Gå til innhold

Er DU den største nerden av dem alle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Er ganske nerdete (mer geek enn nerd) av meg, men tror ikke jeg er av toppklassen, nei.

 

Nå ble jeg nysgjerrig, hva er forskjellen på nerd og geek? :p

geek er en som er veldig interesert i en ting, men prøver ikke kunne veldig mye om det.

 

Nerd er en som kan mye om et tema og vil lære mer

 

jeg kan gi et eksempel, en geek hadde bare elsket en film serie og sett mye på dem og kansje kjøpt suvenirer til den. men de er ikke så interesert å å vite alt av hvem alle skuspillerne heter på ekte og næyaktig hvor mye penger og tid som bre brukt på den.

 

mens en nerd vil prøve å lære å vite alt om skuespillere, hvor mye det kostet og tiden som ble brukt og egentlig alt.

Lenke til kommentar

"Geek" er i bunn og grunn hva nerder kaller seg selv om de ikke er komfortabel med nerd-stereotypen. Det kan diskuteres om det er et delmengde av nerd eller om det bare er en annen variant.

 

Håper ikke denne serien blir til en latterliggjøring av nerder som setter fokus på sære personligheter. Å skamme intellektualitet og sære interesser gjør meg trist.

Lenke til kommentar

 

Er ganske nerdete (mer geek enn nerd) av meg, men tror ikke jeg er av toppklassen, nei.

Nå ble jeg nysgjerrig, hva er forskjellen på nerd og geek? :p

http://www.wikihow.com/Tell-the-Difference-Between-Nerds-and-Geeks

 

3 og 4 er jeg helgeek på, mens 5 er jeg litt sånn halvt om halvt. 1 og 2 varierer litt. Har ganske gode sosiale skills og forstår vitser, og folk og sånt, men det er veldig sjeldent jeg er sammen med venner utenom skoletid. Ville aldri kalt en fest for en party. Om det hadde vært en «epic party» ville jeg kalt det for festning, men hadde det vært en fest eller et selskap ville jeg kalt det for et selskap.

 

Besøker også kun venner etter skoletid om sommeren, for jeg gidder ikke å være ute om vinteren. Er ganske lat, men slettes ikke feit eller mangel på muskler. Er bare mer interessert i tegneserier, spill og data enn jeg er i trening, sosiale greier og «normale» greier. Er ganske sær ut av meg! ¦:·Þ

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor noen ønsker å kalle seg geek, kontra nerd.

 

Klinger bedre, og selv om nerd får mest "negativt", så er det også det ordet som får mest positiv respons på samme tid.

 

Geek faller liksom i gjennom begge sider. Verken flink eller kul, kanskje også noe usikker. Litt hipster over det hele i bunn og grunn.

 

Nei, jeg er nerd og meget komfortabel med det. :) Anyways, ikke akkurat noe kongen av nerder vel og merke. :p

Lenke til kommentar

 

Er ganske nerdete (mer geek enn nerd) av meg, men tror ikke jeg er av toppklassen, nei.

 

Nå ble jeg nysgjerrig, hva er forskjellen på nerd og geek? :p

Geek refererer til interesse innen den popkulturelle sjangeren, som eks. tegneserier, tv-serier, film, musikk, spill osv.

 

Nerd refererer til spesiell interesse innen faglitereatur, som interesse for matte, robotics, engineering , historie, samfunnsfag osv.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...