Gå til innhold

Nå skal det bli orden på dekningskartene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Kan jeg få lov til å sitere Geir Løvnes, som idag jobber i Tele2: "Radio handler om sannsynlighet. Hvis sannsynligheten for at det virker er større enn sannsynligheten for at det ikke virker, så virker det."

Lenke til kommentar

Kan jeg få lov til å sitere Geir Løvnes, som idag jobber i Tele2: "Radio handler om sannsynlighet. Hvis sannsynligheten for at det virker er større enn sannsynligheten for at det ikke virker, så virker det."

 

Murphy's Law:

Anything that can go wrong will go wrong.

:-)

Jeg benytter Telenor. Dekningskartet deres for strekning Drøbak - Oslo er grotesk frekt. Den bussturen bør forberedes med rikelig nedlasting av det du trenger før bussturen starter. Telenor har responder med at det vil ikke bli noe bedring.

Dekningen opphører i realiteten ved Kolboten og du er på igjen nesten inne i Drøbak. Kartet har full dekning. Hva skal man si?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På tide at teleselskapene ikke lengre kan presentere sin dekning på samme måte som bankene reklamerer for sine spareprodukter med uante avkastningsmuligheter.

 

Først når man får sannheten om hvilken dekning det egentlig er i Norge, så er det kanskje håp om et politisk engasjement om hvor elendig det egentlig er og hva som skal gjøres.

 

Kanskje bør man stille krav om at også f.eks fritidsboligere kan koble seg til de gamle kobberledningene (ut fra et sikkerhetshensyn), der hvor det er ingen eller bare sporadisk mobildekning. Har selv blitt avvist av Telenor, selv om ledningen omtrent henger utenfor vinduet.

Lenke til kommentar

 

Kan jeg få lov til å sitere Geir Løvnes, som idag jobber i Tele2: "Radio handler om sannsynlighet. Hvis sannsynligheten for at det virker er større enn sannsynligheten for at det ikke virker, så virker det."

 

Murphy's Law:

Anything that can go wrong will go wrong.

:-)

Jeg benytter Telenor. Dekningskartet deres for strekning Drøbak - Oslo er grotesk frekt. Den bussturen bør forberedes med rikelig nedlasting av det du trenger før bussturen starter. Telenor har responder med at det vil ikke bli noe bedring.

Dekningen opphører i realiteten ved Kolboten og du er på igjen nesten inne i Drøbak. Kartet har full dekning. Hva skal man si?

Så du sutrer over bussturen. Jeg må for faen løpe rundt i huset for i det hele tatt å få ringe innimellom. Å betale regninger er en utfordring, fordi jeg må løpe fra kontoret til stua for å få SMS'ene jeg trenger til pålogging. Og det skjer ofte nok at det timer ut.

 

Og jeg bor rett over Trondheimsfjorden....

Lenke til kommentar

Burde det ikke også plantes en fast stasjonær målestasjon som har tilsvarende antenne som en moderne smarttelefon et sted i terrenget, mange steder rundt omkring i landet? Slik at operatørene kan måle dekningskvalitet løpende?

 

Kanskje det lurer variable faktorer som de ellers ikke vil kunne handskes med og få kontroll over?

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...