Gå til innhold

Anmeldelse: Child of Light


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver du "tilfeldige kamper"? Alle motstandere er synlige og kan i de fleste tilfeller unngås.

 

Spillet har sin egen sterke identitet og er dermed ikke noe som alle vil like. Selv synes jeg både grafikkstil og historie er helt topp og ville nok landet på 9/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skriver du "tilfeldige kamper"? Alle motstandere er synlige og kan i de fleste tilfeller unngås.

Det stemmer. Som jeg skrev kan pasifister fint unngå det meste av kamp så "tilfeldige kamper" var nok ikke det beste ordvalget. Har endret det til "valgfrie kamper". Takk for rettelsen!

Lenke til kommentar

 

For bare et par år siden ville jeg kastet meg over dette, men nå for tiden kommer det så mye bra at alle spill som hovedsaklig er laget for konsoll bare kan skrotes. Det er positivt.

Hva mener du med det?

 

 

Så godt som alle PC-versjonene av multiplattform-spill jeg har forsøkt lider stort av en rekke kompromisser de må gjøre. Dårlig grensesnitt, et utseende som er tilpasset at du sitter langt unna skjermen, dårlige muligheter når det kommer til optimalisering for PC-oppsettet du bruker, osv.

 

Det verste er imidlertid at man så ofte kan merke at spillbarheten blir langt dårligere enn den kunne ha vært på grunn av fokuseringen på flere plattformer. Spesielt i turbaserte rollespill (som dette), eventyrspill eller strategispill må spillmekanismene være veldig enkle for at man skal få en rimelig sømløs og lite frustrerende spillopplevelse om man spiller med en gamepad. Det er langt fra like nødvendig om spillene blir laget for mus og tastatur. Ved å ta hensyn til begrensningene ved konsoll-spilling fjerner man utrolig mange muligheter som spillene som kommer ekslusivt til PC ikke mister. Spill i de sjangrene jeg nevnte som er laget eksklusivt for mus og tastatur er nesten uten unntak mer komplekse og gir deg flere muligheter i for eksempel kampsituasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

For bare et par år siden ville jeg kastet meg over dette, men nå for tiden kommer det så mye bra at alle spill som hovedsaklig er laget for konsoll bare kan skrotes. Det er positivt.

Hva mener du med det?

Så godt som alle PC-versjonene av multiplattform-spill jeg har forsøkt lider stort av en rekke kompromisser de må gjøre. Dårlig grensesnitt, et utseende som er tilpasset at du sitter langt unna skjermen, dårlige muligheter når det kommer til optimalisering for PC-oppsettet du bruker, osv.

 

Det verste er imidlertid at man så ofte kan merke at spillbarheten blir langt dårligere enn den kunne ha vært på grunn av fokuseringen på flere plattformer. Spesielt i turbaserte rollespill (som dette), eventyrspill eller strategispill må spillmekanismene være veldig enkle for at man skal få en rimelig sømløs og lite frustrerende spillopplevelse om man spiller med en gamepad. Det er langt fra like nødvendig om spillene blir laget for mus og tastatur. Ved å ta hensyn til begrensningene ved konsoll-spilling fjerner man utrolig mange muligheter som spillene som kommer ekslusivt til PC ikke mister. Spill i de sjangrene jeg nevnte som er laget eksklusivt for mus og tastatur er nesten uten unntak mer komplekse og gir deg flere muligheter i for eksempel kampsituasjoner.

Ehhhh.......

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er et av de bedre spillet dette året for min del.

Jeg syns man får mye spill for pengene her. Artig i co-op er det også.

Musikk og grafikk er rett og slett nydelig. En aldri så liten perle.

9/10 får det fra meg.

 

Det var den grafiske stilen som fikk meg til å klikke "kjøp" hos steam. Virkelig pent ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...