre?

 

Solen? :p

Fra høyre mot venstre? ;)

2:13: Stort skip som bakker fra høyre mot venstre.

Tror han har klart å få noen av snuttene snudd feil vei, tidsmessig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Fin timelapse!

Men hva er det for ett himmellegeme som kommer over horisonten ved 0:48, fra høyre mot venstre?

 

Solen? :p

Fra høyre mot venstre? ;)

2:13: Stort skip som bakker fra høyre mot venstre.

Tror han har klart å få noen av snuttene snudd feil vei, tidsmessig.

Heisann! Ja, jeg jukset litt med de to - de er begge i revers! Godt observert! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

40 000 bilder. På et konsumerkamera er lukkeren 10 000 bilder fra å være utslitt, etter å ha tatt 40 000 bilder. Og selv de fleste proffkameraer nærmer seg 1/3 av det då tåler før lukkermekanismen ryker, etter dette antallet.

 

Selv syner jeg det er vel mye å bruke, for å produsere 3 minutter med timelaps, enn hvor kult det blir når det er ferdig.

 

Hei Chief - er enig med deg - men vi brukte mer enn 5 kameraer og skjøt litt HDR også;) Alle 40.000 bildene ble ikke brukt til denne filmen, bare de beste jeg valgte. Tilsammen ble det ca 15 minutter med materiale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

40 000 bilder. På et konsumerkamera er lukkeren 10 000 bilder fra å være utslitt, etter å ha tatt 40 000 bilder. Og selv de fleste proffkameraer nærmer seg 1/3 av det då tåler før lukkermekanismen ryker, etter dette antallet.

 

Selv syner jeg det er vel mye å bruke, for å produsere 3 minutter med timelaps, enn hvor kult det blir når det er ferdig.

Hei Chief - er enig med deg - men vi brukte mer enn 5 kameraer og skjøt litt HDR også ;) Alle 40.000 bildene ble ikke brukt til denne filmen, bare de beste jeg valgte. Tilsammen ble det ca 15 minutter med materiale.

 

Interessant. Det må uansett mye bilder til, for å sette sammen en god timelaps. 10 minutter med timelaps tar, om man skal regne 30 bilder i sekundet, 18000 bilder, men så må man vel regne endel overhead, for å ha rom for klipping, og at deler av materialet ikke er egnet. Stilig blir det i alle fall, når det er godt laget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...