Gå til innhold

Dings til ditt systemkamera {KICKSTARTER} MIOPS


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ville bare "varsle" om denne Kickstarteren jeg fikk epost om nå nettopp.

 

https://www.kickstarter.com/projects/nerotrigger/miops-smartphone-controllable-high-speed-camera-tr

 

Tror dette kan være en artig sak for flere av dere fotografere der ute.

 

Er dere tidlig ute, så er iallefall dere en av de første. Jeg ble Backer Nr 12.

 

Selv valgte jeg denne pakken:

clawvx.jpg

 

Hva som er forskjellen mellom Basic og Ultimate versjonen har jeg ikke satt meg helt inn i enda. :)

Ganske sikker på at denne Kickstarteren vil ta av. ;)

 

Ta en titt.. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk for samme pakke, men rakk ikke early-bird. Oh well.

Har stilt spørsmål om støtte for Olympus E-M5. Skulle den mot formodning ikke støtte kameraet mitt kan jeg alltids bare droppe det.

De har gjort om "Early Bird" til ubegrenset, så du kan jo evt "nedgradere" til de, da du sikkert sparer noen kroner på det.. :)

 

Ellers så ligger kickstarteren bra an:

unnmog.jpg

Lenke til kommentar

 

Gikk for samme pakke, men rakk ikke early-bird. Oh well.

Har stilt spørsmål om støtte for Olympus E-M5. Skulle den mot formodning ikke støtte kameraet mitt kan jeg alltids bare droppe det.

De har gjort om "Early Bird" til ubegrenset, så du kan jo evt "nedgradere" til de, da du sikkert sparer noen kroner på det.. :)

 

Ellers så ligger kickstarteren bra an:

unnmog.jpg

 

 

My bad. Jeg har valgt early-bird, men ikke super early-bird. :)

Lenke til kommentar

Synes det ligner veldig på Triggertrap Ada (https://www.kickstarter.com/projects/triggertrap/triggertrap-redsnap-modular-camera-trigger?ref=discovery). Bortsett ifra at man koble telefonen med trådløst med Miops og ikke Ada. Det virker også sånn at sensorene står fritt(? har ikke sett så veldig nøye) på triggertrap mens de er bygg inn i Miops. Kan se fordeler og ulemper med begge løsningene. Større frihet med Triggertrap, men mer størrelse og tungvinthet mens Miops har alt i en kompakt størrelse, men mindre fleksibelt.

Lenke til kommentar

Litt dumt at de okkuperer blitsskoen i kameraet. Den trenger jeg for radio-triggeren til Canon. Antar at brukere av Profoto radiotriggere heller ikke ønsker å gi opp blitsskoen til noe annet. Kontroll med belysningen er vel ikke helt uvesentlig ved bruk av høyhastigetstriggere?

 

Ville ønsket meg en pass-thru blitssko på toppen av Miops´en, for å å gjøre den mer kompatibel med Canon tilleggsutstyr.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Nå er det ikke lenge igjen til MIOPS blir sendt ut. Gleder meg til å bli kjent med dette nye verktøyet/leketøyet. En ting jeg er veldig spent på er hvordan det vil bli med MVA. Jeg har lest at flere har fått produkter gjennom Kickstarter uten å betale MVA. Dette gir jo mening siden man teknisk sett ikke kjøper et produkt, men støtter et prosjekt. Til gjengjeld får man et produkt. Svaret får jeg snart.

 

Det var også kjipt å lese siste oppdatering ang TriggerTrap:

https://www.kickstarter.com/projects/triggertrap/triggertrap-redsnap-modular-camera-trigger/posts/1144189

Jeg støttet ikke den (var for sent ute), men utrolig kjedelig når prosjekter strander.

 

Og til sist: Beklager necroposting. Jeg fant ingen andre tråder om MIOPS, så da var det like greit å fortsette på denne. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...