Gå til innhold

ANBEFALING: Dette er skjermkortene du bør kjøpe til spilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Gigabyte 780Ti?!

 

Det må kun være på bakgrunn av tilbudsprisen på Deal.no. Det er langt fra det beste 780Ti-kortet.

Ikke bare det, men 780 Ti er et totalt irrellevant kort i dag når 980 leverer bedre ytelse (Classified ekskludert) med lavere strømforbruk, støy, og mer VRAM attpåtil.

Hva mener du med Classified eksludert? Mener du at classified er på høyden eller mer som 980? eller forstod jeg deg feil nå?

Lenke til kommentar

Jeg forventer at Nvidia vil levere de samme chippene med 20 nm om ikke alt for lenge. 28nm er godt på overtid, men Apple og Qualcomm fortrenger Nvidia og AMDs muligheter. Jeg tipper at på nyåret vil noe skje. Da vil vi gå inn i det 5. året med 28nm. Jeg venter i alle fall til dette skjer.

Lenke til kommentar

Jeg forventer at Nvidia vil levere de samme chippene med 20 nm om ikke alt for lenge. 28nm er godt på overtid, men Apple og Qualcomm fortrenger Nvidia og AMDs muligheter. Jeg tipper at på nyåret vil noe skje. Da vil vi gå inn i det 5. året med 28nm. Jeg venter i alle fall til dette skjer.

Tipper vi hopper rett på 16nm.

 

 

Gigabyte 780Ti?!

 

Det må kun være på bakgrunn av tilbudsprisen på Deal.no. Det er langt fra det beste 780Ti-kortet.

Ikke bare det, men 780 Ti er et totalt irrellevant kort i dag når 980 leverer bedre ytelse (Classified ekskludert) med lavere strømforbruk, støy, og mer VRAM attpåtil.

 

De nevner jo 980 senere da.

 

 

 

Gigabyte 780Ti?!

 

Det må kun være på bakgrunn av tilbudsprisen på Deal.no. Det er langt fra det beste 780Ti-kortet.

Ikke bare det, men 780 Ti er et totalt irrellevant kort i dag når 980 leverer bedre ytelse (Classified ekskludert) med lavere strømforbruk, støy, og mer VRAM attpåtil.

Hva mener du med Classified eksludert? Mener du at classified er på høyden eller mer som 980? eller forstod jeg deg feil nå?

 

Classified-kortene klokker såpass høyt at et 980 skal slite med å ta de.

Lenke til kommentar

Gode anbefalinger, ville også anbefalt 970 både som single gpu kort i den litt høyere prisklassen men også til SLI oppsett pga. pris/ytelses ratio. 980 er et bra kort og kongen på haugen for single gpu oppsett, men det ble for lite pulver når man skal game på 4k eller på 3x24" i 5760x1200 slik jeg av og til gjør, derfor byttet jeg til et 970 SLI oppsett i stedet for til omtrent samme pris som gir sabla bedre ytelse enn ett 980 i feks. BF4. Både mitt 980 og mine 970 er av merket Zotac, men mens 980 mitt hadde kun en vifte som kunne bråke litt under heftig load, har 970 2 vifter som knapt høres under spilling.

 

Bilde1

Bilde 2

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gigabyte 780Ti?!

 

Det må kun være på bakgrunn av tilbudsprisen på Deal.no. Det er langt fra det beste 780Ti-kortet.

Ikke bare det, men 780 Ti er et totalt irrellevant kort i dag når 980 leverer bedre ytelse (Classified ekskludert) med lavere strømforbruk, støy, og mer VRAM attpåtil.

 

 

Da mener du altså at alle AMD kort er irrelevante også? Bra å vite:)

Lenke til kommentar

 

 

Gigabyte 780Ti?!

 

Det må kun være på bakgrunn av tilbudsprisen på Deal.no. Det er langt fra det beste 780Ti-kortet.

Ikke bare det, men 780 Ti er et totalt irrellevant kort i dag når 980 leverer bedre ytelse (Classified ekskludert) med lavere strømforbruk, støy, og mer VRAM attpåtil.

 

 

Da mener du altså at alle AMD kort er irrelevante også? Bra å vite:)

 

Bare de over 2000 kr, R9 280 til 1500 kr (så lenge det varer) er et veldig bra kjøp.

GTX 980 og 970 er rett og slett så mye bedre totalt sett enn konkurrerende produkter opp/ned i prisklasse at det blir idioti å kjøpe noe annet (med mindre du har spesielle behov,) det inkluderer også GTX 770 og R9 280X.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Titanserien er DP-regnekort.

Kan med fordel brukes til spilling på 4K osv hvor man har bruk for ekstra minne, men den bgjengen trenger ikke en artikkel for å velge :evil:

 

--------------------------------------------------------------------------

Spillkort (sp)

980

970

780

780ti

295x2

290

280

Osv

Regnekort (dp)

(Egnet til 4K /flerskjerm)

Titan

Titan Black

Titan-Z

Osv

Regnekort med ECC (krav i utvalgte oppgaver som finans og forskning)

Tesla K40

Firepro

Osv

Computer-aided design og digital content creation

Quadro

Osv

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen anbefale en "stillegående" 970 GTX for å erstatte min EVGA 680GTX?

 

Asus' STRIX kjører som default med passive vifter opp til en viss temperatur. Har lest et sted at MSI sitt kort også kan gjøre det. Selv endte jeg på Gainwards Phantom-kort som fikk 10/10 her på hw.no. Med standard BIOS får du ikke stilt viftene lavere enn 30 (eller var det 35?) prosent, men når dette brukes til vanlig hører jeg det ikke over system-støyen (som kun består av 12- og 14-cm noctua-vifter og en passiv PSU). Ved hard gaming suser det såvidt, men naturligvis ikke over støyen av kuleregnet i spillene :-)

Lenke til kommentar

 

Kan noen anbefale en "stillegående" 970 GTX for å erstatte min EVGA 680GTX?

Asus' STRIX kjører som default med passive vifter opp til en viss temperatur. Har lest et sted at MSI sitt kort også kan gjøre det. Selv endte jeg på Gainwards Phantom-kort som fikk 10/10 her på hw.no. Med standard BIOS får du ikke stilt viftene lavere enn 30 (eller var det 35?) prosent, men når dette brukes til vanlig hører jeg det ikke over system-støyen (som kun består av 12- og 14-cm noctua-vifter og en passiv PSU). Ved hard gaming suser det såvidt, men naturligvis ikke over støyen av kuleregnet i spillene :-)

 

 

har liksom ikke helt skjønt vitsen med det "passive" vifter gimicken. siden er jo som du sier at man hører jo ikke vitene når de idler på 30-35%. jeg gjør i hvertfall ikke det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...