Gå til innhold

Dette er alle de nye TV-ene til Panasonic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riiight Panasonic ... Ips panel pluss få led zoner. tar heller en oled takk... :green:

 

Det artige er at Samsung tv'en min fra rundt 2009 har samme teknologien, bakbelyst med individuelt justerbare LED-soner. Om man er litt fantasifull med målingene så får man omtrentlig samme kontrastnivå som på en plasma TV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

3000hz? 4K 50/60p.

 

Tenker meg dem har fått med HDMI 2.0 da. Litt kjipt at vi trenger hdmi 3.0 foer 2.0 er kommet ut.

 

Håper det kommer en ny standard som klarer 4k i 75+ hz. 60hz er da minimum.

 

Displayport greier 4k 60hz

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Riiight Panasonic ... Ips panel pluss få led zoner. tar heller en oled takk... :green:

Det artige er at Samsung tv'en min fra rundt 2009 har samme teknologien, bakbelyst med individuelt justerbare LED-soner. Om man er litt fantasifull med målingene så får man omtrentlig samme kontrastnivå som på en plasma TV.

 

 

Hva med sortnivå da? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Én ting er i hvert fall helt klart: Man bør ikke stole på norske tester, for de har en tendens til å rose LCD-TVer med lokal dimming opp i skyene pga sortnivå/kontrast, uten å ta med i betraktningen de visuelle defektene som innføres av slike systemer.

 

Mer seriøse testere starter alltid med å slå av variabelt baklys fordi det ødelegger bildet. Da kommer måltallene ned på mer forutsigbart nivå, og langt under plasma. Når LCD fremdeles også har langt dårligere betraktningsvinkel er det vel ikke så vanskelig å forstå hva som gir best bilde.

 

At produsentene også forsøker å lure forbrukere som ikke har satt seg ordentlig inn i sakene, ved å lansere siste generasjon LCD-TVer som "LED-TVer", er også rimelig iriterende. Sony laget jo et ordentlig LED-TV med én lysdiode (ikke OLED) per subpixel, men det kom aldri i salg. Et slikt TV er i en helt annen divisjon enn et "LED-TV" som bare er et LCD-TV hvor de har byttet ut lysrørene bak med lysdioder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...