Gå til innhold

Dell saksøker egen ansatt for å ta jobb hos HP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et IT-firma jeg jobbet i for noen år siden opererte med slike klausuler i kontraktene, og såvidt jeg fikk med meg på den tiden var dette noe flere opererte med. Man kunne ikke slutte et sted og hoppe over til en av konkurrentene i en lik eller lignende stilling, der var noen måneders karantene. Kan riktignok ikke huske å ha sett at det ble en sak av sånt før, men ser "greien" for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Jeg vil jo anta at hvis Dell kan fremlegge sin kopi av denne kontrakten så er det en lett sak. Hvis de ikke kan det, så burde de kanskje heller latt være. De kan si hva de vil, men så lenge de ikke har noe å vise til så vil det ikke være mer enn nettop det, tomme ord.

Lenke til kommentar

Jeg vil synes at degraderingen veier tyngre enn noen eventuelle midlertidige klausuler. Kanskje Dell burde ha tatt bedre vare på en så vesentlig ansatt, framfor å degradere ham i første omgang.

 

Dell har vel like mye brutt noen arbeidskontrakt ved å frata ham sine gamle vilkår, som han sikkert gjennom en del år har opparbeidet seg. Om Dell skulle hatt en bedre sak, så burde de ihvertfall forsøkt å få ham til å undertegne nye arbeidsvilkår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...