Gå til innhold

TEST: iRiver HD-100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bra test!

Likte at den hadde en bra fjernkontroll i motsettning til ipod sin.

Ble det mye ledning mellom spilleren og headsettet, på ipod-en min blir det MYE ledning til overs.

Hadde vert et alternativ hvis den hadde komt i mai etter jeg hadde konf, men nå er jeg en lykkelig eier av en apple ipod i stedet.

Lenke til kommentar
Harddisken som iRiver bruker er en liten 1,8" sak fra Toshiba. Både Creative og Apple bruker i sine spillere vanlige 2,5" IDE-harddisker, og dette er selvsagt grunnen til at iRiver med denne enheten har klart å presse ned størrelsen i forhold til de andre produsentene.

Dette er litt feil, både iPod og iRiver bruker 1,8" harddisker. Det er bare Zen (og andre fra creative) som bruker 2,5" harddisker

Lenke til kommentar
Min Ipod er på vei... Angrer fortsatt ikke.... Ipoden har 10x mer stil =)

Hvem verson har du bestilt? vurderer 40gb versonen, har en onkel som kan sende over så da slipper man toll og dritt :) (gjemme godt).

velger selv ipod fordi den er stil ren, den er deilig

Bestilte 10gb..... Hadde lyst på mer... men har ikke så mye penger.... Den forgje ipoden jeg hadde, mista jeg i bakken 1 gang for mye =(

Harddisken som iRiver bruker er en liten 1,8" sak fra Toshiba. Både Creative og Apple bruker i sine spillere vanlige 2,5" IDE-harddisker, og dette er selvsagt grunnen til at iRiver med denne enheten har klart å presse ned størrelsen i forhold til de andre produsentene.

Dette er litt feil, både iPod og iRiver bruker 1,8" harddisker. Det er bare Zen (og andre fra creative) som bruker 2,5" harddisker

Bra at du retter opp slike feil inzyr :)

Lenke til kommentar

Kjøpte iRiver iHP100 (korfor kalles then HD-100 i testen??) for 1 eller 2 månder siden og har berre gode ord

 

liten og lett, bra batteri leve tid, stilig design (mye bedre enn ipod etter min mening)

 

ingenting er som å ta seg ein jogge/sykkel tur og ha iHP'en i sekken/belte og styre den med remote controller'n eller lage ei playlist som du hører i gjennom

 

einaste som kan sies noe på er prisen og head settet som følger med

Lenke til kommentar

I tester er det veldig ofte avbildet en Nokia 7210 vesiden av produktet, dette er bra da man dermed får et inntrykk av størelsen på dingsen. Men hva med å heller ha en iPod, en Zen NX og kansje enda en konkurent avbildet vesiden av?

 

Det hadde jo vært best!

 

Regner selvfølgelig med at dere har mange spillere ligende å slenge i redaksjonen :D

 

Nei det var det da...

 

Uansett, bra at det i det hele tatt er et bilde som git inntrykk av størelsen :)

 

Veldig bra test foresten!

 

Stilig spiller, men den kostet litt mye, med tanke på at det bare er 10gig.

 

Men så veldisg stlig og bra ut for det. Garantert et bra kjøp!

 

Konkurerer ikke iRiver med seg selv nå da? Hvem gidder å kjøpe flash-spiller fra iRiver når man får HD? De dyreste flash-baserte spillerene til iriver koster jo over 3000 med minne og alt.

Lenke til kommentar

syntes det var liten sammenheng mellom det jeg leste og det jeg saa...

 

ut i fra bildene kan jeg ikke annet enn og si at den var fryktelig stygg... menysystemet syntes ogsaa veldig uraffinert

 

... Personen som lagde testen var ogsaa feilinformert om konkurentene (haddisk stoerrelse), og bygde konklusjonen sin paa denne feilinformasjonen (hd stoerrelse var grunnen til at den var saa liten i forhold til konkurentene)

 

Han kom ogsaa til andre rare konklusjoner (at det er mest naturlig og sammenligne med Zen og ikke iPod... som jo er allemanseie)

 

alt i alt... syntes jeg testen bar preg av og bli skrevet ut ifra hva personen "visste" og ikke hva han "sjekket opp" ...dette bar preg av hastverksarbeid

Lenke til kommentar
ut i fra bildene kan jeg ikke annet enn og si at den var fryktelig stygg...
Kresen petter :p Den var jo feet da...

 

Eller det er vel en smakssak, men den var neimen ikke fryktelig stygg. Da synes jeg isåfal du har merkelig smak.

 

spiller3.jpg

 

Uansett, hvem bryr seg så mye om utsene? Skal man briefe&kose med den eller bruke den :shrug:?

 

Er jo kult og ha en fin spiller, kansje man får litt mer eierglede og sånn, men jeg bryr meg mer om at den er bra, har bra brukergrensesnitt, er solid, har bra design med hensyn til knapper/knappeplasering osv...

Lenke til kommentar
ut i fra bildene kan jeg ikke annet enn og si at den var fryktelig stygg...
Kresen petter :p Den var jo feet da...

 

Eller det er vel en smakssak, men den var neimen ikke fryktelig stygg. Da synes jeg isåfal du har merkelig smak.

 

spiller3.jpg

 

Uansett, hvem bryr seg så mye om utsene? Skal man briefe&kose med den eller bruke den :shrug:?

 

Er jo kult og ha en fin spiller, kansje man får litt mer eierglede og sånn, men jeg bryr meg mer om at den er bra, har bra brukergrensesnitt, er solid, har bra design med hensyn til knapper/knappeplasering osv...

 

Ganske enig der, veldig mange som kjøper en ipod bare på kun av design, greit nok, den er tøff, men på en annen side er den ikke den beste når det kommer til lydkvalitet, hvis jeg ikke tar helt feil på den på en 3-4. plass når det kom til lydkvalitet i en test av de mest populære mp3-spillerne, men alle har vel ikke samme krav til kvalitet. :shrug:

Lenke til kommentar

Det glemte jeg å utdype: det jeg først og fremst prioriterer er lyden. Zen sammen med Koss Portapro :woot: gir virkelig bra lyd :yes: . Enten du sitter på bussen eller sykler

 

Hva med den nye Creative Zen 60gig da? Den er jo virkelig fet. Også 60Gig da :D:D:D (for bare 3599,- :))

 

cl-60-3.jpg

 

Den hadde jeg kjøpt på flekken hvis det ikke hadde vært for at jeg har en Zen 20Gig. Kommer det test av den eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...