Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Prøver å få lagt inn nyeste android versjon. Begynte å laste ned denne http://www.sammobile.com/firmwares/download/54172/N910FXXU1COH4_N910FHTS1COH3_HTS/

men det tar jo 8 timer.

Så fant en fil på xda som heter N910FXXU1COH4_N910FHTS1COH3_N910FXXU1COH4_HOME.tar

legger den inn på AP i odin 3.10.6 å starter den.

 

Men ender opp med denne meldingen i odin.


 

<ID:0/005> cache.img.ext4

<ID:0/005> hidden.img.ext4

<ID:0/005> FAIL! (Ext4)

<ID:0/005> 

<ID:0/005> Complete(Write) operation failed.

<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

 

På telefonen står det volume size is too big 122880 <<204800

odin : invalid ext4 image

 

Noen som har peiling? Lenge siden jeg har drevet med dette. Men blir jo gal av den telefonen jeg har nå, så noe må gjøres.

Er det feil rom? n910f ? 


Er vist fordi det er feil region ;-P

 

Noen som kan gi meg url til en plass jeg kan laste den riktige filen ned helst litt raskt?

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HVORDAN INSTALLERE

 

Trenger ikke å gjøre noe annet enn dette. Funket for meg :)

 

 

Last ned https://docs.google.com/uc?id=0B0UrwVKY4D5jWHlQcjBPY2x6U1E&export=download

 

last ned ODIN http://dl-1.va.us.xda-developers.com/3/4/4/6/3/0/1/Odin3_v3.10.7.zip?key=eMrk1Ce6iMCIKVdd90WKsQ&ts=1441143500

 

Slå av telefonen og hold inne volum ned + av på knapp + hjemmeknapp

Trykk volum opp for å starte i download mode

 

Unzip 1.5GB filen du lastet ned

 

Åpn opp ODIN og velg AP og finn .tar filen som du unzippa

 

Flash den, vent til mobilen slår seg av, når den restarter tar du ut batteriet, og setter den i download mode igjen, og flasher CSC NEE som er linket der

 

Koble mobilen til pcen og start odin.

 

Nå velger du i fanen CSC og flasher denne filen her https://mega.nz/#!Nl1mHZxb!C8u-_tlY5WsLU8JLEzFFtsaRL_2aFRd0ziYdIy0Chmo

 

restart mobilen, vent til den oppgraderer alle appene, tar litt tid tokk ca 10 min hos meg da jeg hadde tydeligvis shitload med apps.

 

Når den har startet, restart igjen og alt skal funge 100 % :)

 

Lykke til

post-105797-0-32684400-1441148479_thumb.pngpost-105797-0-16787300-1441148498_thumb.png

 

Endret av The Mountain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

5.1.1 for vanlig Note4 (910F) er nå ute på XDA  (Svensk) - men krever litt småtriks for å få installert (med Odin, tripper ikke Knox).

 

Har installert den, og forskjellen fra 5.0.1 er enorm. Ingen recent apps lag lengre, og alt flyter bare helt glimrende.

 

Lagget litt før jeg kjørte wipe, men det kan hende det hadde stabilisert seg om jeg hadde gitt det tid. Foretrekker likevel alltid å wipe etter installasjon av ny rom.

 

Og nå etter noen dagers bruk? Er den like "snappy"?

Vurderer å legge inn 5.1.1 på min note edge(russisk ver.)

Hvordan er strømforbruket?

Lenke til kommentar

Har lastet ned og installert 5.1.1 for Note Edge SM-N915F russisk versjon. Den fungerer for N915F og N915FY.

Så da er min nordiske N915FY blitt en russisk N915F :evil:

Og det ser unektelig bra ut på hastighet og flyt. Merkes særlig på "recent apps" knappen. Får håpe det holder seg slik,selv om jeg ikke føler at jeg har vert plaget med tregheter og dårlig batt.tid :)

Har ikke tatt "factory reset" etter oppdateringen men har Wipet cache partition.

Link til SamMobile,så er det bare å sette igang  :lol: 

 

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N915F/

 
Lenke til kommentar

Noen som er interessert i strøken GearVR? Skal selge telefonen og har ikke bruk for denne lenger.

 

Nå har det kommet masse morsomt innhold til GearVR både i form av spill og "opplevelser".

Mja, hva priser selges disse for brukt da? Dessuten krever ikke meste av spill en kontroll? De skulle jo egentlig selges med en kontroll mener jeg å sett på filmer fra lansering, men tror ikke det ble solgt med det likevel?

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

 

Noen som er interessert i strøken GearVR? Skal selge telefonen og har ikke bruk for denne lenger.

Nå har det kommet masse morsomt innhold til GearVR både i form av spill og "opplevelser".

 

Mja, hva priser selges disse for brukt da? Dessuten krever ikke meste av spill en kontroll? De skulle jo egentlig selges med en kontroll mener jeg å sett på filmer fra lansering, men tror ikke det ble solgt med det likevel?

Versjonen til Note 4 kom aldri offisielt til Norge så den kjøpte jeg i Sverige til fullpris. Tenkte at 1600kr er en grei bruktpris. All beskytelsesplast sitter fremdeles på og brillene er brukt maks 10 ganger.

 

Når det gjelder kontrollene så krever noen av spillene joypad. Alle bluetooth joypadene skal funke til dette. Du får en sånn til en 50 lapp på ebay.

 

Ellers er det en innebygget sryreflate på siden av brillene som fungerer overraskende bra til spilling og navigering i menyene.

 

Hvis noen er interessert, send meg en pm. Slenger denne ut på finn om et par dager.

Lenke til kommentar

 

5.1.1 for vanlig Note4 (910F) er nå ute på XDA  (Svensk) - men krever litt småtriks for å få installert (med Odin, tripper ikke Knox).

 

Har installert den, og forskjellen fra 5.0.1 er enorm. Ingen recent apps lag lengre, og alt flyter bare helt glimrende.

 

Lagget litt før jeg kjørte wipe, men det kan hende det hadde stabilisert seg om jeg hadde gitt det tid. Foretrekker likevel alltid å wipe etter installasjon av ny rom.

 

Og nå etter noen dagers bruk? Er den like "snappy"?

Vurderer å legge inn 5.1.1 på min note edge(russisk ver.)

Hvordan er strømforbruket?

 

 

Like snappy ja. Batteriforbruket virker greit - lader hver andre eller hver tredje dag med alt av tjenester påskrudd (Google Now, alt av lokasjonstjenester, bluetooth, wifi, gps, motions, smart view etc) .

 

Etter ca 40 timers bruk med 1h 40m SOT har jeg 41% igjen i skrivende stund. Tilsvarer ca 1% drain per time i standby.

 

En irriterende ting er dog at de har fjernet info om hvor lenge det er siden du sist ladet telefonen.. nå er det bare en graf, slik at man må prøve å beregne dette selv... :p

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Anbefaler denne appen for dem som har Edge og liker å bruke Multi Window

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ehzstudios.multiwindowfornote

 

Ellers må jeg enda en gang si at 5.1.1 oppdateringen er absolutt verd det. Virkelig merkbart raskere all over :)

Litt usikker på batteriet enda,men den bruker i hvert fall veldig lite i standby. Under 1% prosent i timen i natt,og jeg har også alt av tjenester påslått. Mulig jeg tar en "factory reset" just in case,hvis det viser seg at strømforbruket blir veldig høyt under bruk..

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp byttet min note 4 med note edge. Men jeg har fått et problem. Jeg har lagt aper i mappe på edgen. Men hver gang jeg trykker på mappen så får jeg feilmelding om at "cocktail bar har stoppet."

 

Noen som vet om hvordan det skal fikses. Jeg

er på 5.1.1

 

 

Update: Det forsvant da jegfjerna deaktiverte nattklokka. Men utrolig kjedelig å måtte gjøre det hver dag.

 

Update 2. Nå er feilen tilbake igjen. Dette er irriterende. Noen som har tips?

Endret av Tasaran
Lenke til kommentar

HVORDAN INSTALLERE

Plukka opp Note 4 i går (kommer fra Nexus 5) og denne guiden funket utmerket, takk.

 

Virker mye bedre enn 5.0.1 som var på den når jeg kjøpte den. Fortsatt en del å gå på i forhold til stock på N5. Noen som har en like enkel guide til å root/fjerne all Samsung bloat? Fingerprint og S-pen ønsker jeg å beholde.

Lenke til kommentar

Virker ikke som det er kommet skikkelig root til 5.1.1 enda. Men rop ut om du finner noe.

Typisk det da, akkurat nå som jeg hadde bestemt meg for at ROOT må være veien å gå. Jeg er ganske lei av 10-12 timer batteribruk med litt bruk og at telefonen går fra 15%-0% nesten med en gang...

 

Hadde helt glemt at root ikke følger android versjoner etterhvert som man oppgraderer, så man må faktisk vente på ny root for 5.1.1?

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...