Gå til innhold

– Smartklokker vil ta helt av innen to år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

In other News:

Based on its history, you probably wouldn't expect to see Windows Phone take off like a rocket. But apparently that's what it's going to do. Research out of Gartner and IDC says that Mango may grab a whopping 20 percent of the market by 2015, with the help of hardware partners like HTC and a little extra effort in the marketing department.

Men selvsagt: ettersom markedet for armbåndsur er mye mindre nå som folk har klokke på mobilen, er 40% av dét markedet ikke akkurat «å ta av».

Endret av Cretinous Git
Lenke til kommentar

En kjapp stemningssjekk hos Dealextreme:

  • Billigste smartklokke: 21 $ / 131 kr
  • Billigste smarttelefonklokke: 32 $ / 222 kr
  • Antall smartklokker til under 300 kr: 40 (opptelling)
  • Antall smartklokker til under 100 dollar: 95 (opptelling)
  • Billigste smarttelefonklokke med Android og kamera: 117 $ / 747 kr

Dette kommer nok raskere enn folk tror. Snart dukker det opp billigvarianter på Biltema, Jula, Clas Ohlson, Coop obs etc. Akkurat slik det gjorde med nettbrett.

 

Om få år kommer jeg neppe til å eie en diger telefon, men heller gå for en liten smartelefonklokke, handsfree og nettbrett, så jeg kan legge igjen nettbrettet hjemme når jeg ikke gidder å drasse på det (i stedet for å være bundet til å drasse med meg en diger telefon fordi jeg ikke har noe lettere ringeapparat)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker fremdeles alle de som ikke skulle ha mobiltelefon i 1996. De skjønte ikke hvordan det kunne være eller bli behov for noe sånt. Det samme skjedde når smarttelefonene begynte å komme. Internett på telefonen? Slutt å tull...

Poenget er at det vanskelig å spå hvilke behov og muligheter samfunnet blir å skape for oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husker fremdeles alle de som ikke skulle ha mobiltelefon i 1996. De skjønte ikke hvordan det kunne være eller bli behov for noe sånt. Det samme skjedde når smarttelefonene begynte å komme. Internett på telefonen? Slutt å tull...

Poenget er at det vanskelig å spå hvilke behov og muligheter samfunnet blir å skape for oss.

 

For ikke å snakke om da iPad ble lansert. Mange protesterte høylytt på at det ville være noe marked for nettbrett, de manglet jo både tastatur og mus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker fremdeles alle de som ikke skulle ha mobiltelefon i 1996. De skjønte ikke hvordan det kunne være eller bli behov for noe sånt. Det samme skjedde når smarttelefonene begynte å komme. Internett på telefonen? Slutt å tull...

Poenget er at det vanskelig å spå hvilke behov og muligheter samfunnet blir å skape for oss.

Neida, ser parallellene, men en klokke med samme eller "utvidet" funksjonalitet som telefonen trenger jeg strengt tatt ikke. Det holder med telefonen og (det sjeldne brukte) nettbrettet.

Lenke til kommentar

Jeg har vært relativt tidlig ute med både smarttelefon, nettbrett osv. Men en smartklokke kommer jeg aldri til å kjøpe. Analogt armbåndsur med batterilevetid på flere år er å foretrekke for min del...

Jeg blir garantert å teste ut Apple klokka. Må jo se hva det her er for noe. Skulle egentlig kjøpe Pebble Steel, men de klarte aldri levere og jeg ble lei.

Men jeg ser utfordringen her, jeg er og veldig glad i analoge armbåndsur med automatikk. Det er noe med det mekaniske der jeg finner inspirerende og behagelig. Men mulig det er noe spennende med smartklokke og, vi får se.

Men hele poenget må vel være at den må tilføre noe funksjonalitet.

Endret av Jimster
Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med sony SmartWatch 2! Bruker mye mindre strøm på mobilen når jeg ikke ser på den for hver melding og mail. Dessuten får jeg nyheter på rss rett på armen, og merker det når telefonen ringer selv om den er lydløs i et annet rom :-)

Der er du inne på noen argumenter som er litt fristende ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...